POT: chcemy promować turystykę w Polsce wspólnie z branżą. Diagnoza i rekomendacje do 2030 roku

POT zaprezentował „Diagnozę strategiczną dla potrzeb komunikacji marketingowej Polski w turystyce do roku 2030”. Ma ona pomóc w skuteczniejszej promocji Polski jako atrakcyjnego celu turystycznego.
Na ponad 90 stronach dokumentu została zawarta analiza zasobów turystycznej marki Polska, jej odbiorców i otoczenia oraz rekomendacje dla podmiotów z branży. Rekomendowane działania zostały pogrupowane w ośmiu kategoriach, które dotyczą różnych aspektów prowadzenia skutecznej komunikacji marketingowej w turystyce.
Dobre praktyki, trendy i komunikacja konkurencji
Znajdują się tam m.in. zasady komunikacji, bez których trudno jest utrzymać jej spójność; zarządzanie tożsamością i turystyczną reputacją marki Polska; propozycje usprawnienia komunikacji i współpracy POT z polską branżą turystyczną, w tym zwłaszcza z lokalnymi i regionalnymi organizacjami turystycznymi; nowe technologie do wykorzystania w komunikacji marketingowej; działania do przeprowadzenia na rynku krajowym oraz zagranicznych.
Oprócz tego w analizie dokonano segmentacji behawioralnej turystów polskich i zagranicznych. Przedstawione zostało również otoczenie turystycznej marki Polski i ich działania marketingowe oraz informacje, w jaki sposób konkurencja stosuje dobre praktyki, kształtuje trendy globalne, a także te działania wpływają na rozwój turystyki.
Projekt był realizowany w od maja do października 2022 roku przez zespół pracowników POT, grono ekspertów z obszaru marketingu turystycznego oraz firmę Locativo – wykonawcę diagnozy. W trakcie prac nad dokumentem przeprowadzono m.in. warsztaty z udziałem przedstawicieli regionalnych i lokalnych organizacji turystycznych, podmiotów komercyjnych z branży turystycznej i przewodników miejskich.
Szczegółowa strategia znajduje się pod linkiem: Diagnoza strategiczna dla potrzeb komunikacji marketingowej Polski w turystyce do roku 2030.
POWIĄZANE WPISY
12 sierpnia 2025
Kolejkowo prezentuje wyniki finansowe z wykorzystaniem awatara prezesa opartego na AI
Kolejkowo SA, spółka specjalizująca się w tworzeniu makiet kolejowych, jako pierwsza na…
0 Komentarzy2 Minuty
12 sierpnia 2025
Jesienne festiwale kulinarne w regionie Trentino – kalendarz wydarzeń
Jesień w regionie Trentino to okres, w którym lokalne produkty, tradycje i krajobrazy…
0 Komentarzy4 Minuty
12 sierpnia 2025
Accor podsumowuje pierwsze półrocze 2025 roku
Grupa hotelowa Accor poinformowała o wzroście przychodów o 5,1 proc. przy stałych kursach…
0 Komentarzy2 Minuty
11 sierpnia 2025
Polska Izba Turystyki: KPO jest szansą, nie zagrożeniem
W obliczu narastającej fali krytyki dotyczącej segmentu HoReCa w KPO, Polska Izba…
0 Komentarzy1 Minuty
11 sierpnia 2025
Od poczekalni do prywatnych apartamentów – 80 lat luksusu na lotniskach
Strefy VIP na lotniskach mają ponad 80-letnią historię. Pierwsze saloniki dla pasażerów…
0 Komentarzy3 Minuty
14 sierpnia 2025
Dubaj przyciągnął blisko 10 mln turystów w I połowie 2025 roku
W pierwszej połowie 2025 roku Dubaj odwiedziło 9,88 mln zagranicznych turystów, co…
0 Komentarzy3 Minuty
14 sierpnia 2025
Ryanair i Erasmus Student Network przedłużają współpracę
Ryanair i Erasmus Student Network (ESN) poinformowały o przedłużeniu swojej długoletniej…
0 Komentarzy1 Minuty
14 sierpnia 2025
Stena Line przedstawia wizję żeglugi przyszłości podczas konferencji w Gdyni
Elastyczne konstrukcje statków, napędy hybrydowe i ogniwa paliwowe, a w przyszłości także…
0 Komentarzy1 Minuty
12 sierpnia 2025
Wakacje bez stresu o deszcz. Sun&Snow oferuje zwrot za niepogodę
W odpowiedzi na zmieniające się oczekiwania turystów i niepewną pogodę w tegoroczne…
0 Komentarzy2 Minuty
12 sierpnia 2025
Kolejkowo prezentuje wyniki finansowe z wykorzystaniem awatara prezesa opartego na AI
Kolejkowo SA, spółka specjalizująca się w tworzeniu makiet kolejowych, jako pierwsza na…
0 Komentarzy2 Minuty
12 sierpnia 2025
Jesienne festiwale kulinarne w regionie Trentino – kalendarz wydarzeń
Jesień w regionie Trentino to okres, w którym lokalne produkty, tradycje i krajobrazy…
0 Komentarzy4 Minuty
12 sierpnia 2025
Accor podsumowuje pierwsze półrocze 2025 roku
Grupa hotelowa Accor poinformowała o wzroście przychodów o 5,1 proc. przy stałych kursach…
0 Komentarzy2 Minuty
11 sierpnia 2025
Polska Izba Turystyki: KPO jest szansą, nie zagrożeniem
W obliczu narastającej fali krytyki dotyczącej segmentu HoReCa w KPO, Polska Izba…
0 Komentarzy1 Minuty
11 sierpnia 2025
Od poczekalni do prywatnych apartamentów – 80 lat luksusu na lotniskach
Strefy VIP na lotniskach mają ponad 80-letnią historię. Pierwsze saloniki dla pasażerów…
0 Komentarzy3 Minuty
14 sierpnia 2025
Dubaj przyciągnął blisko 10 mln turystów w I połowie 2025 roku
W pierwszej połowie 2025 roku Dubaj odwiedziło 9,88 mln zagranicznych turystów, co…
0 Komentarzy3 Minuty
14 sierpnia 2025
Ryanair i Erasmus Student Network przedłużają współpracę
Ryanair i Erasmus Student Network (ESN) poinformowały o przedłużeniu swojej długoletniej…
0 Komentarzy1 Minuty
14 sierpnia 2025
Stena Line przedstawia wizję żeglugi przyszłości podczas konferencji w Gdyni
Elastyczne konstrukcje statków, napędy hybrydowe i ogniwa paliwowe, a w przyszłości także…
0 Komentarzy1 Minuty
12 sierpnia 2025
Wakacje bez stresu o deszcz. Sun&Snow oferuje zwrot za niepogodę
W odpowiedzi na zmieniające się oczekiwania turystów i niepewną pogodę w tegoroczne…
0 Komentarzy2 Minuty
12 sierpnia 2025
Kolejkowo prezentuje wyniki finansowe z wykorzystaniem awatara prezesa opartego na AI
Kolejkowo SA, spółka specjalizująca się w tworzeniu makiet kolejowych, jako pierwsza na…
0 Komentarzy2 Minuty