Polonus wprowadził płatności kartą u kierowcy
Od 1 lipca za przejazdy na wszystkich kursach realizowanych przez PKS Polonus można płacić kartą płatniczą za bilety kupione bezpośrednio w autobusie.
Bez zmian pozostają stosowane dotychczas opłaty gotówkowe oraz zakup biletów na stronie www.pkspolonus.pl, www.DworzecOnline.pl oraz za pośrednictwem partnerskich platform sprzedażowych.
Możliwość płatności kartą w autobusie, program lojalnościowy dla klientów kupujących bilety on-line, przedłużenie do 31 sierpnia promocji „5-10-15 zł” oraz „Tanie powroty” na bilety sprzedawane przez internet, systematyczne rozszerzanie kanałów sprzedaży i do tego zwiększenie w maju 2017 roku taboru o 8 autobusów – to tylko niektóre z inwestycji PKS Polonus, wdrożonych w pierwszej połowie 2017 roku na rzecz klientów korzystających z połączeń autobusowych polskiego przewoźnika.
Andrzej Padziński, dyrektor operacyjny PKS Polonus , powiedział: „Wdrożenie opcji transakcji bezgotówkowych to kolejny, znaczący krok w kierunku udogodnień dla naszych pasażerów. Pierwsze efekty już widać – mimo systematycznie spadającego już od kilku lat rynku przewozów autobusowych, PKS Polonus nie tylko utrzymuje poziom sprzedaży, ale co więcej – zyskuje nowych pasażerów. Dlatego planujemy już kolejne inwestycje, których zadaniem będzie ułatwienie podróżnym korzystanie z usług PKS Polonus.”
Sprzedaż biletów przez kierowców stanowi największy jak dotąd kanał sprzedaży PKS Polonus. Koszt inwestycji w: tablety, drukarki biletowe, terminale do płatności kartą oraz oprogramowanie jest przy tym o połowę niższy niż zaangażowanie finansowe, wymagane do odnowienia wykorzystywanych dotąd przez kierowców bileterek. Wdrożenie Aplikacji Kierowcy – nowego narzędzia sprzedażowego oznacza też – poza korzyściami dla samych klientów – ogromną zmianę jakościową w systemie zarządzania sprzedażą biletów. Wprowadzone na poziomie technologicznym rozwiązania pozwolą przede wszystkim na usprawnienie przepływu informacji między kierowcami i pozostałymi punktami dystrybucji biletów na terenie Polski, a tym samym na kompleksowe i co więcej – realizowane w czasie rzeczywistym – monitorowanie procesu sprzedaży biletów. Brak konieczności zamykania sprzedaży przed odjazdem każdego kursu to możliwość kontynuowania sprzedaży biletów w internecie oraz w punktach agencyjnych i kasowych leżących na trasie kursu, jak też korelowanie jej ze sprzedażą dokonywaną przez kierowców na każdym przystanku. Oznacza to też wreszcie koniec niezrozumiałego przez pasażerów braku możliwości zakupu biletu na dworcach, mimo tego, że nieraz do odjazdu autokaru pozostawało wiele godzin, a bilety mimo to już były niedostępne.
Andrzej Padziński dodał: „Średnio od 40 do 70 proc. biletów na kursy PKS Polonus sprzedawanych jest właśnie przez kierowców. Po wprowadzeniu nowego rozwiązania, nasi kierowcy mają do dyspozycji – zamiast starych bileterek – innowacyjną Aplikację Kierowcy zainstalowaną na tabletach, połączonych systemowo z bileterkami nowego typu oraz terminalem do płatności kartowych, dzięki czemu możemy między innymi w trybie on-line nadzorować proces sprzedaży biletów w całym kraju. Dotychczas dane o biletach kupionych u kierowcy nie były rejestrowane automatycznie w systemie, co uniemożliwiało sprzedaż online w przypadku autobusów, które ruszyły już w trasę.”
Nowa aplikacja zabezpiecza również proces sprzedaży biletów przed próbami fałszerstw oraz pełni rolę konduktora do automatycznej kontroli biletów i odznaczania obecności pasażera na kursie, co odbywa się przez skanowanie kodu QR, drukowanego na biletach internetowych i kasowych lub odznaczanie przez kierowcę.
POWIĄZANE WPISY
28 marca 2024
Lato 2024 w Katowice Airport: 106 kierunków, 86 lotnisk, 30 państw
W niedzielę 31 marca 2024 roku w Międzynarodowym Porcie Lotniczym „Katowice” im.…
0 Komentarzy5 Minuty
28 marca 2024
Lotnisko Chopina wprowadza letnią siatkę połączeń
Zmiana czasu z zimowego na letni jest jednocześnie momentem, kiedy w lotnictwie zmienia…
0 Komentarzy2 Minuty
28 marca 2024
Rusza budowa centrum treningowego Ryanair w Krakowie
Ryanair rozpoczął dziś (28 marca) budowę Centrum Symulatorowo-Treningowego Grupy Ryanair…
0 Komentarzy4 Minuty
28 marca 2024
Letnia siatka połączeń i nowe kierunki od końca marca na wrocławskim lotnisku
31 marca w Porcie Lotniczym Wrocław wejdzie w życie letnia siatka połączeń. Na podróżnych…
0 Komentarzy6 Minuty
28 marca 2024
Jeden dzień z życia stewardesy PLL LOT
Jak wygląda codzienność stewardess i stewardów PLL LOT, czy stewardessa musi umieć pływać…
0 Komentarzy3 Minuty
25 marca 2024
Port lotniczy Rzeszów-Jasionka od teraz z nazwą Rodziny Ulmów
Od 24 marca 2024 roku port lotniczy Rzeszów-Jasionka nosi imię Rodziny Ulmów. W…
0 Komentarzy1 Minuty
25 marca 2024
Podróż z pupilem? Poznaj zasady przewozu zwierząt w samolotach PLL LOT
Czworonożni przyjaciele również zasługują na wyjątkową podróż. Linie Lotnicze LOT…
0 Komentarzy5 Minuty
22 marca 2024
Luty 2024 roku na Lotnisku Warszawa-Modlin: ponad 160 tys. pasażerów, rozszerzenie usług i nowe porozumienie
Z usług Lotniska Warszawa-Modlin w lutym 2024 roku skorzystało 160 505 pasażerów, a…
0 Komentarzy2 Minuty
22 marca 2024
PLL LOT rozpoczęły nabór do kolejnej edycji programu stażowego
Polskie Linie Lotnicze LOT zapraszają studentów i absolwentów uczelni wyższych do…
0 Komentarzy3 Minuty