Prognoza Allianz na 2023: wzrost popytu na ubezpieczenia, ale też nieprzewidywalność i rosnące oczekiwania
Przygotowując się do najbardziej intensywnego okresu w roku, branża turystyczna powinna zmierzyć się z trzema wyzwaniami. Podwyższony poziom popytu na ubezpieczenia, zwiększona niestabilność gospodarcza i geopolityczna, oraz rosnące oczekiwania klientów – to wnioski wypływające z Global Travel Summit, organizowanego przez Allianz Partners, które mają na celu zidentyfikowanie najnowszych trendów i oczekiwań na rynku turystycznym w 2023 roku.
Tegoroczne wydarzenie pod hasłem „brak ograniczeń” zgromadziło ponad 200 gości oraz 1500 uczestników online z pięciu kontynentów, w tym liderów branży turystycznej, takich jak Jeff Rosenblum, dyrektor generalny agencji reklamowej Questus, oraz Tyler Brûlé, prezes i redaktor naczelny magazynu Monocle.
Na fali: Powrót podróży trwa – pomimo rosnącej inflacji
Liczba podróżujących w 2023 roku niezmiennie rośnie, a ich zainteresowanie ubezpieczeniami turystycznymi jest znacznie powyżej poziomu sprzed pandemii. Dane Allianz Partners Customer Lab z Belgii, Francji, Niemiec, Wielkiej Brytanii i Włoch wykazały, że chęć zakupu ubezpieczenia podróżnego w przypadku podróży międzynarodowych wzrosła ponad dwukrotnie w latach 2019-2022 – z 21 proc. w 2019 roku do 55 proc. w 2022 roku.
Wzmożony popyt przyczynił się do znacznego wzrostu sprzedaży produktu turystycznego przez Allianz Partners w 2022 roku, co przełożyło się na przychody w wysokości 3,05 mld euro. Oznacza to wzrost o 80 proc. rok do roku i najlepszy wynik firmy w historii.
Popyt idzie w parze ze zwiększonymi oczekiwaniami klientów wobec ubezpieczycieli, jak szybka obsługa szkód i większa responsywność. Podczas szczytu omawiano potrzebę zwiększenia efektywności i pozytywnych doświadczeń dla klientów za pomocą technologicznych innowacji, które zapewnią większą ochronę i wygodę. Całość tych rozważań została odniesiona do bardzo złożonego tła gospodarczego i geopolitycznego. Wprawdzie popyt pozostaje bardzo silny, jednak koniec tanich kredytów i rosnące koszty utrzymania mogą wpłynąć na plany podróżnych – zwłaszcza jeśli chodzi o dodatkowe wydatki podczas wakacji.
„Gwałtowny wzrost liczby wyjazdów wypoczynkowych zbiegł się ze wzrostem inflacji – zwłaszcza w obszarze transportu, żywności i rozrywki. Rozwój AI i nowych technologii odbywa się niezależnie od preferencji klientów dot. osobistego kontaktu w sytuacji wsparcia w krytycznych momentach. Jeśli dodamy do tego zmiany klimatyczne, niedobory pracowników w sektorze turystycznym oraz niestabilność geopolityczną, rok 2023 zapowiada się ciekawie. Obecnie podróżni chcą mieć więcej spokoju, aby móc „bez ograniczeń” poznawać nowe miejsca, odkrywać kolejne aktywności oraz mieć do dyspozycji szeroki wachlarz usług od swojego ubezpieczyciela. Naszym zadaniem jest zapewnienie tradycyjnych produktów ubezpieczeniowych i rozszerzonych usług, dzięki czemu podróżni poczują się bezpieczniej i pewniej” – powiedział Joe Mason, chief marketing officer ds. turystyki w Allianz Partners.
„Allianz Partners nadal odpowiada na rosnące zapotrzebowanie i tylko w 2022 roku obsłużył ponad 72 mln spraw swoich klientów, co oznacza wzrost o prawie 13 proc. rok do roku. Wprowadzamy i inwestujemy w nowe platformy cyfrowe, aby codzienne doświadczenia klientów były prostsze i szybsze. Jednocześnie oferujemy specjalistyczne i osobiste wsparcie, którego klienci potrzebują w najtrudniejszych chwilach, zwłaszcza gdy musimy zareagować na nagły przypadek medyczny lub pomóc w podróży” – dodał Joe Mason.
POWIĄZANE WPISY
17 lipca 2025
Marcin Lewandowski dołączył do Travel Advance
Travel Advance wzmacnia swoją obecność na polskim rynku. Do zespołu dołącza Marcin…
0 Komentarzy3 Minuty
14 lipca 2025
Trentino naturalnie: barefoot, forest bathing i wodne przygody
Trentino stawia na turystykę bliską naturze. Region udowadnia, że nowoczesna oferta…
0 Komentarzy4 Minuty
7 lipca 2025
Corendon Airlines i Ventus Exclusive zapraszają na Golf Trips Tour 2025
Trwa międzynarodowy cykl turniejów Golf Trips Tour 2025, organizowany przez Corendon…
0 Komentarzy1 Minuty
4 lipca 2025
Francuski strajk zakłóca loty. Wizz Air apeluje o cierpliwość
Wizz Air informuje, że w związku z trwającym strajkiem kontrolerów ruchu lotniczego (ATC)…
0 Komentarzy1 Minuty
3 lipca 2025
Lato z Mercure: regeneracja, widoki i nowoczesne spa
Coraz więcej osób, planując pobyt w hotelu, poszukuje nie tylko komfortowego noclegu, a…
0 Komentarzy2 Minuty
3 lipca 2025
Czerwiec kolejnym miesiącem wzrostów na Lotnisku Zielona Góra-Babimost
Czerwiec 2025 roku przyniósł kolejny wzrost liczby obsłużonych pasażerów na Lotnisku…
0 Komentarzy1 Minuty
1 lipca 2025
Ryanair uruchamia lipcową ofertę dla członków programu „Prime”
Ryanair poinformował o uruchomieniu lipcowej oferty w ramach programu lojalnościowego…
0 Komentarzy1 Minuty
26 czerwca 2025
Fru: Polacy planują wakacje. Królują city breaki i europejskie kierunki
Platforma rezerwacyjna Fru zaprezentowała wyniki tegorocznej ankiety dotyczącej…
0 Komentarzy4 Minuty
26 czerwca 2025
Polacy podróżują mniej, niż marzą – wynika z badania Sabre
Choć media społecznościowe pełne są relacji z dalekich podróży, rzeczywistość wielu…
0 Komentarzy3 Minuty