Maroko: czterokrotny wzrost liczby turystów z Polski w 2022 roku
![](https://www.waszaturystyka.pl/wp-content/uploads/2023/03/Plac_Jamaa_El_Fna_Marrakech.jpg)
Według danych przekazanych przez Marokańską Narodową Organizację Turystyczną (MNTO) 41,3 tys. Polaków odwiedziło Maroko w 2022 roku, co daje wynik prawie cztery razy wyższy niż rok wcześniej. Prowadzona obecnie kampania promocyjna ma zwiększyć świadomość potencjału turystycznego tego kraju, a dzięki bezpośrednim połączeniom lotniczym z Polski staje się on całorocznym kierunkiem podróży wśród naszych rodaków.
Maroko wraca na listę kierunków wypoczynkowych Polaków z liczbą 41,3 tys. turystów w 2022 roku. Czterokrotny wzrost liczby podróżujących z Polski i bezpośrednie połączenia sprawiają, że narodowa organizacja turystyczna Maroka chce zwiększyć obecność promocyjną w naszym kraju. Działania wizerunkowe mają zwrócić uwagę przyszłych turystów, ale też wzmocnić współpracę z touroperatorami i liniami lotniczymi.
Nowa kampania promocyjna
„Naszym celem jest zwiększenie świadomości potencjału turystycznego Maroka zarówno wśród klientów indywidualnych, jak i partnerów branżowych, by wspierać ich w budowaniu i urozmaicaniu oferty wyjazdowej. Wielokanałowa kampania „Maroko –Królestwo Światła” promująca nasz kraj czy obecność zespołu z atrakcyjnym stoiskiem na targach w Warszawie to ważne elementy strategii komunikacyjnej, które pozwalają docierać z przekazem do potencjalnych turystów” – mówi Rachid Ennaciri, dyrektor MNTO.
Polacy wybierali Agadir i Marrakesz
Dane dotyczące ruchu turystycznego z 2022 roku pokazują, że miastami cieszącymi się największą popularnością wśród Polaków były Agadir i Marrakesz, do czego przyczyniają się bezpośrednie połączenia lotnicze. Do Agadiru, nadmorskiego kurortu, który odwiedziło prawie 18,9 tys. turystów z Polski, można dolecieć bezpośrednio z Krakowa w cztery godziny.
Z kolei do Marrakeszu, chętnie odwiedzanego przez turystów lubiących podróżować samodzielnie, można dostać się bezpośrednio w takim samym czasie dzięki połączeniu z Lotniska Chopina w Warszawie linią Wizz Air, realizowanemu w okresie od listopada do kwietnia dwa razy w tygodniu.
„Chcemy przybliżyć też inne ciekawe miejsca, które są warte uwagi takie jak np. niewielkie portowe miasteczko nad oceanem, Essaouirę, jeden z najważniejszych ośrodków windsurfingu na świecie czy zachęcić do poznania Sahary poprzez podróż do Merzougi. Z pewnością podkreślimy też atrakcyjność trasy cesarskich miast, tj. Fezu, Marrakeszu, Rabatu, Meknes i Casablanki, z których każde przez pewien czas było siedzibą królów” – dodaje Rachid Ennaciri, dyrektor MNTO.
POWIĄZANE WPISY
23 lipca 2024
Nowa atrakcja turystyczna w Zagrzebiu. Muzeum Krawatów już otwarte
Od niedawna Zagrzeb może pochwalić się jedynym w swoim rodzaju muzeum dedykowanym…
0 Komentarzy3 Minuty
23 lipca 2024
Odkryj Austrię offline. Projekt iamAUT zaprasza influencerów na cyfrowy detoks
Österreich Werbung, we współpracy z międzynarodowymi influencerami, uruchomił projekt…
0 Komentarzy2 Minuty
22 lipca 2024
Badanie Avis: Polacy coraz chętniej wybierają spontaniczne podróże
Blisko 75 proc. Polaków zdecydowałoby się na spontaniczną podróż, wynika z najnowszego…
0 Komentarzy2 Minuty
18 lipca 2024
PSYjazna Wielkopolska. Kampania zachęca do zwiedzania z czworonogiem
W związku z coraz silniejszym trendem podróżowania z psami Wielkopolska Organizacja…
0 Komentarzy2 Minuty
15 lipca 2024
Sun & Snow: miejsc na wakacje nie zabraknie, ale tańsze oferty szybko znikają
Jak zapewnia firma Sun & Snow miejsc dla turystów nie zabraknie – choć wiele ofert…
0 Komentarzy2 Minuty
11 lipca 2024
eTravel z rekordowym obrotem. W planach 6 mld zł w ciągu pięciu lat
eTravel, firma specjalizująca się w zarządzaniu podróżami służbowymi, osiągnęła w 2023…
0 Komentarzy9 Minuty
10 lipca 2024
Ryanair ogłasza współpracę z Etraveli Group
Ryanair poinformował o nowym partnerstwie z Etraveli Group. W ramach współpracy, marki…
0 Komentarzy2 Minuty
9 lipca 2024
Ski Opening Schladming-Dachstein 2024: Bryan Adams, Sting i Simply Red otworzą sezon narciarski
Ski Opening Schladming-Dachstein oraz Leutgeb Entertainment Group zapowiadają start…
0 Komentarzy2 Minuty
4 lipca 2024
Projekt #iamAUT: Austria Tourism wysyła influencerów na prawdziwy urlop bez mediów społecznościowych
Austria Tourism (Narodowe Biuro Promocji Austrii) inicjuje projekt #iamAUT, w ramach…
0 Komentarzy2 Minuty