Profitroom: Polacy rezerwują wyjazdy świąteczne. Ponad dwukrotny wzrost w porównaniu z rokiem 2022
Według danych Profitroom, firmy obsługującej rezerwacje bezpośrednie większości polskich hoteli, wynika, że Polacy zaczęli rezerwować pobyty świąteczne. W porównaniu z zeszłym rokiem ich liczba wzrosła ponad dwukrotnie. Rezerwujący chętniej też wchodzą na strony internetowe hoteli.
Liczba rezerwacji w hotelach świadczy o tym, że sezon wakacyjny jeszcze się nie zakończył. Obecnie dominują wypady weekendowe: podróżują raczej pary i biznesmeni niż rodziny. Liczba rezerwacji w całym wrześniu wzrosła – jak dotąd – w porównaniu z zeszłym rokiem o 6,5 procent.
W związku z tym, że goście coraz częściej rezerwują pobyty na ostatnią chwilę oraz biorąc pod uwagę korzystne prognozy pogody – eksperci prognozują, że ostateczna liczba rezerwacji we wrześniu również może być wyższa niż w zeszłym roku. Polacy rezerwują głównie pobyty w miejscowościach turystycznych na najbliższe wrześniowe weekendy.
Zainteresowanie świątecznymi wyjazdami pojawiło się wcześniej
Zaskoczeniem dla analityków Profitroom jest wzrost liczby rezerwacji na wyjazdy świąteczne. Na zakończenie wakacji wzrosła ona o 139 proc. w porównaniu do zeszłego roku.
Tak duża liczba rezerwacji dokonywanych ze znacznym wyprzedzeniem może z jednej strony świadczyć o rosnącej świadomości gości, którzy wiedzą, że dzięki temu mają znacznie większy wybór obiektów, a także niższą cenę, która będzie się zwiększać wraz ze zbliżającym się terminem przyjazdu. Klienci częściej kontaktują się bezpośrednio z hotelami. Jak zauważa Arkadiusz Czerwiński z Profitroom, klienci poczuli się bezpiecznie dokonując rezerwacji. „Wcześniejsze lata to zarówno pandemia, jak i wojna za wschodnią granicą, która powodowała niechęć do robienia dalekosiężnych planów wypoczynkowych” – tłumaczy.
Branża hotelarska podsumowuje wakacyjny sezon. „Mógł paść rekord, gdyby nie inflacja”
POWIĄZANE WPISY
15 maja 2025
Rekordowa konferencja franczyzobiorców Wakacje.pl – ponad 300 osób na wyspie Kos
Na greckiej wyspie Kos odbyła się doroczna konferencja sieci franczyzowej Wakacje.pl, w…
0 Komentarzy3 Minuty
14 maja 2025
Airbnb z usługami, doświadczeniami i nową aplikacją
Airbnb ogłasza największe zmiany od czasu swojego powstania. W ramach edycji Lato 2025…
0 Komentarzy7 Minuty
14 maja 2025
Nocowanie.pl: rezerwacje na ostatnią chwilę i cięcie kosztów. Turyści zmieniają nawyki
Mimo sprzyjającej pogody i korzystnego układu kalendarza, majówka 2025 nie spełniła…
0 Komentarzy4 Minuty
14 maja 2025
Travelist.pl: Zmiana preferencji majówkowych Polaków. Mniej city breaków, więcej natury
Majówka 2025 przyniosła wyraźne zmiany w preferencjach wyjazdowych Polaków – wynika z…
0 Komentarzy2 Minuty
14 maja 2025
Puchar Świata UCI w Downhillu wraca do Szczyrku
W dniach 17–18 maja 2025 roku Szczyrk Mountain Resort po raz drugi będzie gospodarzem…
0 Komentarzy1 Minuty
13 maja 2025
Polacy spędzili majówkę 2025 w kraju. Królowały góry i aktywny wypoczynek
Z danych Polskiej Organizacji Turystycznej wynika, że 43 proc. Polaków planowało krótki…
0 Komentarzy3 Minuty
13 maja 2025
TBO.com wprowadza AI Smart Search dla agentów turystycznych
TBO.com, globalna platforma B2B dla branży turystycznej, informuje o wprowadzeniu nowej…
0 Komentarzy1 Minuty
12 maja 2025
Sopot dla każdego i przez cały rok. Sukces kampanii „See you in Sopot”
Sopot i Sopocka Organizacja Turystyczna zakończyły pierwszą odsłonę kampanii „Widzimy się…
0 Komentarzy2 Minuty
12 maja 2025
DOT uruchomiła nową wersję portalu dolnyslask.travel
Dolnośląska Organizacja Turystyczna zakończyła modernizację portalu turystycznego…
0 Komentarzy1 Minuty