POT dofinansowuje udział branży turystycznej w targach

POT dofinansowuje podwystawcom udział w targach turystycznych. Organizacja pobiera jedynie symboliczną zryczałtowaną opłatę 500 zł od wystawcy. Dofinansowanie dotyczy zarówno największych imprez turystycznych, jak ITB Berlin czy WTM Londyn oraz szczególnie kosztochłonnych targów turystyki biznesowej jak np. IBTM Barcelona. Dofinansowanie będzie trwało do czasu zakończenia pandemii.
Wystawcy za pełen pakiet udziału w targach zapłacą jedynie 500 zł. Dotyczy to zarówno targów wirtualnych, hybrydowych, jak i przeprowadzanych w tradycyjnej formie. Jest to ogromna obniżka. Przykładowo w 2019 r. najmniejsze stoisko na targach IBTM Barcelona kosztowało ponad 27 tys. zł. To kolejna inicjatywa Polskiej Organizacji Turystycznej, której celem jest pomoc krajowej branży turystycznej.
Andrzej Gut-Mostowy, sekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju, Pracy i Technologii, powiedział: “Wg raportu „Przemysł spotkań i wydarzeń w Polsce” opublikowanego przez Poland Convention Bureau POT, a dotyczącego m.in. odbudowy branży MICE, która jest jedną z najbardziej dotkniętych przez pandemię, pełne ożywienie rynku turystycznego nastąpi w 2023 roku. Dlatego przygotowaliśmy kolejne działanie mające na celu realne wsparcie branży turystycznej. Cieszę się również, że organizatorzy targów starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom branży i szukają nowych, innowacyjnych, a przede wszystkim bezpiecznych rozwiązań ich przeprowadzenia.”
Robert Andrzejczyk, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, dodał: „Najlepszym sposobem na wyjście z kryzysu jest dobra promocja. Pierwszym wydarzeniem, do którego można było uzyskać dofinansowanie, były targi WTM Londyn. Do udziału w nich zgłosiło się 33 przedsiębiorców. Projekt okazał się sukcesem, dlatego będziemy go kontynuowali. Już niedługo rozpoczniemy przyjmowanie zgłoszeń na targi IBTM w Barcelonie. Zapraszam przedsiębiorców, a także regionalne i lokalne organizacje turystyczne do czynnego udziału w zagranicznych targach turystycznych.”
Polska Organizacja Turystyczna Partnerem VIII Forum Promocji Turystycznej
POWIĄZANE WPISY
12 lutego 2025
POT: 15 lutego rusza program wsparcia dla spotkań i wydarzeń
15 lutego 2025 roku rusza Promocyjny Program Wsparcia dla Spotkań i Wydarzeń (PPWdSW),…
0 Komentarzy5 Minuty
12 lutego 2025
PLL LOT rozpoczęły rekrutację do programu stażowego LOT Summer Internship
Polskie Linie Lotnicze LOT ponownie otwierają drzwi dla młodych talentów, ogłaszając…
0 Komentarzy3 Minuty
12 lutego 2025
Pociąg do kultury połączył Berlin, Poznań i Warszawę
Do 16 lutego na wyznaczonych połączeniach między Berlinem, Poznaniem i Warszawą będzie…
0 Komentarzy2 Minuty
11 lutego 2025
PHH z pierwszymi certyfikatami Green Key
Grupa Kapitałowa Polskiego Holdingu Hotelowego (PHH) zdobyła pierwsze certyfikaty Green…
0 Komentarzy1 Minuty
11 lutego 2025
Film promujący Dolny Śląsk zdobywa Grand Prix na FilmAT Festival 2024
Spot promujący Dolny Śląsk „Odkryj tajemniczy Dolny Śląsk” zdobył Grand Prix podczas XIX…
0 Komentarzy2 Minuty
10 lutego 2025
Widzimy się w Sopocie. Nowa kampania miasta zachęca turystów biznesowych
„Widzimy się w Sopocie” to hasło kampanii promocyjnej miasta prowadzonej od listopada…
0 Komentarzy3 Minuty
10 lutego 2025
Ryanair wprowadza nową trasę na Maltę
Ryanair poinformowała o swoim letnim rozkładzie lotów na 2025 rok z Rzeszowa. Obejmuje on…
0 Komentarzy2 Minuty
6 lutego 2025
Zaplanuj ferie na Mazowszu z nowym przewodnikiem MROT
Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna przygotowała przewodnik „Moda na Mazowsze.…
0 Komentarzy2 Minuty
6 lutego 2025
Restauracje ważniejsze niż zabytki? Młodzi podróżni zmieniają priorytety
Ponad 70 proc. młodych podróżnych uważa, że kulinarne doświadczenia to kluczowy element…
0 Komentarzy5 Minuty