Ryanair płaci odszkodowania za odwołane loty
Linia lotnicza Ryanair, poinformowała o postępach w procesie związanym z odwołaniem 2100 lotów (ze 103 000) w ciągu najbliższych 6 tygodni.
Wszyscy pasażerowie, których loty zostały odwołane – łącznie 315.000 osób – w poniedziałek 18 września otrzymali pocztą elektroniczną informacje o zmianach. Zaoferowano im loty zastępcze lub odszkodowania zgodnie z rozporządzeniem EU 261. (Liczba osób jest niższa niż pierwotnie zakładana tj. 390 000 z uwagi na fakt obłożenia lotów, które we wrześniu wyniosło 90 proc., natomiast w październiku 70 proc.).
W środę (20 września), do końca dnia, Ryanair zarezerwuje loty zastępcze we własnych samolotach 175.000 osób – ponad 55 proc. wszystkich, których loty anulowano.
W środę (20 września), do końca dnia, rozpocznie się proces wypłaty pierwszych 63.000 odszkodowań (ponad 20 proc. wszystkich, którym loty anulowano).
Ryanair zatrudnił dodatkowych pracowników w Dziale Obsługi Klienta, aby przyspieszyć tempo zamiany lotów i wypłaty odszkodowań.
Do końca tygodnia, a więc w ciągu 6 dni od anulowania lotów, Ryanair przeanalizuje ponad 300 000 połączeń zastępczych i przedstawi je klientom, alternatywnie zaproponuje także wypłatę odszkodowania.
Kenny Jacobs z Ryanaira powiedział: „Przepraszamy każdego z 315 000 osób, których loty zaplanowane na najbliższe 6 tygodni zostały odwołane. Cały czas pracujemy nad rozwiązaniem tej sytuacji. Zatrudniliśmy dodatkowych pracowników do działu Obsługi Klienta, aby przyspieszyć tempo w jakim zakładamy rezerwacje na loty zastępcze oraz przyjmujemy wnioski o wypłatę odszkodowań. Zakładamy, że na większość zapytań o loty zastępcze oraz odszkodowania odpowiemy jeszcze w tym tygodniu.
Zdecydowana większość wszystkich zgłoszeń rozpatrywana jest w trybie online. Nasze linie telefoniczne są często zajęte z uwagi na ilość połączeń, podobnie jest w przypadku komunikatorów internetowych, gdzie nasi pracownicy stale odpowiadają na zgłoszenia. Prosimy wszystkich klientów, których loty odwołano o odrobinę cierpliwośc. Robimy wszystko, aby jak najszybciej odpowiedzieć na pytania oraz rozwiązać problemy, do których sami doprowadziliśmy, za co jeszcze raz szczerze przepraszam.”
POWIĄZANE WPISY
14 stycznia 2025
Ryanair ogłasza letni rozkład lotów z Bydgoszczy. Sześć tras i nowy kierunek
Ryanair poinformował o swoim rozkładzie lotów na lato 2025 r. z Bydgoszczy, obejmujący…
0 Komentarzy4 Minuty
14 stycznia 2025
Lotnisko Chopina: ponad 21 mln pasażerów w 2024. To najlepszy rok w historii portu
Warszawski port zamyka rok 2024 nie tylko jako najlepszy w historii pod względem liczby…
0 Komentarzy6 Minuty
8 stycznia 2025
Dwa loty dziennie z Poznania do Amsterdamu od 30 marca 2025
Królewskie Holenderskie Linie Lotnicze KLM zapowiedziały, że zwiększą liczbę połączeń z…
0 Komentarzy2 Minuty
8 stycznia 2025
2024 rok rekordowy dla Lotniska Zielona Góra-Babimost
Port Lotniczy Zielona Góra-Babimost zakończył 2024 rok z rekordowym wynikiem 82 887…
0 Komentarzy2 Minuty
3 stycznia 2025
Wizz Air podsumowuje działania w kierunku zrównoważonego rozwoju
Wizz Air zaprezentował coroczny raport pt. „Latanie w kierunku zrównoważonego rozwoju”.…
0 Komentarzy4 Minuty
3 stycznia 2025
Ryanair: 13,6 mln pasażerów w grudniu 2024
3 stycznia Ryanair Holdings opublikował statystyki ruchu za grudzień 2024. Przewoźnik…
0 Komentarzy1 Minuta
2 stycznia 2025
Coral Travel zakontraktował na lato i zimę miejsca w Enter Air za 564,6 mln zł
Enter Air i Coral Travel Poland zawarły umowę dotyczącą usług czarterowych w sezonie lato…
0 Komentarzy2 Minuty
31 grudnia 2024
PLL LOT otworzyły nowy salonik biznesowy na lotnisku w Chicago
19 grudnia Polskie Linie Lotnicze LOT otworzyły nowy salonik biznesowy na międzynarodowym…
0 Komentarzy2 Minuty
31 grudnia 2024
Ryanair zyska 29 nowych samolotów i 2 tys. miejsc pracy w 2025
Ryanair potwierdził odbiór dostawy do 29 nowych samolotów Boeing 737 w 2025 r. Inwestycja…
0 Komentarzy1 Minuty