Lotnisko w Krakowie – nieco ponad 250 tys. pasażerów w marcu

Krakowski port lotniczy
Lotnisko w Krakowie/fot. archiwum Lotniska w Krakowie

Krakowskie lotnisko obsłużyło w marcu 250 924 pasażerów, o 353 000 pasażerów (58 proc.) mniej niż w marcu 2019 roku.

Od początku roku z usług lotniska w Krakowie skorzystało 1 534 496 pasażerów, o 98 000 mniej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.

Obecnie terminal pasażerski Kraków Airport jest zamknięty dla pasażerów. Wszystkie loty odbywają się w uzgodnieniu ze służbami państwowymi, w tym przede wszystkim sanitarnymi.

Radosław Włoszek, prezes Zarządu Kraków Airport, napisał w specjalnym komunikacie, m.in.: „Teraz pytanie brzmi: jak zmienią się trendy w turystyce i jak głębokiej zmianie ulegnie przeobrażenie całej siatki połączeń, czy będą funkcjonować np. popularne przed pandemią „city break”, turystyka religijna, czy w końcu cały segment podróży biznesowych. W związku z zaistniałą sytuacją dzisiaj nie wiemy np. czy linie American Airlines zaczną oferować połączenia #PROSTOzKRAKOWA do Chicago, czy i kiedy PLL LOT uruchomi zapowiadane wcześniej połączeń do Nowego Jorku lub kiedy powróci szansa na rozpoczęcie planowanych operacji Air France z Krakowa do Paryża. .Budżety rodzinne czy także finanse przedsiębiorstw mogą uleć pogorszeniu, a to może spowodować, że branża turystyczna będzie odbudowywać się najpóźniej.

Przed nami wielkie wyzwanie! Wszyscy razem będziemy musieli pracować nad przywróceniem zaufania do podróży lotniczych, by wzmocnić nie tylko wielkich przedsiębiorców i instytucje naszego regionu, ale także tych którzy z turystyki żyją czasami prowadząc biznes rodzinny, właścicieli restauracji, hoteli, przewodników, sprzedawców pamiątek.