Lotnisko w Krakowie nagrodzone za jakość obsługi
Lotnisko w Krakowie otrzymało nagrodę ASQ Awards 2016 przyznawaną przez Airport Council International (Międzynarodową Radę Portów Lotniczych) za zajęcie pierwszego miejsca w kategorii Europa – Best Improvement by Region.
Międzynarodowa Rada Portów Lotniczych ogłosiła w Montrealu zwycięzców Airport Service Quality (ASQ) Awards 2016. Laureaci nagrody – porty lotnicze z całego świata – zostały nagrodzone za zaangażowanie w doskonalenie jakości obsługi pasażerów. Wyróżnienie jest przyznawane raz w roku na podstawie wyników ankiet wypełnianych przez pasażerów na poszczególnych lotniskach.
W badaniu ASQ bierze udział 320 lotnisk z całego świata. Ścisłe procedury i zasady przeprowadzenia badań, kontrola jakości i zobowiązanie do bezstronności, zdobyły uznanie w branży lotniczej. Badanie ASQ wyznacza światowe standardy pomiaru satysfakcji pasażerów z jakości usług świadczonych w portach lotniczych. Krakowskie lotnisko przystąpiło do programu w 2007 roku, już rok po jego uruchomieniu i do tej pory jest jedynym lotniskiem w Polsce, które bierze w nim udział.
W ubiegłym roku od stycznia do grudnia zostały przeprowadzone wśród pasażerów ankiety. W każdym kwartale przyznawane przez pasażerów oceny były coraz wyższe, co odzwierciedlało kolejne etapy oddawanej pasażerom nowej infrastruktury. Pasażerowie oceniają w ankiecie także dojazd do portu lotniczego, nie bez znaczenie są więc wprowadzone w ubiegłym roku zmiany w wewnętrznym układzie komunikacyjnym, nowy parking, a także bardzo dobrze funkcjonujące połączenie kolejowe na lotnisko.
Każdego roku, w ramach programu wykonuje się 600.000 indywidualnych badań w 41 językach w 84 krajach. W ramach programu badane są opinie pasażerów w ramach 34 kluczowych wskaźników m.in. są to dostęp do lotniska, check-in, kontrola bezpieczeństwa, toalety, sklepy i restauracje. Każdy port lotniczy korzysta z identycznej ankiety. Na ich podstawie powstała baza danych branży, która pozwala porównać poszczególne lotniska do innych portów lotniczych na całym świecie. Program ASQ posiada również funkcję, która ułatwia dzielenie się wiedzą i wymianę informacji o najlepszych praktykach pomiędzy operatorami poszczególnych portów lotniczych.
Niektóre udogodnienia dla pasażerów na krakowskim lotnisku
Aplikacja mobilna Kraków Airport
Aparaty telefoniczne dla pasażerów
Informacja o natężeniu ruchu w strefie kontroli bezpieczeństwa
Special Service Line
Wybieg dla czworonogów
Udogodnienia dla rodzin z małymi dziećmi
POWIĄZANE WPISY
2 lutego 2023
Polskie lotniska regionalne obsłużyły prawie 27 mln pasażerów w 2022
Związek Regionalnych Portów Lotniczych opublikował statystyki dotyczące ruchu…
0 Komentarzy3 Minuty
2 lutego 2023
TT-Line zwiększa potencjał przewozowy z drugą jednostką Green Ship Peter Pan
Zawinięcie drugiego promu GreenShip Peter Pan do Terminala Promowego w Świnoujściu jest…
0 Komentarzy4 Minuty
1 lutego 2023
LOT: w sezonie letnim wznowimy połączenie z Rzeszowa do Gdańska
Od 2 czerwca do 5 września 2023 roku samoloty Polskich Linii Lotniczych LOT znów zabiorą…
0 Komentarzy3 Minuty
1 lutego 2023
Zmiany w zarządzie Brussels Airlines
Peter Gerber, obecny prezes zarządu Brussels Airlines, zrezygnował wczoraj (31 stycznia)…
0 Komentarzy1 Minuty
31 stycznia 2023
Air France zwiększa liczbę lotów do Chin
Linie lotnicze zapowiadają od 1 lipca wprowadzenie do rozkładu codziennych połączeń do…
0 Komentarzy1 Minuty
30 stycznia 2023
Wizz Air: w 2022 przewieźliśmy rekordową liczbę pasażerów – ponad 45 mln osób
Wizz Air świętuje swój rekord, przewożąc ponad 45 milionów pasażerów w roku kalendarzowym…
0 Komentarzy3 Minuty
30 stycznia 2023
Zysk netto Ryanaira w III kwartale 2022 wyniósł 211 mln euro
Ryanair ogłosił dziś (30 stycznia) osiągnięty zysk netto za trzeci kwartał w wysokości…
0 Komentarzy5 Minuty
27 stycznia 2023
Nowa inwestycja Air France-KLM – cztery samoloty transportowe i trzy pasażerskie
Grupa Air France-KLM inwestuje w nowe samoloty. Proces odmładzania floty ma istotny…
0 Komentarzy3 Minuty