Piotr Szczucki: powalczę o większą rozpoznawalność marki Fostertravel.pl

W Fostertravel.pl tworzymy dla biur współpracujących coś na kształt partnerskiej franczyzy, by czuli się częścią sieci a nie jej jedynie trybem – mówi w rozmowie z przedstawicielem redakcji portalu WaszaTurystyka.pl, Piotr Szczucki, współpracownik Fostertravel.pl odpowiedzialny za rozwój sieci.
Adam Gąsior: Czas pandemii miałeś okazję obserwować pracując dla linii lotniczych a następnie i dla czołowego polskiego tour operatora? Jak te dwa lata wyglądały z Twojej perspektywy?
Piotr Szczucki: Gdy wybuchła pandemia miałem przyjemność reprezentować na rynku polskim linie lotnicze Czech Airlines a także ich siostrzaną linię Smartwings. Obaj przewoźnicy mieli zupełnie inny profil i strategię, Czech Airlines jako przewoźnik stricte korporacyjny skupiał się na segmencie business travel, podczas gdy Smartwings planował skopiować w Polsce, skuteczny u naszych południowych sąsiadów model operowania czarter mix. Niestety pandemia całkowicie pokrzyżowała plany obu linii a tym samym i moje. Czech Airlines na dobre pożegnał się z operowaniem na trasie Praga – Warszawa a w praktyce linia przestała niemal istnieć. Smartwings wrócił do operowania w Polsce w typowo czarterowej formule a plany rozwoju na naszym rynku odłożył na lata.
W związku z niepewną sytuacją branży lotniczej podjąłem pracę w Coral Travel Poland, co z wielu względów okazało się bardzo ciekawym krokiem. Po pierwsze poznałem od środka pokrewną branżę turystyki wypoczynkowej, po drugie poznałem wielu absolutnie fantastycznych ludzi. Jestem pewien, że Coral Travel Poland będzie się dalej prężnie rozwijał, wakacyjny boom na Turcję z pewnością szybko się nie skończy, choć rzecz jasna konkurencja także nie próżnuje. Rynek touroperatorski jest w naszym kraju niezwykle ciekawy.
AG: Jak oceniasz sytuację sektora podróży służbowych po pandemii?
PS: Myślę, że powoli wracają dobre czasy dla turystyki biznesowej, ale nigdy nie będą tak dobre jak przed wybuchem pandemii. Skoro ponad dwa lata dało się prowadzić biznes bez regularnego podróżowania a kontakt bezpośredni został skutecznie zastąpiony przez narzędzia do komunikacji online, to firmy będą się dwa razy zastanawiać nad wysłaniem pracownika w podróż i przemyślą czy jest to naprawdę konieczne. Dla mniejszych firm problemem z pewnością będą obecne ceny biletów, które wywindowały do ekstremalnych nieraz poziomów.
AG: Powiedz coś o swoim autorskim projekcie – portalu Grupowe-Bilety.pl?
PS: Portal powstał w czasie pandemii, ale z myślą o rynku biletów lotniczych po jej zakończeniu. Wiedziałem, że okres zamrożenia podróży lotniczych musi kiedyś minąć, jednocześnie byłem przekonany, że czas pandemii przyzwyczai ludzi do dużo większego poszukiwania wszelkich ofert w internecie. Przez lata zajmowałem się tematyką biletów lotniczych dla grup, najpierw w dziale grup Polskich Linii Lotniczych LOT, a następnie szukając klientów dla biletów grupowych dla linii lotniczych, które reprezentowałem w Polsce – m in. Condora, Aeromexico, GOL-a, a na koniec wspomnianych Czech Airlines i Smartwings. Znam specyfikę ruchu grupowego, problemy, ale również możliwości, jakie daje korzystanie z taryfy grupowej – stąd decyzja o założeniu portalu. Widząc jak z wygaśnięciem pandemii powoli wraca zapotrzebowanie na grupowe bilety lotnicze postanowiłem zaangażować się w portal rezygnując równocześnie z pracy na etacie. Ja prowadzę portal od strony handlowej, natomiast skuteczną i kompetentną obsługę zapewniają mi partnerzy, z którymi współpracuję. Z pewnością planowany jest jego dalszy rozwój w 2023 roku, zwłaszcza od strony technicznej.
AG: Równocześnie rozpoczynasz współpracę w nowym miejscu. Powiedz coś o tej firmie
PS: Tak to prawda, jakiś czas temu spotkałem się z właścicielami biura podróży i portalu turystycznego Fostertravel.pl, porozmawialiśmy luźno o branży, sytuacji rynkowej, możliwościach wspólnego rozwoju i doszliśmy do wniosku, że mamy bardzo zbieżne spojrzenia na wiele spraw i warto połączyć siły. Dla mnie to bardzo ciekawy projekt, jestem pewien, że taka firma jak Fostertravel.pl zasługuje na dużo większą rozpoznawalność rynkową niż ma obecnie. O pierwszych tygodniach współpracy mogę mówić w samych superlatywach, to co jest dla mnie kluczowe to, że jest to firma o typowo partnerskim charakterze.
AG: Na czym będzie polegać twoja praca?
PS: Fostertravel.pl to portal turystyczny, ale też sieć partnerskich biur podróży. Moją rolą, we współpracy z Izą Łużyńską, będzie rozwój sieci zarówno jakościowy jak i ilościowy. Mówiąc krótko chcemy zdecydowanie zwiększyć rozpoznawalność marki Fostertravel.pl przy jednoczesnym doskonaleniu naszej sieci biur partnerskich. Chcemy pozyskiwać takich parterów, z którymi wspólnie będziemy się rozwijać. Będziemy dla nich stworzyć coś na kształt partnerskiej franczyzy, by czuli się częścią sieci a nie jej jedynie trybem. Jestem pewien, że nasza wizja spełni oczekiwania rynku i konsekwentnie będziemy się rozwijać.
AG: Portal grupowy, budowanie sieci biur podróży, a nie tęsknisz za branżą lotniczą z którą byłeś kojarzony i w której pracowałeś przez lata?
PS: Reprezentowanie linii lotniczych w relacjach z agentami oraz prowadzenie ich strategii marketingowej na naszym rynku było naprawdę fascynującym zajęciem, ale jeśli mam być szczery to obecne projekty ekscytują mnie dużo bardziej. Co jakiś czas otrzymuje sygnały, że przewoźnicy, zwłaszcza ci bardziej egzotyczni, szukają wsparcia na naszym rynku, ja na takie doradztwo ad hoc choćby z sentymentu się nigdy nie zamykam, to jednak oba obecne projekty są da mnie absolutnym priorytetem.
Piotr Szczucki to menedżer przez wiele lat związany z branżą lotniczą, autor innowacyjnej procedury grupowej PLL LOT, następnie Generalny Agent Sprzedaży na Polskę linii Condor, Aeromexico, GOL, BMI Regional a na także Czech Airlines i Smartwings. Ponad rok jako Kierownik Regionalny w Coral Travel Poland. Autor i właściciel Portalu Grupowe-Bilety.pl, od października także współpracownik Fostertravel.pl odpowiedzialny za rozwój sieci
POWIĄZANE WPISY
17 lutego 2025
Biura podróży – trwa wzrost cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
17 lutego 2025
UOKiK: Exim wprowadzał klientów w błąd. Biuro podróży odpiera zarzuty
Exim zmieniał warunki wycieczek bez zgody klientów i nie informował ich o prawie do…
0 Komentarzy5 Minuty
11 lutego 2025
TOP Touristik odnotowuje 40 proc. proc. wzrost rezerwacji na Maltę w 2025 roku
TOP Touristik touroperator specjalizujący się w dynamicznym pakietowaniu odnotował wzrost…
0 Komentarzy2 Minuty
11 lutego 2025
Michał Fijoł ponownie prezesem PLL LOT
Rada Nadzorcza Polskich Linii Lotniczych LOT powołała nowego prezesa. Od 11 lutego 2025…
0 Komentarzy1 Minuty
10 lutego 2025
Tourist Polska uruchamia innowacyjną aplikację „Gotowy na Wakacje”
Biuro podróży Tourist Polska jako pierwsze w kraju wprowadziło i uruchomiło aplikację…
0 Komentarzy2 Minuty
10 lutego 2025
Biura podróży – wzrost cen wycieczek ponownie mocno przyspieszył
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
6 lutego 2025
Noc wśród rekinów – nowe doświadczenie we wrocławskim Afrykarium
ZOO Wrocław po raz kolejny zaskakuje turystów unikalną atrakcją. Teraz możesz nie tylko…
0 Komentarzy7 Minuty
5 lutego 2025
Elkie Pupek nową menadżerką ds. sprzedaży i marketingu w TOP Touristik
TOP Touristik poinformował o dołączeniu Elkie Pupek do zespołu na stanowisko sales &…
0 Komentarzy1 Minuta
4 lutego 2025
Raport Podróżnika: jak Polacy podróżowali w 2024 roku?
Rok 2024 przyniósł kolejne rekordy w turystyce – więcej podróży, większe zainteresowanie…
0 Komentarzy11 Minuty