Malta – w tym roku będzie 100 tys. turystów z Polski

Na spotkaniu z branżą turystyczną przedstawiciele Malty prezentowali walory wyspy i podsumowali ten rok działalności na rynku polskim. Liczba gości z Polski prawdopodobnie przekroczy w tym roku 100 000.
John Paul Grech, ambasador Malty w Polsce przekonywał, że jego wyspa jest jednym z najbardziej atrakcyjnych kieerunkówturystycznych w Europie. Podkreślił szeroki wachlarz jej atrakcji. „To nie tylko tradycyjne trzy s – sea, sun and sand – ale również cenne zabytki architektury, ślady bogatej historii, miejsca kulturalne, kuchnia” – wyliczał ambasador.
W 2018 roku Maltę odwiedziło 2,6 mln turystów, o 14,3 proc. więcej niż w roku 2017. Wykupili oni 18,6 mln noclegów, o 12, proc. (2,1 mln) więcej niż rok wcześniej.
Jak podkreśliła Emilia Kubik z firmy Travel Advance, która obsługuje marketingowo Maltę na rynku polskim: „W ciągu ośmiu lat liczba turystów na Malcie podwoiła się, w 2010 odnotowano ich 1 338 839.”
Na Maltę można dolecieć samolotami 34 przewoźników (wsród nich jest w tym oczywiście narodowa linia lotnicza Air Malta), których obsługuje jedyne lotnisko – Malta. W 2018 roku z jego usług skorzystało 6,8 mln pasażerów (wzrost w porównaniu do 2017 roku o 13,2 proc.). W tym roku gospodarze szacują, że liczba ta przekroczy 7,2 mln.
W 2018 roku Maltę odwiedziło 96 362 gości z Polski. Dla porównania, w 2014 roku było ich 34 723.
Emilia Kubik zaznaczyła: „Mamy nadzieję, że w tym roku przekroczymy liczbę 100 tysięcy polskich turystów na Malcie. Są podstawy do optymizmu, do lipca odnotowaliśmy 59 456 Polaków.”
Co ciekawe, tylko 30,2 proc. Polaków lata na Maltę latem. 26,6 proc. wybiera się tam wiosną, 22,6 proc. – jesienią, a 20,6 proc. – zimą.
Na wyspę z sześciu lotnisk polskich latajasamoloty trzech przewoźników. Air Malta lata sezonowo z Warszawy, ponadto z Ryanair lata z Gdańska, Krakowa, Poznania i Wrocławia a Wizz Air z Katowic i Warszawy.
W ubiegłym roku 4501 Polaków było kursantami w szkołach językowych na Malcie.
Stanowili 5 proc. wszystkich uczestników kursów językowych, których 87 tys. korzystało z usług 42 szkół językowych.
POWIĄZANE WPISY
2 czerwca 2023
Europa odzyskuje przewagę w organizacji spotkań stowarzyszeniowych, ale Polska traci pozycję w rankingu ICCA
Według najnowszego raportu ICCA (Międzynarodowe Stowarzyszenie Kongresów i Konferencji)…
0 Komentarzy4 Minuty
31 maja 2023
Rusza kampania promująca Niemcy obiektami UNESCO
Nowa akcja promocyjna Niemieckiej Centrali Turystyki skoncentrowana na obiektach…
0 Komentarzy3 Minuty
30 maja 2023
Holiday Barometer 2023 Polacy nie rezygnują z podróży, a ponad połowa wyda na nie więcej pieniędzy
Pomimo trudnej sytuacji ekonomicznej i wzrostu cen, aż 3/4 Polaków ma już zaplanowane…
0 Komentarzy6 Minuty
24 maja 2023
Weekend portugalski w Warszawie. Czwarta edycja już od 16 czerwca w Hali Gwardii
Od 16 do 18 czerwca w Hali Gwardii w Warszawie odbędzie się czwarta edycja Weekendu…
0 Komentarzy1 Minuty
18 maja 2023
Garda Trentino – włoska kultura, kuchnia i aktywności na świeżym powietrzu
W minionym tygodniu odbyło się spotkanie z dziennikarzami poświęcone Garda Trentino –…
0 Komentarzy3 Minuty
17 maja 2023
W ośrodkach TMR narciarze mogą konkurować długością pokonanych tras. Słowacki narciarz zimą przejechał prawie 7 tys. km
W słowackim ośrodku narciarskim Jasna i Tatrach Wysokich miłośnicy sportów zimowych mieli…
0 Komentarzy3 Minuty
16 maja 2023
Raport Global Travel Trends 2023: rośnie popularność podróży śladami filmów i seriali
Według raportu Global Travel Trends 2023, na decyzje podróżnych media społecznościowe i…
0 Komentarzy4 Minuty
15 maja 2023
Life-changing experience: Grecja staruje z nową kampanią promocyjną
Grecka Narodowa Organizacja Turystyczna (GNTO) startuje z nową kampanią promocyjną o…
0 Komentarzy1 Minuty
12 maja 2023
Targi ATM 2023 większe niż rok temu. Polska musi lepiej promować swoją ofertę w krajach Zatoki Perskiej
Największa w historii frekwencja oraz liczba wystawców, liczne panele dotyczące…
1 Komentarz12 Minuty