Prognoza Allianz na 2023: wzrost popytu na ubezpieczenia, ale też nieprzewidywalność i rosnące oczekiwania
Przygotowując się do najbardziej intensywnego okresu w roku, branża turystyczna powinna zmierzyć się z trzema wyzwaniami. Podwyższony poziom popytu na ubezpieczenia, zwiększona niestabilność gospodarcza i geopolityczna, oraz rosnące oczekiwania klientów – to wnioski wypływające z Global Travel Summit, organizowanego przez Allianz Partners, które mają na celu zidentyfikowanie najnowszych trendów i oczekiwań na rynku turystycznym w 2023 roku.
Tegoroczne wydarzenie pod hasłem „brak ograniczeń” zgromadziło ponad 200 gości oraz 1500 uczestników online z pięciu kontynentów, w tym liderów branży turystycznej, takich jak Jeff Rosenblum, dyrektor generalny agencji reklamowej Questus, oraz Tyler Brûlé, prezes i redaktor naczelny magazynu Monocle.
Na fali: Powrót podróży trwa – pomimo rosnącej inflacji
Liczba podróżujących w 2023 roku niezmiennie rośnie, a ich zainteresowanie ubezpieczeniami turystycznymi jest znacznie powyżej poziomu sprzed pandemii. Dane Allianz Partners Customer Lab z Belgii, Francji, Niemiec, Wielkiej Brytanii i Włoch wykazały, że chęć zakupu ubezpieczenia podróżnego w przypadku podróży międzynarodowych wzrosła ponad dwukrotnie w latach 2019-2022 – z 21 proc. w 2019 roku do 55 proc. w 2022 roku.
Wzmożony popyt przyczynił się do znacznego wzrostu sprzedaży produktu turystycznego przez Allianz Partners w 2022 roku, co przełożyło się na przychody w wysokości 3,05 mld euro. Oznacza to wzrost o 80 proc. rok do roku i najlepszy wynik firmy w historii.
Popyt idzie w parze ze zwiększonymi oczekiwaniami klientów wobec ubezpieczycieli, jak szybka obsługa szkód i większa responsywność. Podczas szczytu omawiano potrzebę zwiększenia efektywności i pozytywnych doświadczeń dla klientów za pomocą technologicznych innowacji, które zapewnią większą ochronę i wygodę. Całość tych rozważań została odniesiona do bardzo złożonego tła gospodarczego i geopolitycznego. Wprawdzie popyt pozostaje bardzo silny, jednak koniec tanich kredytów i rosnące koszty utrzymania mogą wpłynąć na plany podróżnych – zwłaszcza jeśli chodzi o dodatkowe wydatki podczas wakacji.
„Gwałtowny wzrost liczby wyjazdów wypoczynkowych zbiegł się ze wzrostem inflacji – zwłaszcza w obszarze transportu, żywności i rozrywki. Rozwój AI i nowych technologii odbywa się niezależnie od preferencji klientów dot. osobistego kontaktu w sytuacji wsparcia w krytycznych momentach. Jeśli dodamy do tego zmiany klimatyczne, niedobory pracowników w sektorze turystycznym oraz niestabilność geopolityczną, rok 2023 zapowiada się ciekawie. Obecnie podróżni chcą mieć więcej spokoju, aby móc „bez ograniczeń” poznawać nowe miejsca, odkrywać kolejne aktywności oraz mieć do dyspozycji szeroki wachlarz usług od swojego ubezpieczyciela. Naszym zadaniem jest zapewnienie tradycyjnych produktów ubezpieczeniowych i rozszerzonych usług, dzięki czemu podróżni poczują się bezpieczniej i pewniej” – powiedział Joe Mason, chief marketing officer ds. turystyki w Allianz Partners.
„Allianz Partners nadal odpowiada na rosnące zapotrzebowanie i tylko w 2022 roku obsłużył ponad 72 mln spraw swoich klientów, co oznacza wzrost o prawie 13 proc. rok do roku. Wprowadzamy i inwestujemy w nowe platformy cyfrowe, aby codzienne doświadczenia klientów były prostsze i szybsze. Jednocześnie oferujemy specjalistyczne i osobiste wsparcie, którego klienci potrzebują w najtrudniejszych chwilach, zwłaszcza gdy musimy zareagować na nagły przypadek medyczny lub pomóc w podróży” – dodał Joe Mason.
POWIĄZANE WPISY
19 marca 2024
Andrzej Ilków nowym prezesem PPL S.A.
Andrzej Ilków został powołany przez Radę Nadzorczą Spółki Polskie Porty Lotnicze na…
0 Komentarzy4 Minuty
18 marca 2024
Analiza cinkciarz.pl: efekty przystąpienia Rumunii i Bułgarii do Strefy Schengen na ceny, turystykę i e-commerce
Cinkciarz przedstawił analizę wpływu przystąpienia Rumunii i Bułgarii do strefy Schengen…
0 Komentarzy3 Minuty
18 marca 2024
Wakacje.pl startuje z nową kampanią rekrutacyjną kreowaną przez sztuczną inteligencję
Wakacje.pl stworzyły nową kampanię rekrutacyjną, a jej przygotowanie „zleciły” sztucznej…
0 Komentarzy3 Minuty
14 marca 2024
Rekordowa liczba noclegów Polaków w Dreźnie
Drezno i Kraina Łaby odbudowują turystykę do poziomu sprzed pandemii. Polacy liderem…
0 Komentarzy2 Minuty
14 marca 2024
Dubaj Gov Games 2024 zabrała zawodników na szczyt Burdż Chalifa
W tym roku piąta edycja Gov Games osiągnęła nowy poziom dzięki nowej, dodatkowej rundzie…
0 Komentarzy2 Minuty
13 marca 2024
Ras Al Khaimah i Oman zachęcają do odwiedzenia obu miejsc podczas jednej podróży
Visit Ras Al Khaimah oraz Ministerstwo Turystyki Omanu stworzyły letnią kampanię…
0 Komentarzy2 Minuty
13 marca 2024
Esky.pl wprowadza nową platformę łącząca inspiracje podróżnicze z wyszukiwaniem okazyjnych cen biletów lotniczych
Dla wielu Polaków planujących urlop, pogoda, koszt podróży, ciekawy kierunek i dostępne…
0 Komentarzy3 Minuty
13 marca 2024
Kiwi.com: Rzym najchętniej wybieranym miejscem na Wielkanoc
Rzym od lat jest chętnie wybierany w okresie świąt Wielkanocy i wedle analizy Kiwi.com, w…
0 Komentarzy2 Minuty
12 marca 2024
Nocowanie.pl stawia na natychmiastowe rezerwacje i wprowadza nowy abonament
Dla turystów – wygodna, natychmiastowa rezerwacja noclegu. Dla partnerów – tańsze…
0 Komentarzy3 Minuty