NDC: Nowe technologie w służbie PLL LOT

Fot. Marcin Chmielewski, PLL LOT

Polskie Linie Lotnicze LOT konsekwentnie rozszerzają współpracę z dostawcami usług technologicznych. W jej ramach oferta NDC przewoźnika została udostępniona za pośrednictwem globalnych systemów dystrybucji: Amadeus, Sabre, Travelfusion, Aaron Group czy DRCT.

System NDC oferuje zaawansowane narzędzia do zarządzania ofertą. Pozwala liniom lotniczym bezpośrednio dostarczać swoje oferty platformom sprzedażowym i agentom w czasie rzeczywistym. Dzięki temu rozwiązaniu osoby organizujące podróże samodzielnie korzystają z cen identycznych do tych prezentowanych na stronach przewoźników. Dodatkowo otrzymują bardziej precyzyjną informację o dostępności miejsc na pokładzie czy opłatach za bagaż i samodzielnie mogą modyfikować swoją rezerwację. Z kolei linie lotnicze oferujące modele NDC zyskują większą kontrolę nad procesem sprzedaży i mogą efektywniej zarządzać relacjami ze swoimi kontrahentami.

Agentom technologia NDC umożliwia przedstawianie pasażerom ofert nie tylko najbardziej konkurencyjnych, ale także spersonalizowanych pod kątem ich oczekiwań. Połączenie technologii informatycznych i rozwiązań w zakresie dystrybucji podróży, a także integracja kanału NDC to potężne udogodnienie, dzięki któremu PLL LOT wprowadza innowacje i zwiększa swój globalny zasięg, jednocześnie utrzymując pasażerów w centrum swoich działań.

Współpraca z Amadeus

I tak dzięki współpracy z firmą Amadeus, którą nawiązano w 2021 roku, możliwe jest pełne wykorzystanie zalet platformy Amadeus Airline Platform. Umowa obejmuje szeroki zakres najnowocześniejszych rozwiązań w obszarze Systemu Obsługi Pasażerskiej (PSS), operacji lotniczych, zarządzania przychodami, merchandisingu, zarządzania nieregularnościami w ruchu pasażerskim oraz doświadczenia cyfrowego. Za pośrednictwem Amadeus Travel Platform PLL LOT może dystrybuować dopasowane treści w czasie rzeczywistym. Dodatkowo treści te są w pełni zintegrowane z tradycyjnym środowiskiem agencyjnym za pośrednictwem rozwiązań NDC Amadeus Altea. Nowy system wyposażony jest w funkcje obsługi niezbędne dla biur podróży, takie jak anulowanie, unieważnienie, zwrot i modyfikacja rezerwacji za pośrednictwem kanału NDC.

Nowe partnerstwo z Sabre

Z kolei wraz z rozpoczęciem dystrybucji oferty we współpracy z Sabre, Polskie Linie Lotnicze LOT dołączyły do grona szesnastu linii lotniczych korzystających z NDC na ponad 150 rynkach. Rezerwacja ofert NDC odbywać się będzie za pośrednictwem interfejsów API Sabre Offer and Order – agencyjnej platformy rezerwacyjnej Sabre Red 360 oraz systemu rezerwacyjnego online GetThere od Sabre.
Nowe rozwiązania pociągnęły za sobą modernizację strony internetowej polskiego przewoźnika, co docelowo ma przynieść wzrost ruchu i konwersję sprzedaży poprzez udoskonalenie procesu dokonywania zakupów i rezerwacji na stronie LOT.com. W systemach wzbogacono też funkcje sztucznej inteligencji. Postępująca automatyzacja procesów ma na celu ułatwienie dostępu do oferty PLL LOT, zwiększenie satysfakcji klientów i lojalności wobec marki przy jednoczesnym obniżeniu kosztów operacyjnych poprzez wsparcie środowiska agencyjnego za pomocą zwiększonej automatyzacji procesów.

Artykuł sponsorowany