Rekordowy trzeci kwartał w Travelplanet.pl

Spółka Travelplanet.pl uzyskała w trzecim kwartale bieżącego roku 10 mln przychodów ze sprzedaży, co oznacza 23 proc. wzrost w stosunku do roku ubiegłego. Spółka w trzecim kwartale wypracowała zysk netto w wysokości 2,1 mln, co stanowi wzrost o prawie 1,3 mln złotych w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Jerzy Krawczyk, prezes zarządu Travelplanet.pl powiedział: „Jak zapowiadałem komentując wyniki drugiego kwartału spodziewałem się, że będę mógł powiedzieć, że „był to dla nas bardzo dobry kwartał”. Mogę zdecydowanie stwierdzić, iż był to nasz najlepszy kwartał w historii Travelplanet.pl – zrealizowaliśmy w nim 2,1 mln kwartalnego zysku netto. Tak znacząca, trwała poprawa efektywności to rezultat działań realizowanych przez spółkę w ostatnich 12 miesiącach – m.in. optymalizacji struktury kosztów oraz strategii marketingowej, jak i uruchomienie nowej wersji portalu, co pozwoliło na wzrost wskaźnika konwersji ruchu o 80 proc. w stosunku do roku 2012.”
Przychody w pierwszych 3 kwartałach 2014 roku wyniosły 21,6 mln zł i były o 25,9 proc. wyższe od przychodów z analogicznego okresu 2013 roku.
Bożena Garbińska, dyrektor finansowy skomentowała: „Wzrost przychodów przy zoptymalizowanej strukturze kosztowej pozwala nam w pełni przekładać ten wzrost na wzrost wyników operacyjnych. Przez okres 9 miesięcy bieżącego roku wypracowaliśmy zysk netto w wysokości 1,3 mln.”
W ciągu trzech kwartałów 2014 Spółka wypracowała zysk netto w wysokości 1,3 mln zł, co stanowi wzrost o ponad 2,45 mln zł w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Sylwester Janik, partner w MCI Management S.A., zarządzający funduszem MCI.TechVentures, (w którego portfelu znajduje się Invia.cz, a.s., będąca właścicielem 87,99 proc. akcji Travelplanet.pl S.A.) skomentował: „Cieszy mnie tak wyraźna poprawa wyników oraz dynamiki wzrostu przychodów Travelplanet. Jest to potwierdzenie naszej strategii budowy zintegrowanej grupy kapitałowej na bazie Invia oraz Travelplanet jako lidera sektora e-travel w regionie EŚW, rozpoczętej w 2011 roku. Jednocześnie, wykorzystując synergie i wymianę doświadczeń w grupie, duży potencjał wzrostu rynku oraz korzyści wynikające ze skali działania, spółki grupy zbudowały potencjał ponadprzeciętnych wzrostów w przyszłości.”
Jerzy Krawczyk zapowiedział: „Realizując założoną strategię wzrostu na rynku online, w październiku uruchomiliśmy drugie call center zlokalizowane w Katowicach. W kolejnych miesiącach będziemy kontynuować nasze działania w zakresie zwiększania dynamiki przychodów, jak i dalszej poprawy efektywności.”
POWIĄZANE WPISY
13 listopada 2025
Pokolenie Z zmienia turystykę. Rekruterzy szukają nowych sposobów komunikacji
Rekruterzy z biur podróży Itaka, Coral Travel, Grecos Holiday i Albatros oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
13 listopada 2025
Wakacje.pl: Święta pod palmami coraz popularniejsze. Polacy częściej wybierają ciepłe kierunki
Zimowy sezon zapowiada się intensywnie dla branży turystycznej. Dane Wakacje.pl pokazują,…
0 Komentarzy4 Minuty
6 listopada 2025
Travelist.pl z najdłuższą wyprzedażą w historii portalu – Black Month Sale 2025
Od 3 listopada do 2 grudnia portal rezerwacyjny Travelist.pl prowadzi akcję promocyjną…
0 Komentarzy2 Minuty
5 listopada 2025
Albania nowym kierunkiem w ofercie Itaki z Zielonej Góry
Biuro podróży Itaką ogłosiło uruchomienie nowego kierunku wakacyjnego z Portu Lotniczego…
0 Komentarzy1 Minuty
5 listopada 2025
Wakacje.pl: Wzrost rezerwacji na długi weekend listopadowy. Polacy stawiają na Egipt, Turcję i Cypr
Długi weekend z 11 listopada cieszy się dużym zainteresowaniem. Według danych Wakacje.pl…
0 Komentarzy4 Minuty
5 listopada 2025
ETI i Enter Air łączą siły. Pierwszy lot z Katowic do Hurghady już w listopadzie
Z początkiem sezonu zimowego ETI dołącza do grona partnerów Enter Air, oferując regularne…
0 Komentarzy1 Minuty
5 listopada 2025
eSky sprawdza, gdzie wypoczywają Polacy w listopadzie. Króluje Malta
Biuro podróży eSky.pl przygotowało zestawienie kierunków, które Polacy najczęściej…
0 Komentarzy3 Minuty
4 listopada 2025
Artur Makolągwa nowym marketing i e-commerce managerem w Exim Tours
Do zespołu Exim Tours dołączył Artur Makolągwa, obejmując stanowisko marketing i…
0 Komentarzy1 Minuty
4 listopada 2025
Nekera: Austria utrzymuje pozycję lidera zimowych wyjazdów narciarskich Polaków
Nekera otwiera sezon zimowy 2025/26 w Austrii. Tegoroczna edycja Skiopening odbędzie się…
0 Komentarzy3 Minuty










