Lotnisko Chopina – udogodnienia dla niepełnosprawnych

archiwum lotniska Chopina

Dodatkowe miejsca dla samochodów osób niepełnosprawnych, większa liczba pylonów do wezwań asysty – lotnisko Chopina stale poszerza udogodnienia dla osób niepełnosprawnych i o ograniczonej sprawności ruchowej.

Zarówno na poziomie odlotów, jak i przylotów, wyznaczone zostały dodatkowe miejsca dla samochodów osób niepełnosprawnych, na których można zatrzymać pojazd przed wejściem do terminala. Na poziomie odlotów znalazły się również cztery nowoczesne pylony służące do wzywania asysty dla osób niepełnosprawnych. Dodatkowy pylon został umieszczony przy wyjściu ze stacji kolejowej.

Poprzez użycie pylonu pasażer ma możliwość wezwania asysty dla osoby niepełnosprawnej lub o ograniczonej sprawności ruchowej. Wystarczy nacisnąć przycisk domofonu, aby połączyć się z pracownikiem, który przyjmie zgłoszenie i skieruje do pasażera asystenta, który towarzyszyć będzie pasażerowi od punktu zgłoszenia poprzez wszystkie punkty odpraw i kontroli aż do zajęcia fotela w samolocie (a w przylocie w odwrotnym kierunku).

Asysta ta jest w pełni bezpłatna. Warto jednak pamiętać, aby o potrzebie jej zapewnienia zawiadomić przewoźnika lub organizatora wycieczki już na etapie dokonywania rezerwacji i zakupu biletu, nie później jednak niż 48 godzin przed planowanym wylotem, co umożliwi organizację sprawnej obsługi. Zawiadomienie po tym terminie może wydłużyć czas oczekiwania na dotarcie asysty.

Paweł Bejnarowicz, kierownik działu technologii i jakości obsługi pasażerów, powiedział: „Dążymy do tego, aby każdy pasażer, bez względu na wybrany środek transportu, miał zapewniony najwyższy poziom obsługi. Dokładamy wszelkich starań, aby każdy pasażer został obsłużony na najwyższym poziomie i ciągle monitorujemy poziom świadczonych usług. Jeśli pojawią się jakiekolwiek uwagi dotyczące jakości obsługi, prosimy kierować je na adres: [email protected].”