POT dofinansowuje udział branży turystycznej w targach

POT dofinansowuje podwystawcom udział w targach turystycznych. Organizacja pobiera jedynie symboliczną zryczałtowaną opłatę 500 zł od wystawcy. Dofinansowanie dotyczy zarówno największych imprez turystycznych, jak ITB Berlin czy WTM Londyn oraz szczególnie kosztochłonnych targów turystyki biznesowej jak np. IBTM Barcelona. Dofinansowanie będzie trwało do czasu zakończenia pandemii.
Wystawcy za pełen pakiet udziału w targach zapłacą jedynie 500 zł. Dotyczy to zarówno targów wirtualnych, hybrydowych, jak i przeprowadzanych w tradycyjnej formie. Jest to ogromna obniżka. Przykładowo w 2019 r. najmniejsze stoisko na targach IBTM Barcelona kosztowało ponad 27 tys. zł. To kolejna inicjatywa Polskiej Organizacji Turystycznej, której celem jest pomoc krajowej branży turystycznej.
Andrzej Gut-Mostowy, sekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju, Pracy i Technologii, powiedział: “Wg raportu „Przemysł spotkań i wydarzeń w Polsce” opublikowanego przez Poland Convention Bureau POT, a dotyczącego m.in. odbudowy branży MICE, która jest jedną z najbardziej dotkniętych przez pandemię, pełne ożywienie rynku turystycznego nastąpi w 2023 roku. Dlatego przygotowaliśmy kolejne działanie mające na celu realne wsparcie branży turystycznej. Cieszę się również, że organizatorzy targów starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom branży i szukają nowych, innowacyjnych, a przede wszystkim bezpiecznych rozwiązań ich przeprowadzenia.”
Robert Andrzejczyk, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, dodał: „Najlepszym sposobem na wyjście z kryzysu jest dobra promocja. Pierwszym wydarzeniem, do którego można było uzyskać dofinansowanie, były targi WTM Londyn. Do udziału w nich zgłosiło się 33 przedsiębiorców. Projekt okazał się sukcesem, dlatego będziemy go kontynuowali. Już niedługo rozpoczniemy przyjmowanie zgłoszeń na targi IBTM w Barcelonie. Zapraszam przedsiębiorców, a także regionalne i lokalne organizacje turystyczne do czynnego udziału w zagranicznych targach turystycznych.”
Polska Organizacja Turystyczna Partnerem VIII Forum Promocji Turystycznej
POWIĄZANE WPISY
30 stycznia 2023
Zysk netto Ryanaira w III kwartale 2022 wyniósł 211 mln euro
Ryanair ogłosił dziś (30 stycznia) osiągnięty zysk netto za trzeci kwartał w wysokości…
0 Komentarzy5 Minuty
30 stycznia 2023
Travelplanet.pl: w minionym roku wakacje zdrożały o ponad 18 proc. w porównaniu do 2021
Travelplanet.pl przygotował Raport Podróznika na podstawie zarezerwowanych wakacji, który…
0 Komentarzy8 Minuty
30 stycznia 2023
PHH promuje model prognostyczny dla branży hotelarskiej
Projekt z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, przygotowany przez studentów UMK, pod…
0 Komentarzy1 Minuty
30 stycznia 2023
Travelist.pl: portal w 2022 dotarł do niemal 24 mln użytkowników
Travelist.pl znalazł się na pierwszym miejscu rankingu „TOP 15 brandów online” w…
0 Komentarzy4 Minuty
30 stycznia 2023
Ferie w bydgoskich Młynach Rothera
Postindustrialny budynek w samym sercu Bydgoszczy zaprasza do podziwiania panoramy…
0 Komentarzy3 Minuty
27 stycznia 2023
SITE Poland podsumowało miniony rok: był trudny i ekscytujący
Tradycyjnie, w styczniu członkowie SITE Poland spotkali się, aby podsumować poprzedni…
0 Komentarzy2 Minuty
27 stycznia 2023
Małopolska zaprasza na ferie zimowe
Ferie zimowe to wyczekiwana i niepowtarzalna okazja do odprężenia i zabawy dla całej…
0 Komentarzy6 Minuty
27 stycznia 2023
Wrocław: prawie 6 mln turystów w 2022. Ruch jak przed pandemią
Tylko w zeszłym roku do Wrocławia przyjechało niespełna sześć milionów turystów i…
0 Komentarzy6 Minuty
27 stycznia 2023
Emirates rekrutuje personel pokładowy w Polsce
Linie Emirates poszukują kandydatów do swojego międzynarodowego zespołu personelu…
0 Komentarzy1 Minuty