Pierwszy Travel Mixer promował Grecję dla branży MICE
Pierwszym kierunkiem MICE prezentowanym podczas nowego projektu Travel Mixer, była Grecja. Przedstawiciele branży spotkali się z przedstawicielką GNTO, by dowiedzieć się, jakimi możliwościami dla organizacji wydarzeń dysponuje ten kraj.
W 2018 roku Polska była piątym co do wielkości rynkiem turystycznym dla Greków, po Wielkiej Brytanii, Niemczech, Włoszech i Francji. Kraj nad Morzem Egejskim odwiedziło ponad milion turystów z naszego kraju.
Grecy chcieliby zainteresować Polaków swoją ofertą dla sektora MICE. Jednym z działań, które mają w tym pomóc, są spotkania z branżą. Jednym z nich był Travel Mixer, zorganizowany przez Grecką Narodową Organizację Turystyczną oraz firmy INN Agencja Reklamy i Karvico, przy współpracy z siecią Mariott. Wydarzenie odbyło się w apartamencie w południowej części warszawskiego śródmieścia.
„Travel Mixer to nasz nowy projekt dla branży MICE. Będziemy prezentowali najlepsze kierunki wyjazdów oraz naszych sprawdzonych partnerów. Pierwsze spotkanie poświęcone jest Grecji, która ma ogromne znaczenie dla naszej branży” – powiedziała Alina Puto, współtwórczyni Travel Mixera.
Podczas spotkania Nikoletta Nikopolou, szefowa GNTO w Polsce, zaprezentowała walory eventowe swojego kraju. Podkreśliła, że Grecja posiada infrastrukturę niezbędną do organizacji wydarzeń dla liczby uczestników zaczynającej się od pięćdziesięciu osób, a kończącej na 15 tys. To 16. najpopularniejszy kraj MICE w Europie (spośród 44) i 25. najpopularniejszy na świecie (rachuba uwzględnia 117 krajów). Z kolei Ateny zajmują 16. miejsce na liście 500 najpopularniejszych kierunków wyjazdów MICE. Z Warszawy można się do nich dostać samolotem, w tym tanimi liniami. Lot trwa ok. 2,5 h.
Większość wydarzeń ma miejsce wiosną i jesienią, aż 23 do 25 proc. – w październiku. W Grecji znajduje się ponad tysiąc hoteli cztero- i pięciogwiazdkowych, które w sumie dysponują ok. 150 tysiącami siedzeń konferencyjnych.
„Naszą zaletą jest też nowoczesne zaplecze technologiczne dla wydarzeń oraz doświadczeni w organizacji wydarzeń pracownicy. A także mnóstwo obiektów niebędących hotelami, a nadających się do organizacji wydarzeń – tych mniejszych, jak i masowych. Ogromne znaczenie mają również aktywności towarzyszące – obcowanie z dziedzictwem kulturowym i historycznym, świetna kuchnia, możliwość organizacji różnego rodzaju aktywności” – przekonywała Nikoletta Nikopolou.
Żaneta Szpakowska z sieci Marriott zaprezentowała zaplecze tej sieci znajdujące się w Grecji. Jest ich 15 w dziewięciu lokalizacjach. Jednym z nich jest Sheraton Rhodes Resort na Rodos – obiekt dysponuje salą konferencyjną na 600 osób i 400 pokojami (z czego 250 typu twin). Jeszcze więcej, bo 1200 osób, może się spotkać w Westin Resort (na Costa Navarino), który obsługuje grupy MICE w połączeniu z hotelem Romanos, również należącym do Mariott international.
POWIĄZANE WPISY
24 maja 2023
Weekend portugalski w Warszawie. Czwarta edycja już od 16 czerwca w Hali Gwardii
Od 16 do 18 czerwca w Hali Gwardii w Warszawie odbędzie się czwarta edycja Weekendu…
0 Komentarzy1 Minuty
18 maja 2023
Garda Trentino – włoska kultura, kuchnia i aktywności na świeżym powietrzu
W minionym tygodniu odbyło się spotkanie z dziennikarzami poświęcone Garda Trentino –…
0 Komentarzy3 Minuty
17 maja 2023
W ośrodkach TMR narciarze mogą konkurować długością pokonanych tras. Słowacki narciarz zimą przejechał prawie 7 tys. km
W słowackim ośrodku narciarskim Jasna i Tatrach Wysokich miłośnicy sportów zimowych mieli…
0 Komentarzy3 Minuty
16 maja 2023
Raport Global Travel Trends 2023: rośnie popularność podróży śladami filmów i seriali
Według raportu Global Travel Trends 2023, na decyzje podróżnych media społecznościowe i…
0 Komentarzy4 Minuty
15 maja 2023
Life-changing experience: Grecja staruje z nową kampanią promocyjną
Grecka Narodowa Organizacja Turystyczna (GNTO) startuje z nową kampanią promocyjną o…
0 Komentarzy1 Minuty
12 maja 2023
Targi ATM 2023 większe niż rok temu. Polska musi lepiej promować swoją ofertę w krajach Zatoki Perskiej
Największa w historii frekwencja oraz liczba wystawców, liczne panele dotyczące…
1 Komentarz12 Minuty
11 maja 2023
Polska drugim najważniejszym rynkiem turystycznym dla Słowacji. 11 proc. zagranicznych gości w 2022 to Polacy
Liczba odwiedzających Słowację z Polski w roku 2022 wyniosła 1 594 148 osób, co stanowiło…
0 Komentarzy1 Minuty
4 maja 2023
Jubileuszowa 10. edycja Wings For Life World Run odbędzie się w Chorwacji
7 maja 2023 roku rusza dziesiąta edycja Wings For Life World Run – międzynarodowego biegu…
0 Komentarzy1 Minuty
4 kwietnia 2023
Rekordowe wyniki polskich turystów w Niemczech w 2022. W 2023 roku 17,2 proc. Polaków wybierze ten kierunek
Choć niemiecka turystyka przyjazdowa jeszcze nie całkiem odrodziła się po pandemii,…
0 Komentarzy11 Minuty
[…] „Travel Mixer to nasz nowy projekt dla branży MICE. Będziemy prezentowali najlepsze kierunki wyjazdów oraz naszych sprawdzonych partnerów. Pierwsze spotkanie poświęcone jest Grecji, która ma ogromne znaczenie dla naszej branży” – powiedziała Alina Puto, współtwórczyni Travel Mixera w wywiadzie dla Wasza Turystyka. […]