Niemcy najsilniejszą marką na świecie

Jak wynika z badań renomowanego Anholt-Ipsos Nation Brands Index (NBI) Niemcom udaje się obronić pozycję lidera w 2020 roku. Każdego roku NBI analizuje aktualną reputację 50 wiodących gospodarek świata oraz wybranych krajów rozwijających się. Miejsca 2 i 3 w rankingu zajmują Wielka Brytania i Kanada.
Niemcy cieszą się szczególnie wysokim uznaniem w walce z pandemią. Ponad połowa uczestników badania w 20 krajach świata pozytywnie ocenia niemieckie zarządzanie opieką zdrowotną w dobie kryzysu spowodowanego Covid 19. Na liście międzynarodowych celów podróży, do których respondenci najchętniej udaliby się w ciągu najbliższych pięciu lat, Niemcy są na pierwszym miejscu.
NBI określa wartość marki krajów w oparciu o sześć kryteriów: eksport, rząd, kultura, ludzie, turystyka i imigracja/inwestycje, które z kolei składają się z 23 szczegółowych elementów. W tym celu w okresie od 7 lipca do 31 sierpnia 2020 r. przeprowadzono ponad
20 000 wywiadów w 20 różnych krajach, a wyniki badania zestawiono w postaci rankingu.
We wszystkich sześciu segmentach Niemcy plasują się w pierwszej dziesiątce w 2020 roku. W obszarze kultury Niemcy utrzymują 4 miejsce z roku poprzedniego, a w rankingu turystycznym poprawiają wynik o jedno miejsce, plasując się na 9 pozycji wśród wszystkich krajów świata.
W podkategoriach w ramach kryterium „turystyka” rośnie uznanie dla „zabytków” o jeden punkt (obecnie miejsce 7), podczas gdy „miasta tętniące życiem” zajmują 7 miejsce w rankingu tak samo jak w roku poprzednim.
Thomas Bareiß, poseł do Bundestagu, sekretarz stanu w Federalnym Ministerstwie Gospodarki i Energii oraz pełnomocnik rządu federalnego ds. turystyki oraz ds. małych i średnich przedsiębiorstw, powiedział: „Niemcy jako marka mają wyjątkowy wizerunek na świecie. Po raz szósty z rzędu utrzymaliśmy czołową pozycję w ogólnym rankingu NBI. To ogromny sukces w tej trudnej fazie pandemii, a zarazem silny bodziec do stawienia czoła wyzwaniom.”
Petra Hedorfer, prezes zarządu Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT), dodała: „W panującej obecnie na świecie sytuacji, która staje się coraz bardziej chwiejna z powodu pandemii Covid 19 i napięć geopolitycznych, Niemcy jako kraj i jako cel podróży kojarzą się ze stabilnością i niezawodnością, a także zrównoważonym rozwojem i odpowiedzialnością. Od 2008 r. Niemcy zawsze znajdowały się w grupie TOP 3, a w 2020 r. znaleźliśmy się po raz szósty na miejscu pierwszym. Ta pozycja potwierdza również długotrwały sukces naszych akcji promujących Niemcy jako cel turystyczny. Nasze kampanie marketingowe, w szczególności internetowe, mają za zadanie utrzymać dialog z klientami w czasie pandemii oraz zachować w oczach opinii publicznej wizerunek Niemiec jako marki cenionej na arenie międzynarodowej. To warunek konieczny dla ugruntowania dobrej pozycji wśród turystycznej konkurencji.”
POWIĄZANE WPISY
28 listopada 2023
Poznaj turystyczny portal Łodzi! Lodz.Travel – Twoja baza wiedzy o Łodzi
Oficjalny turystyczny portal Łodzi Lodz.Travel to przewodnik po ofercie turystycznej…
0 Komentarzy4 Minuty
28 listopada 2023
PLL LOT wznawia loty do Aten i ogłasza nowe kierunki z Radomia
Polskie Linie Lotnicze LOT uruchomiły połączenie między Warszawą a Atenami. Samoloty…
0 Komentarzy2 Minuty
28 listopada 2023
Jak Polacy planują spędzić Boże Narodzenie?
Większa mobilność Polaków, atrakcyjne oferty i zmiany stylu życia powodują że część z nas…
0 Komentarzy5 Minuty
27 listopada 2023
Sześć lat FlixBusa w Polsce: nowe kierunki i zielone cele
FlixBus świętuje szóstą rocznicę działalności w Polsce. Z tej okazji, przewoźnik…
0 Komentarzy5 Minuty
27 listopada 2023
Turystyka w Szwajcarii wróciła do poziomu sprzed 2019 roku
Wraz ze startem nowego sezonu narciarskiego Switzerland Tourism Polska przedstawiło…
0 Komentarzy2 Minuty
27 listopada 2023
Analiza Kiwi.com: Polscy turyści preferują wyjazdy latem i jesienią
Kiwi.com, firma travel-tech oraz wyszukiwarka tanich lotów, wzięła pod lupę sezonowość w…
0 Komentarzy3 Minuty
27 listopada 2023
Atrakcyjna Mołdawia na wyciągnięcie ręki
Mołdawia jest jednym z nielicznych miejsc w Europie, które nadal pozostawia wiele do…
0 Komentarzy6 Minuty
25 listopada 2023
Prawie 80 mln euro inwestycji w ośrodki narciarskie Słowenii
76,5 mln euro przeznaczono na poprawę infrastruktury i rozszerzenie całorocznej oferty…
0 Komentarzy2 Minuty
22 listopada 2023
Festiwal Podróżników: kto, gdzie i kiedy
Jak co roku, targom TT Warsaw towarzyszy Festiwal Podróżników. Organizatorzy zapraszają…
0 Komentarzy2 Minuty
[…] Niemcy najsilniejszą marką na świecie […]