Lufthansa traci 1,2 mld euro w pierwszym kwartale 2020. Płynność finansowa zagrożona
Wyniki finansowe przewoźnika za pierwszy kwartał 2020 potwierdzają fatalną sytuację w branży lotniczej. Obroty w całym kwartale spadły o 18 proc. w porównaniu z rokiem 2019, a w samym marcu – o 47 proc. Strata wynosi 1,2 mld euro. Przewoźnik za kilka tygodni straci płynność finansową. Trwają rozmowy o kolejnej transzy pomocy rządowej.
“Redukcja kosztów tylko częściowo zrównoważyła spadek przychodów w pierwszym kwartale 2020. Grupa zanotowała przychody o 1,4 mld euro niższe niż przed rokiem” – czytamy w komunikacie Lufthansa Group. Niezamortyzowana strata przewoźnika wynosi 1,2 mld euro (dla porównania, w pierwszym kwartale 2019 zanotowano 336 mln euro na minusie).
Jest fatalnie, będzie jeszcze gorzej
Grupa podała wstępne wyniki, ostateczne mogą być jeszcze gorsze: wywołane epidemią osłabienie aktywów oraz spadek wartości zabezpieczeń na rynku paliwowym pogłębią straty finansowe. Szczegóły poznamy w raporcie, którego publikację przesunięto z 30 kwietnia na drugą połowę maja.
Obecnie nie jest możliwe, aby przewidzieć, czy linie lotnicze wznowią działalność operacyjną, wykraczającą poza przewozy repatriacyjne. Dlatego prognozy na drugi kwartał są jeszcze gorsze: strata operacyjna ma być jeszcze większa. Dostępny kapitał zapewniający firmie płynność wynosi obecnie 4,4 mld euro. Środki pomocowe w wysokości 900 mln euro, wykorzystywane od połowy marca, nieco pomogły wzmocnić finanse. Chodzi w szczególności o szybko udzielone pożyczki i uruchomione linie kredytowe.
Bez pomocy rządu Lufthansa straci płynność
„Jednak w świetle takiej a nie innej perspektywy biznesowej, połączonej z wielomiliardowymi zobowiązaniami wobec kontrahentów i koniecznością zwracania środków za niewykorzystane bilety, grupa spodziewa się stracić płynność finansową w ciągu nadchodzących tygodni” – czytamy w komunikacie Lufthansa Group.
Przewoźnik nie sądzi, żeby był w stanie pokryć wszystkie konieczne płatności z pożyczek, które mogą być dostępne na rynku komercyjnym. W związku z tym podwoił nacisk na negocjacje z rządami Niemiec, Szwajcarii, Austrii i Belgii, starając się o kolejne środki finansowe.
POWIĄZANE WPISY
3 marca 2021
Zamraża się start-up Quantum CX
Zła wiadomość z sektora start upów, Quantum cx które miało sprzedawać uśmiechem także w…
0 Komentarzy3 Minuty
3 marca 2021
Fly.pl – w lutym ponad 53 proc. klientów wybrało Egipt i Turcję. Polska na 4. miejscu
W lutym wśród klientów fly.pl, 60 proc. rezerwowało wyjazdy do Egiptu, Turcji lub…
0 Komentarzy4 Minuty
3 marca 2021
Przedłużenie „tarczy antykryzysowej” na luty. Co przysługuje firmom turystycznym?
W niedzielę 28 lutego weszło w życie rozporządzenie przedłużające działanie „tarczy…
0 Komentarzy6 Minuty
3 marca 2021
Ryanair: będziemy walczyć o zerową emisję CO2
Linia lotnicza Ryanair ogłosiła dołączenie do ambitnej inicjatywy paliwowej „Fueling…
0 Komentarzy3 Minuty
2 marca 2021
Punkt wymazowy na Lotnisku w Modlinie
Na lotnisku w Modlinie został uruchomiony punkt wymazowy, w którym pobierany będzie…
0 Komentarzy1 Minuty
2 marca 2021
Jacek Zawadzki prezesem Polonusa
Wczoraj Rada Nadzorcza Polonus S.A. powołała Jacka Zawadzkiego na stanowisko prezesa…
0 Komentarzy2 Minuty
2 marca 2021
Polska będzie się promować na wielkich imprezach sportowych
Rafał Szlachta - prezes Polskiej Organizacji Turystycznej oraz Andrzej Kraśnicki - prezes…
0 Komentarzy3 Minuty
2 marca 2021
Będziemy latali żabimi skokami jak przed wojną? Szansa dla regionów?
Pandemia zmusza linie lotnicze do kreatywności. Prawdopodobny jest powrót do żabich…
0 Komentarzy4 Minuty
25 lutego 2021
TAL Aviation Poland partnerem linii lotniczych Lumiwings
Od 29 marca linie lotnicze Lumiwings uruchomią bezpośrednie loty między Polską i…
0 Komentarzy2 Minuty