Produkt w pakiecie to przyszłość turystyki krajowej?

Wysoka jakość usług, konkurująca poziomem z produktami zagranicznymi oraz dostosowanie pakietu do potrzeb klienta – to sposób na skuteczną sprzedaż imprez krajowych w biurach podróży. Touroperator Tourist Polska od lat trzyma się tych zasad i obserwuje wzrost popularności swojej oferty.
Zapowiada się, że rok 2018 będzie bardzo dobry dla turystyki krajowej. Z danych opublikowanych przez GUS wynika, że w pierwszym półroczu z noclegów w Polsce skorzystało o ponad 6 proc. więcej turystów niż w tym samym okresie w 2017.
Rekordowy rok w sprzedaży pakietów krajowych
„Dla nas sezon letni był wyjątkowo udany, przebiliśmy nawet rekordowy do tej pory rok 2008. Obsłużyliśmy w sumie 12 tys. klientów, zrealizowaliśmy 80 proc. z 800 zaplanowanych imprez turystycznych. Miejsca noclegowe dostępne w ramach pakietów wczasowych sprzedaliśmy już w maju” – potwierdza Sebastian Nasiłowski, prezes Tourist Polska.
Jego firma działa na rynku już od 21 lat i specjalizuje się w turystyce krajowej oraz turystyce autokarowej do krajów europejskich. Ale sztandarową częścią oferty są wyjazdy w Polsce: pakiety pobytowe, a także zwiedzanie. Jak twierdzi Sebastian Nasiłowski, nie tylko możliwe jest utrzymanie się ze sprzedawania wycieczek po naszym kraju, ale rynek ten jest wręcz przyszłościowy. Tylko wymaga szczególnej dbałości o jakość.
Turystyka to nie sam nocleg
„Turysta w dzisiejszych czasach chce czegoś więcej niż tylko nocleg i posiłki. Wymagania co do oferty rosną, klienci szukają przede wszystkim doświadczeń, emocji. Dotyczy to także wyjazdów krajowych, dlatego do oferty ciągle dołączamy nowe atrakcje, wyszukujemy wyjątkowe nieznane jeszcze miejsca i ciekawostki. Wycieczki obecnie mają luźniejszy styl, są nastawione nie tylko na zwiedzanie, ale też na przeżycia. Ponadto dajemy klientowi możliwość decydowania o kształcie produktu. To wszystko procentuje, sprawia że turyści do nas wracają, pojawiają się też nowi zainteresowani” – mówi Sebastian Nasiłowski.
Coraz ważniejsze jest też, aby imprezy krajowe pod względem formalnym i prawnym nie odbiegały od standardu oferowanego przez touroperatorów specjalizujących się w wakacjach zagranicznych. Tourist Polska ma wpis do Rejestru Organizatorów Turystyki i Przedsiębiorców Ułatwiających Nabywanie Powiązanych Usług Turystycznych (CEOTiPUNPUT), podpisuje z klientami umowę o imprezę turystyczną zgodną z nową ustawą, zapewnia ubezpieczenie oraz ochronę w ramach Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego (dla podróży krajowych stawka wynosi 0 zł, ale mimo to podróżny jest zabezpieczony przed ewentualną niewypłacalnością organizatora).
Współpraca z biurem ułatwi życie
Aby zapewniać klientowi zestaw dodatkowych usług w pakiecie z noclegiem lub transportem i spełniać wymogi nowej Ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych, trzeba w większości przypadków korzystać z pomocy organizatora turystyki, albo samemu zarejestrować taką działalność. A ponieważ turyści coraz częściej korzystają nie tylko z noclegu, ale chcą też mieć zapewnione na miejscu dodatkowe atrakcje, współpraca z biurami podróży w turystyce krajowej ma przyszłość.
Sebastian Nasiłowski zapewnia, że chętnie nawiąże współpracę z nowymi partnerami i obiektami noclegowymi. „Chcielibyśmy rozszerzyć ofertę, szukamy nowych możliwości podpisania z hotelarzami umów typu allotment. Dążymy do tego, żeby nasz produkt różnił się od tego, co jest dostępne w bankach hotelowych. Interesują nas też hotele, które byłyby w stanie zakwaterować jednocześnie całą grupę. Myślę, że współpraca z nami to dobra alternatywa m.in. dla obiektów konferencyjnych w miastach, które chciałyby zwiększyć obłożenie weekendami i poza sezonem” – tłumaczy Sebastian Nasiłowski.
Tekst powstał we współpracy z Tourist Polska.
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2023
Fly.pl: listopad lepszy o 30 proc. niż rok temu
Listopad to tradycyjnie okres spowolnienia, firma odnotowała wzrost o 30 proc. w…
0 Komentarzy2 Minuty
4 grudnia 2023
Biura podróży – kolejny tydzień ze spadkiem cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
1 grudnia 2023
Sieć Fostertravel.pl podsumowała rok 2023
Piętnaście salonów franczyzowych więcej niż w roku ubiegłym, wzrost obrotu o 128 proc. –…
0 Komentarzy3 Minuty
1 grudnia 2023
Exim Tours: 30 lat na rynku, wzrost sprzedaży i nagrody dla najlepszych agentów
W ostatnią sobotę, 25 listopada, kolejny rok z rzędu, odbyła się Gala Exim Tours. Podczas…
0 Komentarzy5 Minuty
30 listopada 2023
Esky.pl: 64 proc. Polaków wyleci zimą do Bangkoku, Nowego Jorku i Miami
Ponad połowa podróżujących z Polski zdecydowała się na wyprawy do Bangkoku, Nowego Jorku…
0 Komentarzy7 Minuty
24 listopada 2023
Wycieczki szkolne, wyjazdy z klubem sportowym czy kolonie to imprezy turystyczne. PIT edukuje o turystyce młodzieżowej
Konferencja poświęcona bezpiecznemu wypoczynkowi dzieci i młodzieży, zorganizowana przez…
0 Komentarzy6 Minuty
20 listopada 2023
Traveldata: ceny wyjazdów letnich w idą dół. Najbardziej tanieją Wyspy Kanaryjskie, Egipt i Turcja
W minionym tygodniu ceny wycieczek z wylotami w dniach 5 - 11 sierpnia 2024 spadły w…
0 Komentarzy4 Minuty
15 listopada 2023
Nowa kampania Exim Tours. „Wybierz słoneczny piątek zamiast black friday”
Exim Tours uruchamia jesienną kampanię „Zamień black friday na słoneczny piątek”. Zachęca…
0 Komentarzy2 Minuty