Niemcy promują aktywny wypoczynek na łonie natury
Rusza kampania Niemieckiej Centrali Turystyki #WanderlustGermany promująca aktywny wypoczynek na łonie natury. Wśród sześciu kluczowych dla Niemców kierunków znalazła się Polska.
Niemiecka turystyka, podobnie jak w całej Europie, przeżywa kryzys spowodowany pandemią COVID-19. Przypomnijmy, że rok 2019 był dziesiątym z rzędu rekordowym pod względem liczby noclegów wykupionych przez turystów zagranicznych – odnotowano ich 89,9 mln.
W czołówce krajów źródłowych była w 2019 roku Polska, nasi turyści wykupili 3,5 mln noclegów.
Niestety pierwsza połowa 2020 roku przyniosła ogromne straty. Sprzedaż noclegów spadła o 60 proc. Na trzech najważniejszych rynkach straty wyniosły: Holandia – 59,9 proc., Szwajcaria – 59,9, Stany Zjednoczone – 66,1 proc. Polacy wykupili o 35,4 proc. mniej noclegów niż w pierwszych sześciu miesiącach 2019 roku.
Obecnie Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) rozpoczyna nową kampanię promocyjną #WanderlustGermany. Jak podkreślił Tomasz Pędzik, dyrektor DZT w Warszawie, podczas piątkowej konferencji, głównym motywem kampanii są Atrakcyjne oferty aktywnego wypoczynku z głównym naciskiem na turystykę pieszą i rowerową po niezwykle zróżnicowanych przyrodniczo regionach Niemiec.
Według badań IPK International 17 proc. urlopów spędzanych przez Europejczyków, to wakacje blisko przyrody. Niemcy zaś znajdują się na 3. miejscu na naszym kontynencie wśród właśnie turystów spędzających wczasy w ten sposób.
Tomasz Pędzik podał też wynik badań turystów spędzających wakacje na łonie natury. 46 proc. z nich porusza się w wakacje samochodem, średni wiek – 43 lata, 74 proc. podróżuje z partnerem, 10 proc. podróżuje z dziećmi poniżej 14 roku życia, 19 proc. nocuje na kempingach.
Jeśli chodzi o noclegi na kempingach to absolutnym liderem są Holendrzy – w ubiegłym roku wykupili oni 2,2 mln. Dla porównania Polacy – 44 tys.
Według Tomasza Pędzika, Niemcy mają wiele do zaoferowania zwolennikom wypoczynku blisko przyrody. To choćby 104 parki krajobrazowe, 16 parków narodowych 16 miejsc biosfery wpisanych na list,ę UNESCO, 200 tysięcy kilometrów oznakowanych szlaków pieszych i 70 tysięcy kilometrów długodystansowych szlaków rowerowych. A do tego jeszcze 13 regionów winiarskich o 80 tysięcy producentów wina.
Jak dużą wagę przykładają Niemcy ochrony natury, świadczy choćby fakt, że tysiąc hoteli i pensjonatów oraz 3 tysiące lokali gastronomicznych uzyskało certyfikat potwierdzający, że kierują się zasadami zrównoważonego rozwoju.
DZT zdefiniowała trzy grupy docelowe, do których jest adresowana kampania: miłośnicy turystyki pieszej i rowerowej ze sportowym zacięciem, dla których najbardziej liczy się aktywność, rodziny chcące spędzić czas na łonie przyrody i przy okazji doświadczyć czegoś ciekawego oraz amatorzy kontaktu z naturą i kulinariami.
Niemiecka Centrala Turystyczna kieruję kampanię #WanderlustGermany na jedenaście rynków. Sześć z nich jest dla Niemców kluczowych: Austria, Dania, Francja, Holandia, Polska i Szwajcaria. Pozostałe to: Belgia, Czechy, Hiszpania, Szwecja i Włochy). Kampania będzie prowadzona przede wszystkim w internecie z mocnym akcentem położonym na obecność w social mediach.
POWIĄZANE WPISY
22 kwietnia 2024
Zmiany w Greckiej Organizacji Turystycznej. Nikoletta Nikolopoulou odchodzi ze stanowiska
Nikoletta Nikolopoulou, dyrektorka Biura Greckiej Organizacji Turystycznej w Polsce i…
0 Komentarzy1 Minuty
22 kwietnia 2024
Inauguracja sezonu letniego na Dolnym Śląsku już 27–28 kwietnia
Oficjalnie letni sezon turystyczny rozpocznie się na Dolnym Śląsku 27–28 kwietnia na…
0 Komentarzy6 Minuty
17 kwietnia 2024
Mazowsze – Złoty Partner XIV Forum Promocji Turystycznej
Forum odbędzie się już 11 kwietnia 2024 we Wrocławiu. Złotym Partnerem wydarzenia jest…
0 Komentarzy2 Minuty
16 kwietnia 2024
Michelin wprowadza Litwę do swojego przewodnika
Michelin ogłasza dodanie Litwy do swojego przewodnika, uzupełniając w nim tym samym…
0 Komentarzy3 Minuty
13 kwietnia 2024
Prawdziwie włoskie wakacje w regionie Emilia-Romania
Polacy z roku na rok coraz bardziej doceniają Emilię-Romanię jako kierunek wypoczynku.…
0 Komentarzy4 Minuty
11 kwietnia 2024
Rainbow Złotym Partnerem XIV edycji Forum Promocji Turystycznej
W trakcie Forum prezes zarządu Rainbow Tours Maciej Szczechura będzie mówił o kwestiach…
0 Komentarzy11 Minuty
10 kwietnia 2024
Dolny Śląsk Złotym Partnerem XIV Forum Promocji Turystycznej
XIV Forum Promocji Turystycznej zbliża się wielkimi krokami. W gronie partnerów miło nam…
0 Komentarzy4 Minuty
10 kwietnia 2024
Mistrzostwa Europy 2024 w Niemczech – nowe możliwości dla turystyki przyjazdowej
Od 14 czerwca Niemcy skupią się przede wszystkim na Mistrzostwach Europy w Piłce Nożnej…
0 Komentarzy4 Minuty
10 kwietnia 2024
Gran Canaria dołącza do grona partnerów XIV Forum Promocji Turystycznej
Wiosenna edycja Forum Promocji Turystycznej Waszej Turystyki odbędzie się 11 kwietnia…
0 Komentarzy1 Minuty