Na XII Forum Promocji Turystycznej we Wrocławiu porozmawiamy o zrównoważonej turystyce

Zrównoważony rozwój turystyki to jeden z tematów, który staje się wiodący w branży turystycznej na całym świecie. Jak przystosować się do zmian klimatycznych i większej wrażliwości klientów na zieloną turystykę i czy to w ogóle się opłaca? Czy zmiany, którymi szczycą się firmy i organizacje, mają faktyczny wpływ na ochronę środowiska? Ile jest w nich PR-u a ile faktycznej dbałości o planetę?

Podczas debaty na XII Forum Promocji Turystycznej porozmawiamy z ekspertami:  Andrzej Gut-Mostowy, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki, Cedric Zhou, dyrektor regionu, Singapore Tourism Board, Oliver Winter, właściciel i CEO A&O Hostels, Michał Fijoł, członek zarządu ds. handlowych PLL LOT, Daniel Puciato, członek zarządu Polskiego Holdingu Hotelowego ds. handlowych, Alicja Wójcik-Gołębiowska, Country Manager CEE & Baltics, Ryanair oraz Janem Hergetem, CEO, Czech Tourism.

Przyjęta przez Zgromadzenie ogólne ONZ w 2015 roku Agenda na rzecz zrównoważonego rozwoju 2030 jest kluczowa dla skutecznej realizacji założonych 17 celów oraz zintegrowanych z nimi 169 zadań. Jak na tym tle wypada turystyka?

Zrównoważona turystyka to coś więcej niż segregacja śmieci i niemarnowanie żywności. To troska o środowisko i jego bioróżnorodność z pełną świadomością grożących nam nieodwracalnych zmian. To przyszłość nas wszystkich i obowiązek według następnych pokoleń, żeby nie zniszczyć naszego świata do końca. To również swoisty powrót do natury, autentyczności przeżyć i bogactwo doświadczeń bycia z ludźmi. Co w praktyce oznacza, że oprócz troski o środowisko naturalne ważne stały się czynniki społeczne, kulturowe i ekonomiczne. 

Według CEO Booking.com, Glenna Fogela, to właśnie zrównoważony rozwój ukształtuje przyszłość podróży. Według Sustainable Travel Report 2022 opublikowanego przez Booking.com wynika, że aż 71 proc. turystów chce w przyszłym roku podróżować w bardziej zrównoważony sposób. 

Zapytamy naszych ekspertów, jakie są plany dotyczące rozwoju zrównoważonej turystyki w Polsce? Czy klienci faktycznie są skłonni zapłacić więcej za pobyt w zielonym hotelu? Jak uczynić latanie bardziej eko? I jak udało się destynacjom sprostać wymaganiom zrównoważonej turystyki? 

Rejestracja i bilety: https://forumpromocjiturystycznej.pl/

Organizatorem jest: Redakcja portalu branżowego WaszaTurystyka.pl.

Współorganizatorem jest: Hydropolis Centrum Edukacji Ekologicznej

Patronat Honorowy: Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz Polska Organizacja Turystyczna

Złoty Partner: Wrocław Miasto Spotkań, Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego

Srebrny partner: MerlinX

Partnerzy: Chorwacka Wspólnota Turystyczna, Visit Olsztyn, Costa, Polska Organizacja Turystyczna

Patronaty: Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego, Instytut ESG, Krakowska Izba Turystyki, Polska Izba Turystyki, AM Art Media Agencja PR, Pracodawcagodnyzaufania.pl, RaportCSR.pl.

Wrocław Złotym Partnerem XII Forum Promocji Turystycznej