Lotnisko w Krakowie – listopad gorszy o 91 proc.

Listopad na lotnisku w Krakowie dużo gorszy od zeszłrorocznego
Lotnisko w Krakowie/fot. archiwum Lotniska w Krakowie

W listopadzie lotnisko w Krakowie obsłużyło 60 tys. pasażerów, o 91 proc. mniej niż w listopadzie 2019 roku.

Od 1 stycznia do końca listopaa z usług krakowskiego portu lotniczego skorzystało ponad 2,5 mln pasażerów, o 5,18 mln mniej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.

Radosław Włoszek, prezes zarządu Kraków Airport, powiedział: “W Kraków Airport każdego roku już od końca listopada można było odczuwać radosną atmosferę zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia. Do domu powracali Polacy mieszkający za granicą, by spędzić święta w gronie najbliższych. Zagraniczni turyści decydowali się zaś na spędzenie okresu noworocznego w magicznym Krakowie.
W tym roku wszystko jest inaczej, rok 2020 zostanie w naszej pamięci jako czas obostrzeń i ograniczeń, uniemożliwiających swobodne podróżowanie. Jesteśmy jednak przekonani, że potwierdzą się niezależne badania organizacji lotniczych takich jak IATA czy ACI, z których wynika, że pasażerowie po uspokojeniu sytuacji związanej z pandemią, będą korzystać z podróży lotniczych, a ruch pasażerski będzie sukcesywnie wzrastał. Proces odnowy opierać się będzie na współpracy pomiędzy całą branżą, organizacjami turystyczni, państwami, tak by powstały wspólne, globalne procedury dla kwestii kluczowych w czasach pandemii i już po jej ustaniu. Wszystko po to, aby odbudować zaufanie do latania i podróży lotniczej.”

Lotnisko w Krakowie – październik gorszy o 82 proc.