Niemcy promują aktywny wypoczynek na łonie natury

Rusza kampania Niemieckiej Centrali Turystyki #WanderlustGermany promująca aktywny wypoczynek na łonie natury. Wśród sześciu kluczowych dla Niemców kierunków znalazła się Polska.
Niemiecka turystyka, podobnie jak w całej Europie, przeżywa kryzys spowodowany pandemią COVID-19. Przypomnijmy, że rok 2019 był dziesiątym z rzędu rekordowym pod względem liczby noclegów wykupionych przez turystów zagranicznych – odnotowano ich 89,9 mln.
W czołówce krajów źródłowych była w 2019 roku Polska, nasi turyści wykupili 3,5 mln noclegów.
Niestety pierwsza połowa 2020 roku przyniosła ogromne straty. Sprzedaż noclegów spadła o 60 proc. Na trzech najważniejszych rynkach straty wyniosły: Holandia – 59,9 proc., Szwajcaria – 59,9, Stany Zjednoczone – 66,1 proc. Polacy wykupili o 35,4 proc. mniej noclegów niż w pierwszych sześciu miesiącach 2019 roku.
Obecnie Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) rozpoczyna nową kampanię promocyjną #WanderlustGermany. Jak podkreślił Tomasz Pędzik, dyrektor DZT w Warszawie, podczas piątkowej konferencji, głównym motywem kampanii są Atrakcyjne oferty aktywnego wypoczynku z głównym naciskiem na turystykę pieszą i rowerową po niezwykle zróżnicowanych przyrodniczo regionach Niemiec.
Według badań IPK International 17 proc. urlopów spędzanych przez Europejczyków, to wakacje blisko przyrody. Niemcy zaś znajdują się na 3. miejscu na naszym kontynencie wśród właśnie turystów spędzających wczasy w ten sposób.
Tomasz Pędzik podał też wynik badań turystów spędzających wakacje na łonie natury. 46 proc. z nich porusza się w wakacje samochodem, średni wiek – 43 lata, 74 proc. podróżuje z partnerem, 10 proc. podróżuje z dziećmi poniżej 14 roku życia, 19 proc. nocuje na kempingach.
Jeśli chodzi o noclegi na kempingach to absolutnym liderem są Holendrzy – w ubiegłym roku wykupili oni 2,2 mln. Dla porównania Polacy – 44 tys.
Według Tomasza Pędzika, Niemcy mają wiele do zaoferowania zwolennikom wypoczynku blisko przyrody. To choćby 104 parki krajobrazowe, 16 parków narodowych 16 miejsc biosfery wpisanych na list,ę UNESCO, 200 tysięcy kilometrów oznakowanych szlaków pieszych i 70 tysięcy kilometrów długodystansowych szlaków rowerowych. A do tego jeszcze 13 regionów winiarskich o 80 tysięcy producentów wina.
Jak dużą wagę przykładają Niemcy ochrony natury, świadczy choćby fakt, że tysiąc hoteli i pensjonatów oraz 3 tysiące lokali gastronomicznych uzyskało certyfikat potwierdzający, że kierują się zasadami zrównoważonego rozwoju.
DZT zdefiniowała trzy grupy docelowe, do których jest adresowana kampania: miłośnicy turystyki pieszej i rowerowej ze sportowym zacięciem, dla których najbardziej liczy się aktywność, rodziny chcące spędzić czas na łonie przyrody i przy okazji doświadczyć czegoś ciekawego oraz amatorzy kontaktu z naturą i kulinariami.
Niemiecka Centrala Turystyczna kieruję kampanię #WanderlustGermany na jedenaście rynków. Sześć z nich jest dla Niemców kluczowych: Austria, Dania, Francja, Holandia, Polska i Szwajcaria. Pozostałe to: Belgia, Czechy, Hiszpania, Szwecja i Włochy). Kampania będzie prowadzona przede wszystkim w internecie z mocnym akcentem położonym na obecność w social mediach.
POWIĄZANE WPISY
29 listopada 2023
Gdzie Polacy spędzają zimowe wakacje?
Za nami pierwsze loty we wszystkie egzotyczne miejsca na zimę 2023/24. Zimą w ciepłe…
0 Komentarzy3 Minuty
29 listopada 2023
Rusza rejestracja uczestników na III Galę Waszej Turystyki
Już od dziś można zarejestrować się na III edycję Gali Waszej Turystyki. Wydarzenie…
0 Komentarzy1 Minuty
27 listopada 2023
Turystyka w Szwajcarii wróciła do poziomu sprzed 2019 roku
Wraz ze startem nowego sezonu narciarskiego Switzerland Tourism Polska przedstawiło…
0 Komentarzy2 Minuty
27 listopada 2023
Atrakcyjna Mołdawia na wyciągnięcie ręki
Mołdawia jest jednym z nielicznych miejsc w Europie, które nadal pozostawia wiele do…
0 Komentarzy6 Minuty
25 listopada 2023
Prawie 80 mln euro inwestycji w ośrodki narciarskie Słowenii
76,5 mln euro przeznaczono na poprawę infrastruktury i rozszerzenie całorocznej oferty…
0 Komentarzy2 Minuty
20 listopada 2023
W Trentino zaczął się sezon narciarski. Ubiegłej zimy największym rynkiem była Polska
W ubiegły weekend rozpoczął się sezon narciarski w Trentino. Czy w tym roku Polacy także…
0 Komentarzy4 Minuty
17 listopada 2023
Kiwi.com: tej zimy podróżnicy z Polski stawiają na Tajlandię i Indie
Mimo pory deszczowej, Azja jest dostępna praktycznie przez cały rok. Jednak wielu…
0 Komentarzy1 Minuty
17 listopada 2023
Westminster Abbey głównym motywem Tatrzańskiej Świątyni Lodowej na Hrebienku
Najpopularniejsza zimowa atrakcja Tatr Wysokich – Tatrzańska Świątynia Lodowa – otwiera…
0 Komentarzy5 Minuty
14 listopada 2023
Saksonia – kraj na miarę światową
Od lat Saksonia jest uważana za jeden z najciekawszych w Europie kierunków podróży…
0 Komentarzy5 Minuty