POT będzie współpracować z PTSM

fot. archiwum POT

5 sierpnia prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Rafał Szlachta oraz prezes Polskiego Towarzystwa Schronisk Młodzieżowych Waldemar Domarańczyk podpisali porozumienie o współpracy.

Sformalizowanie współdziałania POT i PTSM na rzecz rozwoju i promocji turystyki aktywnej jest wynikiem ubiegłotygodniowego spotkania, podczas którego omówiono kwestie realizacji Polskiego Bonu Turystycznego w schroniskach młodzieżowych oraz możliwościach merytorycznego wsparcia przy projekcie Turystyczna Szkoła.

W spotkaniu udział wzięli również sekretarz generalny PTSM Cezary Piotrowski, zastępca dyrektora POT Joanna Turek, dyrektor biura zarządu głównego PTSM Ewa Kusznierenko, dyrektor schroniska „Szarotka” w Zakopanem Beata Pawlikowska, przewodniczący Komisji Programowej Marian Kurzyna, przewodniczący Komisji Statutowej Bogdan Sroka.

Prezes Rafał Szlachta powiedział: „Wielokrotnie jako student Akademii Wychowania Fizycznego korzystałem ze schronisk młodzieżowych, więc tym bardziej cieszę się z podjęcia współpracy z Polskim Towarzystwem Schronisk Młodzieżowych. Dzisiejsze porozumienie pozwoli na podjęcie wspólnych działań na rzecz rozwoju sektora. Tego rodzaju obiekty mają olbrzymi potencjał. Pokładamy wielkie nadzieje w tym, by Polski Bon Turystyczny mógł być realizowany w schroniskach młodzieżowych. Chcemy już we wrześniu ruszyć z wycieczkami szkolnymi, które opłacane będą za pomocą tego narzędzia, co bez wątpienia ułatwią atrakcyjne pakiety dla szkół. Ponadto, liczymy na duże wsparcie przy dostosowaniu miejsc noclegowych do potrzeb osób niepełnosprawnych.”

Prezes Waldemar Domarańczyk dodał: „Dziękuję za chęć i gotowość Polskiej Organizacji Turystycznej do współpracy oraz wzajemną pomoc w naszym sektorze. Wierzymy, że dzięki wspólnym działaniom turyści w grupach zorganizowanych, zarówno młodsi jak i starsi, będą chętnie odwiedzać nasze obiekty i korzystać z tej bazy, która od wielu lat istnieje w Polsce i z każdym rokiem się rozwija.”

Start drugiej edycji projektu „Polskie Marki Turystyczne”