Branża przemysłu spotkań – jesteśmy silnym sektorem gospodarki
Przemysł spotkań w Polsce wniósł do PKB w 2015 prawie 26 mld złotych czyli 1 proc. W Warszawie rozpoczęła sie piąta edycja najważniejszej imprezy dla tego sektora – Meetings Week Poland 2017.
O rosnącej roli przemysłu spotkań nie tylko dla polskiej turystyki, ale dla całej gospodarki, świadczą nie tylko liczby, ale i zestwa gości, którzy pojawili się na otwarciu pięciodniowej imprezy.
Dawid Lasek, podsekretarz stanu w MSiT odpowiedzialny za turystykę, powiedział m.in.: “Za każdym razem podkreślam, że przemysł spotkań, to bardzo ważny sektor turystyki i mam nadzieję, że będzie ważnym elementem strategii rządu. Cieszę się, że państwo reprezentujący przemysł spotkań tak stanowczo podkreślają i jednocześnie udowadniają, że turystyka to gospodarka.
Nowym formatem współpracy na rzecz rozwoju turystyki jest Dom Polskich Marek Terytorialnych.
Dobrze, że w branży spotkań istnieje dekoncentracja, że powstają takie obiekty konferencyjne poza Warszawą, w Jasionce czy Lublinie. To pokazuje potencjał tej branży, ale i potencjał turystyczny Polski. Jeśli uda się połączyć ofertę przemysłu spotkań z ofertą turystyczną, z regionalną lub lokalną Marką Turystyczną, to zyskamy wszyscy na tym dwa razy. Branża spotkań zyska klientów, wszyscy pozyskamy “ambasadorów” Polski, jako destynacji turystycznej.”
Marek Olszewski, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej dodał: “Podoba mi się określenie “przemysł spotkań”, bowiem rządzący bardzo często zapominają, że turystyka jest sektorem gospodarki, że to jest przemysł. Ja jestem praktykiem z 30 letnim doświadczeniem w turystyce i jestem nakierowany na konkretne działania. Stąd deklaruję, ze przemysł spotkań będzie miał wsparcie w POT, w naszych ośrodkach zagranicznych.”
Ireneusz Węgłowski, prezes Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego, skomentował: “Nie było dobrze funkcjonujących hoteli, gdyby nie sektor MICE. Hotelarze lubią branżę spotkań. Dlaczego? Po pierwsze, imprezy MICE są planowane z wyprzedzeniem. Po drugie, klient MICE zostawia więcej pieniędzy w hotelu od gościa indywidualnego, a my lubimy, gdy goście wydają pieniądze w hotelach a nie poza nimi. Po trzecie, łatwiej jest standaryzować usługi hotelarskie pod klienta MICE.”
{gallery}5103{/gallery}
POWIĄZANE WPISY
6 września 2024
SITE Poland i TT-Line promują odpowiedzialne podróże
SITE Poland, stowarzyszenie branży turystyki biznesowej zorganizowało pierwsze…
0 Komentarzy2 Minuty
3 września 2024
Opole – tutaj bije muzyczne serce Polski
Opole to stolica województwa opolskiego. Jednak raz w roku staje się stolicą polskiej…
0 Komentarzy3 Minuty
30 sierpnia 2024
Łomża kusi turystów swoimi urokami
Założona przez księcia Janusza I mazowiecka Łomża, to obfitująca w atrakcje turystyczne…
0 Komentarzy1 Minuty
30 sierpnia 2024
Olsztyn nie tylko na lato. Karta Mundurowa przyciągnie tysiące nowych turystów [WYWIAD]
Olsztyn to nie tylko miejsce na wakacyjny wypoczynek, ale także miasto, które przez cały…
0 Komentarzy10 Minuty
30 sierpnia 2024
Travelist.pl: Polacy wybierają morze i skracają swoje urlopy
Tegoroczne wakacje zbliżają się ku końcowi. Eksperci Travelist.pl na podstawie zebranych…
0 Komentarzy3 Minuty
23 sierpnia 2024
Tydzień Turystyki Rowerowej – Bike’owe Roztocze
Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna zaprasza na kolejną edycję „Tygodnia…
0 Komentarzy6 Minuty
23 sierpnia 2024
eSky wprowadza secure payment authentication od Google Pay
Grupa eSky jako pierwsza zintegrowała swoje systemy rezerwacyjne z secure payment…
0 Komentarzy2 Minuty
22 sierpnia 2024
Travelist: ceny krajowych pobytów na wrzesień niższe o prawie 30 proc. niż w szczycie sezonu
Jak podaje portal rezerwacyjny Travelist.pl, ceny rezerwacji pobytów w Polsce na wrzesień…
0 Komentarzy3 Minuty
21 sierpnia 2024
Badanie Nocowanie.pl: Polacy chcą wypoczywać w kraju ze względu na naturę i stosunek jakości do ceny
Łatwy dostęp do natury i atrakcyjny stosunek jakości do ceny – te zalety wypoczynku w…
0 Komentarzy4 Minuty