POT chce wspierać branżę spotkań

archiwum POT

Tematem rozmów przedstawicieli najważniejszych regionalnych i miejskich convention z prezesem POT Robertem Andrzejczykiem, były m.in. sposoby promocji branży spotkań w nadchodzącym 2018 roku.

W zorganizowanym przez sekcję Poland Convention Bureau POT spotkaniu udział wzięli przedstawiciele najważniejszych i najbardziej aktywnych biur marketingu miejsc w kraju. Gdańskie Convention Bureau reprezentował Łukasz Wysocki, Lubelszczyznę Joanna Bednarczyk, Dolny Śląsk Rajmund Papiernik, a Katowice Krystian Gryglaszewski. Z Wrocławia przyjechała Agnieszka Szymerowska, z Łodzi Tomasz Koralewski, a z Poznania Jan Mazurczak. Nie zabrakło również przedstawicielki Warszawskiej Organizacji Turystycznej – Warsaw Convention Bureau Moniki Białkowskiej oraz reprezentującej sekcję Poland Convention Bureau POT Anety Książek.
Spotkanie w siedzibie POT otworzył prezes Robert Andrzejczyk. Uczestniczyły w nim również Dorota Zientalska i Joanna Węglarczyk z Departamentu Strategii POT oraz dyrektor tego biura Teresa Buczak.

Głównym tematem rozmów były planowane przez POT działania z zakresu promocji przemysłu spotkań realizowane przez sekcję Poland Convention Bureau (PCB) w 2018 r., ze szczególnym uwzględnieniem kontynuacji współpracy z convention bureaux i branży w ramach Raportu „Przemysł Spotkań i Wydarzeń w Polsce 2018“ .
Jednym z głównych filarów działalności PCB POT będzie promocja Polski w ramach organizowanych polskich stoisk na międzynarodowych targach przemysłu spotkań. W 2018 roku będą to m.in. IMEX 2018 we Frankfurcie, IMEX America 2018 w Las Vegas oraz targi IBTM World 2018 w Barcelonie.

Istotną formą promocji będą również prezentacje i warsztaty na rynkach zagranicznych skierowane do planistów spotkań i wydarzeń na rynku belgijskim, holenderskim i norweskim. Z tym ostatnim związana będzie, planowana na kwiecień 2018 r. prezentacja w Oslo inaugurująca otwarcie połączenia PLL LOT z Warszawy do stolicy Norwegii.
2018 rok to również liczne spotkania na rynku krajowym. Wśród nich m.in. marcowy Meetings Week Poland w Warszawie, działania służące podnoszeniu jakości usług poprzez kontynuację programów certyfikacji dla organizatorów kongresów, organizatorów podróży motywacyjnych i convention bureaux oraz coroczna Gala Ambasadorów Kongresów Polskich.

Aneta Książek z Poland Convention Bureau POT, powiedziała: „Mogę już zdradzić, że przyszłoroczna Gala Ambasadorów Polski odbędzie się 27 września w Poznaniu. Po sześciu latach wracamy do stolicy Wielkopolski.”

Prezes POT Robert Andrzejczyk podkreślił: „Branża spotkań jest dla niego niezwykle ważnym obszarem działań w POT. Chciałbym zapewnić, że Polska Organizacja Turystyczna będzie w przyszłym roku rozwijała działania związane z turystyką biznesową – przemysłem spotkań, we współpracy z lokalnymi biurami convention.”

Prezes wyraził również gotowość wsparcia instytucjonalnego oraz osobistego działań podejmowanych przez regionalne i miejskie convention bureaux.

Monika Białkowska z Warszawskiej Organizacji Turystycznej, skomentowała: „Z jednego pozyskanego wydarzenia korzystać może wiele miast czy regionów. Jestem przekonana, że np. z EXPO 2022 w Łodzi – z organizacją którego wiążemy wielkie nadzieje – skorzysta również Warszawa czy Poznań.”