LOT przejmie rejsy Nordiki z Tallina
Polskie Linie Lotnicze LOT i Nordica podpisały porozumienie o kontynuacji współpracy w zakresie oferowania bezpośrednich połączeń lotniczych z Tallinna. Zgodnie z nim część połączeń dotychczas realizowanych przez Nordikę będzie oferowanych bezpośrednio przez LOT. Dotyczy to między połączeń z Tallinna do Sztokholmu, Brukseli i – tak jak do tej pory – do Warszawy.
Wszystkie rejsy realizowane będą nadal samolotami Bombardier CRJ900 wynajmowanymi wraz z załogami od firmy Regional Jet, będącej wspólną własnością LOTu i Nordiki.
Maciej Wilk, członek zarządu ds. operacyjnych LOT, powiedział: „Na mocy porozumienia z Nordiką od 1 sierpnia 2019 r. LOT przejmie odpowiedzialność handlową za część bezpośrednich połączeń z Tallinna. Widzimy w nich interesujący potencjał biznesowy, ale jednocześnie dostrzegamy potrzebę ich handlowego wzmocnienia. Z tego względu wspólnie z naszymi estońskimi partnerami uznaliśmy, że to właśnie LOT długoterminowo będzie w stanie prowadzić skuteczniejszą konkurencję i zapewniać dogodne biznesowe połączenia Tallinna z kluczowymi ośrodkami w Europie – zarówno w postaci bezpośrednich rejsów, jak i oferty warszawskiego hubu . W ten sposób wzmacniamy strategię rozwoju LOT jako czołowego przewoźnika sieciowego w całej Europie Środkowo-Wschodniej.”
Pozostałe połączenia Nordiki do Kijowa, Wilna, Kopenhagi, Wiednia i Trondheim zostaną zawieszone wraz z końcem lotniczego sezonu letniego, tj. od 27 października 2019 r.
Od 2016 roku LOT stale i dynamicznie rozwija swoją ofertę połączeń z Tallinna. Oprócz objęcia swoimi numerami rejsów połączeń Nordiki, polski przewoźnik blisko trzykrotnie zwiększył liczbę rejsów ze stolicy Estonii do Warszawy (z 10 do 28 razy tygodniowo), zapewniając dogodne połączenia transferowe przez swój warszawski hub do ponad 100 destynacji w Europie, Ameryce Północnej i Azji. Liczba pasażerów z i do Estonii na rejsach bezpośrednich z Warszawy wzrosła w tym czasie z około 30 tys. pasażerów w 2015 r. do blisko 120 tys. przewidywanych w 2019 r.
Oprócz handlowej współpracy z linią Nordica LOT nieprzerwanie od 2016 roku pozostaje udziałowcem estońskiej spółki Regional Jet, która dysponuje flotą nowoczesnych samolotów z serii Bombardier CRJ. Samoloty te wykonują połączenia zarówno w ramach siatki Nordiki jak i LOT-u. Obecnie do obsługi swojej siatki połączeń LOT wykorzystuje 4 Bombardiery CRJ.
POWIĄZANE WPISY
26 kwietnia 2024
Enter Air osiąga rekordowe wyniki. 2,6 mld zł przychodów i 545 mln zł EBITDA w 2023 roku
W 2023 roku Enter Air osiągnęło rekordowe wyniki, z przychodami wynoszącymi 2,6 mld zł i…
0 Komentarzy7 Minuty
19 kwietnia 2024
Ryanair wprowadza 24-godzinną wyprzedaż. Loty od 12 euro
Ryanair uruchomił dziś (19 kwietnia) największą 24-godzinną wyprzedaż błyskawiczną w tym…
0 Komentarzy1 Minuty
19 kwietnia 2024
Ryanair zainaugurował loty na pięciu nowych trasach z Katowice Airport
Ryanair zwiększa swoją obecność w Międzynarodowym Porcie Lotniczym „Katowice” im.…
0 Komentarzy3 Minuty
18 kwietnia 2024
PLL LOT rozpoczyna kampanię rekrutacyjną dla pilotów
12 kwietnia rozpoczęła się kampania rekrutacyjna skierowana do pilotów pragnących…
0 Komentarzy3 Minuty
18 kwietnia 2024
Wizz MultiPass dostępny z wydłużonym okresem subskrypcji. Ceny zaczynają się od 279 zł
Wizz Air zakończył okres próbny pierwszego w Europie planu subskrypcji lotów i włącza…
0 Komentarzy4 Minuty
17 kwietnia 2024
Ryanair: Polacy wybierają Włochy, Hiszpanię i Grecję na długi weekend majowy
Polscy turyści przygotowują się do nadchodzącej majówki, a dane linii lotniczych Ryanair…
0 Komentarzy2 Minuty
17 kwietnia 2024
Adam Sanocki nowym członkiem Zarządu PPL S.A.
Rada Nadzorcza Polskich Portów Lotniczych S.A. powołała wczoraj, 16 kwietnia 2024, nowego…
0 Komentarzy1 Minuty
16 kwietnia 2024
Startuje nowa trasa Ryanair z Katowic do Bari
Ryanair wystartował dziś (16 kwietnia) z Katowic z pierwszym lotem na nowej trasie do…
0 Komentarzy1 Minuty
15 kwietnia 2024
Ryanair uruchamia nowy program Future Flyer Academy
Ryanair uruchomił dziś (15 kwietnia) nowy program szkolenia pilotów Future Flyer Academy…
0 Komentarzy2 Minuty