Najchętniej podróżują Amerykanie, Chińczycy i Niemcy
Najnowszy Ranking Mastercard Global Destination Cities Index: Origins pokazuje, że Chiny kontynentalne wskoczyły z 7. miejsca w 2009 r. na 2. pozycję obecnie. Większa liczba turystów wyjeżdża tylko z USA. Na trzecim miejscu znajdują się Niemcy.
Ranking Mastercard Global Destination Cities Index: Origins to zestawienie lokalizacji, z których w podróż zagraniczną udaje się najwięcej osób, oraz krajów lub regionów najczęściej będących ich celem.
Jak wynika z danych Światowej Rady Podróży i Turystyki (WTTC), na całym świecie branża turystyczna wygenerowała w 2018 r. rekordowe obroty o wartości 8,8 bln USD (około 34 bln PLN, 15 razy więcej niż PKB Polski) i stanowiła miejsce pracy dla 319 mln ludzi (ponad 8 razy tyle, ile mieszka w Polsce).
W 2018 roku najwięcej podróżnych pochodziło z USA, a na kolejnych miejscach w rankingu znalazły się: Chiny, Niemcy, Wielka Brytania i Francja.
Wzrosła też częstotliwość podróży w całym regionie Azji i Pacyfiku: Korea Południowa i Tajwan, które przed dekadą nie zmieściły się w pierwszej dziesiątce, w tym roku uplasowały się odpowiednio na 6. i 10. miejscu.
Oto czołówka zestawienia krajów, z których pochodzi najwięcej turystów podróżujących za granicę:
• Stany Zjednoczone
• Chiny kontynentalne
• Niemcy
• Wielka Brytania
• Francja
• Korea Południowa
• Japonia
• Kanada
• Rosja
• Tajwan
Amerykanie najczęściej odwiedzają Meksyk, Kanadę i Włochy.
Chińczycy – Tajlandię, Japonię i Stany Zjednoczone
Niemcy – Włochy, Hiszpanię i Austrię.
Brytyjczycy- Hiszpanię, Stany Zjednoczone i Indie.
Francuzi – Hiszpanię, Stany Zjednoczone i Wielką Brytanię
Koreańczycy – Japonię, Chiny Kontynentalne i Wietnam
Japończycy – Stany Zjednoczone, Chiny kontynentalne, Tajwan
Kanadyjczycy – Stany Zjednoczone, Meksyk, Indie
Rosjanie – Turcję, Tajlandię, Tunezję
Tajwańczycy – Japonię, Koreę Południową, Tajlandię
Najchętniej odwiedzane miasta przez poszczególne nacje:
Amerykanie – Cancun, Toronto i Londyn
Chińczycy – Bangkok, Seul i Tokio
Niemcy – Palma de Mallorca, Bolzano, Tiroler Unterland i Innsburck
Brytyjczycy- Palma de Mallorca, Paryż i Dublin
Francuzi – Londyn, Marrakesz i Barcelona
Koreańczycy – Osaka, Hokkaido i Tokio
Japończycy – Tajpej, Seul i Bnagkok
Kanadyjczycy – Waszyngton, Nowy Jork i Las Vegas
Rosjanie – Antalya, Pattaya i Phukt
Tajwańczycy – Tokio, Hokkaido i Okinawa
Diana Robino, wiceprezes Mastercard ds. partnerstw w branży turystycznej, powiedziała: „Dzięki naszemu rankingowi lokalni urzędnicy i przedsiębiorcy mogą sprawdzić, jak podróżni wydają pieniądze w miejscach docelowych swoich podróży, żeby skuteczniej planować i promować swoją ofertę turystyczną. Dobrze prosperująca turystyka może być katalizatorem wzrostu przynoszącym korzyści zarówno turystom odwiedzającym dane miejsce, jak i lokalnej społeczności. Mastercard ze swoją wiedzą i technologią pomaga miastom i regionom wykorzystywać wiążące się z tym szanse.”
Mastercard GDCI: Origins jest publikacją tematyczną wchodzącą w skład raportów pod nazwą Global Destination Cities Index.
W tym roku dotychczas opublikowano raport Mastercard GDCI: Play, na temat miast najczęściej wybieranych w celach wypoczynkowych i rozrywkowych. Kolejne raporty z tej serii zostaną opublikowane w najbliższych miesiącach.
POWIĄZANE WPISY
28 marca 2023
Polska w stylu slow promowana w Austrii i Szwajcarii przez ZOPOT w Wiedniu
Druga edycja kampanii Poland Soul Travel prezentuje Austriakom i Szwajcarom możliwości…
0 Komentarzy1 Minuty
15 marca 2023
Polak jako pierwszy na świecie wylądował na szczycie Burdż Al Arab w Dubaju
Polski pilot Łukasz Czepiela jako pierwszy na świecie posadził samolot na lądowisku dla…
0 Komentarzy2 Minuty
12 marca 2023
Turystyczny świat spotkał się na ITB. Biznes odżył, lecz widać lęk przed podróżami do Polski
Największe targi turystyczne na świecie wróciły na żywo po pandemii. ITB Berlin…
0 Komentarzy9 Minuty
1 marca 2023
Badania dla ITB: w 2022 niemal dwa razy więcej zagranicznych podróży. Dobre prognozy dla 2023
Liczba międzynarodowych podróży w 2022 roku wzrosła w ujęciu globalnym, jednak nadal nie…
0 Komentarzy7 Minuty
28 lutego 2023
Tourism Economics: 60 mln zagranicznych noclegów w Niemczech w 2022 roku
Według analityków Tourism Economics, Niemcy zakończą 2022 rok z liczbą 60 mln…
0 Komentarzy3 Minuty
28 lutego 2023
Aviareps będzie promowała Chorwację w Polsce. Agencja dostaje od CNBT zlecenie na więcej rynków
W wyniku oficjalnego przetargu Chorwacka Wspólnota Turystyczna (CNTB) ponownie mianowała…
0 Komentarzy3 Minuty
24 lutego 2023
Udany rok dla berlińskiej turystyki. 26,5 mln noclegów i 10,4 mln gości w 2022
10,4 mln gości odwiedziło w ubiegłym roku Berlin, a w hotelach i kwaterach miejskich…
0 Komentarzy5 Minuty
23 lutego 2023
Mołdawia promuje się jako “mały kraj o wielkim sercu”. Powstał dokument o pomocy Ukraińcom
Narodowe Stowarzyszenie Turystyki Krajowej i Przyjazdowej Mołdawii (ANTRIM) w…
0 Komentarzy4 Minuty
22 lutego 2023
Berlin najbardziej ekologicznym niemieckim miastem dla turystów
Berlin jest pierwszym niemieckim miastem, które posiada uznawany na całym świecie zestaw…
0 Komentarzy2 Minuty