Profitroom: Polacy rezerwują wyjazdy świąteczne. Ponad dwukrotny wzrost w porównaniu z rokiem 2022
Według danych Profitroom, firmy obsługującej rezerwacje bezpośrednie większości polskich hoteli, wynika, że Polacy zaczęli rezerwować pobyty świąteczne. W porównaniu z zeszłym rokiem ich liczba wzrosła ponad dwukrotnie. Rezerwujący chętniej też wchodzą na strony internetowe hoteli.
Liczba rezerwacji w hotelach świadczy o tym, że sezon wakacyjny jeszcze się nie zakończył. Obecnie dominują wypady weekendowe: podróżują raczej pary i biznesmeni niż rodziny. Liczba rezerwacji w całym wrześniu wzrosła – jak dotąd – w porównaniu z zeszłym rokiem o 6,5 procent.
W związku z tym, że goście coraz częściej rezerwują pobyty na ostatnią chwilę oraz biorąc pod uwagę korzystne prognozy pogody – eksperci prognozują, że ostateczna liczba rezerwacji we wrześniu również może być wyższa niż w zeszłym roku. Polacy rezerwują głównie pobyty w miejscowościach turystycznych na najbliższe wrześniowe weekendy.
Zainteresowanie świątecznymi wyjazdami pojawiło się wcześniej
Zaskoczeniem dla analityków Profitroom jest wzrost liczby rezerwacji na wyjazdy świąteczne. Na zakończenie wakacji wzrosła ona o 139 proc. w porównaniu do zeszłego roku.
Tak duża liczba rezerwacji dokonywanych ze znacznym wyprzedzeniem może z jednej strony świadczyć o rosnącej świadomości gości, którzy wiedzą, że dzięki temu mają znacznie większy wybór obiektów, a także niższą cenę, która będzie się zwiększać wraz ze zbliżającym się terminem przyjazdu. Klienci częściej kontaktują się bezpośrednio z hotelami. Jak zauważa Arkadiusz Czerwiński z Profitroom, klienci poczuli się bezpiecznie dokonując rezerwacji. “Wcześniejsze lata to zarówno pandemia, jak i wojna za wschodnią granicą, która powodowała niechęć do robienia dalekosiężnych planów wypoczynkowych” – tłumaczy.
Branża hotelarska podsumowuje wakacyjny sezon. „Mógł paść rekord, gdyby nie inflacja”
POWIĄZANE WPISY
29 września 2023
Accor: inwestycje w Europie Środkowo-Wschodniej. Do sieci dołączą kolejne obiekty, w planach również renowacje
Grupa Accor kontynuuje rozwój swojego portfolio marek midscale i economy w Europie…
0 Komentarzy2 Minuty
28 września 2023
Sun & Snow z nowym systemem ogrzewania. Zredukuje do 40 proc. kosztów
Sun & Snow, rozpoczął wdrażanie zdalnego sterowania ogrzewaniem w zarządzanych przez…
0 Komentarzy1 Minuty
27 września 2023
PHH uhonorowany międzynarodową nagrodą za program Ambasador
Polski Holding Hotelowy jako pierwsza polska firma hotelarska, otrzymał brązową nagrodę…
0 Komentarzy2 Minuty
27 września 2023
B&B Hotels planuje nowe inwestycje przy centrach handlowych
Sieć B&B Hotels, planuje ekspansję na polskim rynku, koncentrując się na projektach typu…
0 Komentarzy3 Minuty
26 września 2023
Exim Tours poleci z Lublina do Hurghady
Od 6 czerwca 2024 roku do siatki połączeń z Portu Lotniczego Lublin dołączy Egipt. Loty…
0 Komentarzy1 Minuty
20 września 2023
Raport Nocowanie.pl: zagraniczni turyści doceniają wakacje w Polsce. Jedna piąta obiektów widzi, że przyjeżdża ich więcej
Umiarkowane ceny, czystość, dobra lokalizacja, sprzyjająca wypoczynkowi, smaczna kuchnia…
0 Komentarzy3 Minuty
15 września 2023
PLL LOT z nową kampanią promocyjną. Ma przywiązać klientów do marki
15 września 2023 roku wystartowała kampania wizerunkowa Polskich Linii Lotniczych LOT pod…
0 Komentarzy3 Minuty
14 września 2023
IGHP: sierpień poprawił wyniki wakacji w hotelach wypoczynkowych
Większość hotelarzy dobrze ocenia miniony sezon wakacyjny – wynika z najnowszej ankiety…
0 Komentarzy7 Minuty
13 września 2023
Juromania 2023: święto Jury Krakowsko-Częstochowskiej od 15 września
Juromania 2023 to wydarzenie, które odbędzie się po raz szósty. Od 15 do 17 września…
0 Komentarzy2 Minuty