Lufthansa traci 1,2 mld euro w pierwszym kwartale 2020. Płynność finansowa zagrożona
Wyniki finansowe przewoźnika za pierwszy kwartał 2020 potwierdzają fatalną sytuację w branży lotniczej. Obroty w całym kwartale spadły o 18 proc. w porównaniu z rokiem 2019, a w samym marcu – o 47 proc. Strata wynosi 1,2 mld euro. Przewoźnik za kilka tygodni straci płynność finansową. Trwają rozmowy o kolejnej transzy pomocy rządowej.
„Redukcja kosztów tylko częściowo zrównoważyła spadek przychodów w pierwszym kwartale 2020. Grupa zanotowała przychody o 1,4 mld euro niższe niż przed rokiem” – czytamy w komunikacie Lufthansa Group. Niezamortyzowana strata przewoźnika wynosi 1,2 mld euro (dla porównania, w pierwszym kwartale 2019 zanotowano 336 mln euro na minusie).
Jest fatalnie, będzie jeszcze gorzej
Grupa podała wstępne wyniki, ostateczne mogą być jeszcze gorsze: wywołane epidemią osłabienie aktywów oraz spadek wartości zabezpieczeń na rynku paliwowym pogłębią straty finansowe. Szczegóły poznamy w raporcie, którego publikację przesunięto z 30 kwietnia na drugą połowę maja.
Obecnie nie jest możliwe, aby przewidzieć, czy linie lotnicze wznowią działalność operacyjną, wykraczającą poza przewozy repatriacyjne. Dlatego prognozy na drugi kwartał są jeszcze gorsze: strata operacyjna ma być jeszcze większa. Dostępny kapitał zapewniający firmie płynność wynosi obecnie 4,4 mld euro. Środki pomocowe w wysokości 900 mln euro, wykorzystywane od połowy marca, nieco pomogły wzmocnić finanse. Chodzi w szczególności o szybko udzielone pożyczki i uruchomione linie kredytowe.
Bez pomocy rządu Lufthansa straci płynność
„Jednak w świetle takiej a nie innej perspektywy biznesowej, połączonej z wielomiliardowymi zobowiązaniami wobec kontrahentów i koniecznością zwracania środków za niewykorzystane bilety, grupa spodziewa się stracić płynność finansową w ciągu nadchodzących tygodni” – czytamy w komunikacie Lufthansa Group.
Przewoźnik nie sądzi, żeby był w stanie pokryć wszystkie konieczne płatności z pożyczek, które mogą być dostępne na rynku komercyjnym. W związku z tym podwoił nacisk na negocjacje z rządami Niemiec, Szwajcarii, Austrii i Belgii, starając się o kolejne środki finansowe.
Czytaj także: Lufthansa zamyka Germanwings
POWIĄZANE WPISY
8 stycznia 2025
Dwa loty dziennie z Poznania do Amsterdamu od 30 marca 2025
Królewskie Holenderskie Linie Lotnicze KLM zapowiedziały, że zwiększą liczbę połączeń z…
0 Komentarzy2 Minuty
8 stycznia 2025
2024 rok rekordowy dla Lotniska Zielona Góra-Babimost
Port Lotniczy Zielona Góra-Babimost zakończył 2024 rok z rekordowym wynikiem 82 887…
0 Komentarzy2 Minuty
3 stycznia 2025
Wizz Air podsumowuje działania w kierunku zrównoważonego rozwoju
Wizz Air zaprezentował coroczny raport pt. „Latanie w kierunku zrównoważonego rozwoju”.…
0 Komentarzy4 Minuty
3 stycznia 2025
Ryanair: 13,6 mln pasażerów w grudniu 2024
3 stycznia Ryanair Holdings opublikował statystyki ruchu za grudzień 2024. Przewoźnik…
0 Komentarzy1 Minuta
2 stycznia 2025
Coral Travel zakontraktował na lato i zimę miejsca w Enter Air za 564,6 mln zł
Enter Air i Coral Travel Poland zawarły umowę dotyczącą usług czarterowych w sezonie lato…
0 Komentarzy2 Minuty
31 grudnia 2024
PLL LOT otworzyły nowy salonik biznesowy na lotnisku w Chicago
19 grudnia Polskie Linie Lotnicze LOT otworzyły nowy salonik biznesowy na międzynarodowym…
0 Komentarzy2 Minuty
31 grudnia 2024
Ryanair zyska 29 nowych samolotów i 2 tys. miejsc pracy w 2025
Ryanair potwierdził odbiór dostawy do 29 nowych samolotów Boeing 737 w 2025 r. Inwestycja…
0 Komentarzy1 Minuty
30 grudnia 2024
Lotnisko Chopina w Warszawie: modernizacja zapewni przepustowość dla 30 mln pasażerów
Dzięki planowanej modernizacji i zwiększeniu przepustowości w 2029 roku Lotnisko Chopina…
0 Komentarzy3 Minuty
30 grudnia 2024
Katowice Airport: bezpośrednie loty do La Romany w Dominikanie już wystartowały
W sobotę 28 grudnia 2024 roku z Katowice Airport odbył się pierwszy lot czarterowy do…
0 Komentarzy2 Minuty