PLL LOT kupuje większe Dreamlinery

archiwum PLL LOT

Wiosną i latem 2018 roku na trasach do Chicago, Nowego Jorku i Toronto pojawią się trzy nowe Boeingi 787-9 Dreamliner z 294 miejscami na pokładzie.

Dzisiaj LOT posiada w swojej flocie osiem szerokokadłubowych Boeingów Dreamliner w wersji 787-8, z których każdy ma na pokładzie po 252 fotele trzech klas: 18 w klasie biznes, 21 w ekonomicznej premium i 213 w ekonomicznej. Już wiosną przyszłego roku zaczną się dostawy Dreamlinerów w większej wersji 787-9. Każdy z nich będzie w stanie zabrać na pokład aż 294 pasażerów (24 w biznesie, 21 w premium economy i 249 w klasie ekonomicznej). Polski przewoźnik zamówił w sumie cztery większe B787, z czego trzy zabiorą pasażerów w przyszłym roku, a czwarty w 2019 r.

W przyszłym roku w pierwszej kolejności trzy z czterech nowych samolotów pojawią się na wybranych połączeniach dalekodystansowych z Warszawy. Na siatkę połączeń LOT-u będą wchodziły według następującego harmonogramu: 

> na trasach do Chicago zaczną operować na przełomie marca i kwietnia 

> do Nowego Jorku (lotnisko JFK) – od początku maja 

> do Toronto w Kanadzie – od początku lipca. 

Dodatkowo samoloty tego typu mogą być  wykorzystywane na wybranych rejsach do Seulu, stolicy Korei Południowej.

Dreamliner w wersji 787-9 ma ponad 62 metry długości, czyli jest o sześć metrów dłuższy od mniejszej wersji 787-8. Został wyposażony w silniki Rolls-Royce’a Trent TEN nowej generacji, które mogą być stosowane zamiennie także na posiadanej przez LOT mniejszej wersji Dreamlinera. Zasięg nowego samolotu 787-9 w wersji dla LOT-u to ponad 13 350 km, o ok. 700 km więcej od 787-8. Większa o 42 liczba foteli na pokładzie oznacza niższy koszt transportu każdego pasażera. Jak wynika z danych Boeinga, większy 787-9 jest oszczędniejszy i bardziej ekologiczny od 787-8, ma niższe zużycie paliwa w przeliczeniu na pasażera i większy zasięg.

Rafał Milczarski, prezes LOT-u, powiedział: „LOT był pierwszą linią w Europie, która wprowadziła Boeinga 787 do swojej floty. To był mądry dalekowzroczny ruch, który do dziś procentuje. Dzisiaj Dreamliner to nasz flagowy samolot i filar floty dalekodystansowej. Pozyskiwanie kolejnych większych modeli B787 jest zgodne ze strategią zrównoważonego wzrostu spółki na lata 2016-2020. Dreamliner to obecnie najbardziej zaawansowany technologicznie szerokokadłubowy samolot pasażerski na świecie Kompozytowa konstrukcja i nowoczesne silniki pozwalają na mniejsze zużycie paliwa i wyższy komfort podróży niż w innych samolotach.
Przy pomocy technologii zastosowanej w Dreamlinerze oferujemy pasażerom komfort podróży lotniczej niespotykany w żadnym innym samolocie pasażerskim, co stanowi przewagę konkurencyjną LOT-u w stosunku do wielu innych przewoźników obecnych na rynku. Dzięki bardziej wilgotnemu powietrzu i wyższemu ciśnieniu w kabinie pasażerskiej w porównaniu z innymi samolotami, a także oświetleniu LED i zaciemnianym elektrofotochromatycznie oknom konstruktorom samolotu udało się zminimalizować efekt tzw. jet-lagu.”

LOT ma dziś w swojej flocie w sumie osiem Boeingów 787. Kiedy w 2018 i 2019 r. przylecą kolejne cztery, ich liczba wzrośnie do 12. Ale to nie koniec. Strategia rentownego wzrostu LOT-u zakłada, że do końca 2020 r. we flocie przewoźnika będzie co najmniej 16 samolotów szerokokadłubowych typu Dreamliner.