LOT połączy Warszawę z Ostrawą

archiwum PLL LOT

30 marca 2020 roku LOT zainauguruje nowe połączenie z Warszawy do Ostrawy. LOT będzie jedyną tradycyjną linią lotniczą operującą z trzeciego największego miasta Czech.

Rejsy na tej trasie obsługiwane będą samolotami Bombardier Q400 oraz Embraer 170/175, na pokładzie których znajduje się od 70 do 82 foteli w trzech klasach podróży. Połączenie będzie realizowane od 30 marca 2020 r. pięc razy w tygodniu, według następującego rozkładu:

LO 501 WAW-OSR 11:50-12:50 poniedziałki, czwartki, soboty
LO 502 OSR-WAW 13:25-14:30 poniedziałki, czwartki, soboty
LO 503 WAW-OSR 15:30-16:30 wtorki, piątki
LO 504 OSR-WAW 17:05-18:10 wtorki, piątki

Rozkład został zaplanowany w taki sposób, aby umożliwić pasażerom podróżującym z oraz do Ostrawy dogodną przesiadkę na połączenia do Europy, Ameryki Północnej oraz Azji.

Stefan Malczewski, członek zarządu Polskich Linii Lotniczych LOT, powiedział: „Od marca przyszłego roku mieszkańcy regionu Morawsko-Śląskiego zyskają nowe połączenie, dzięki któremu pasażerowie podróżujący z i do Ostrawy będą mieli możliwość podróży do ponad 111 destynacji atrakcyjnych zarówno turystycznie jak i biznesowo. Rozkład został zaplanowany w taki sposób, aby pasażerom podróżującym z Polski i licznych lotnisk w regionie umożliwić szybkie i wygodne przesiadki w Warszawie na loty do Ostrawy. Z kolei w drodze ze stolicy regionu Morawsko-Śląskiego LOT zapewnia swoim pasażerom dostęp do szybkich przesiadek na Lotnisku Chopina na rejsy europejskie m.in. do Brukseli, Paryża, Amsterdamu oraz Dusseldorfu. Pasażerowie zyskają także możliwość lotów dalekodystansowych m.in. do Stanów Zjednoczonych, Kanady oraz Azji – np. do Singapuru i Seulu.”

Ivo Vondrák, marszałek regionu Morawsko-Śląskiego, dodał: „Cieszę się, że region Morawsko-Śląski oraz Lotnisko Ostrawa przekonało dużego przewoźnika lotniczego, że w port lotniczy w Mosznowie jest dobrym miejscem do otwarcia regularnych lotów dzięki swoim parametrom, wyposażeniu i lokalizacji. Potrzebujemy regularnych połączeń lotniczych z głównym międzynarodowym węzłem transportowym, aby poprawić dostępność transportową regionu. To jedyny sposób, aby nie tylko zatrzymać dzisiejszych inwestorów w regionie, ale także przyciągnąć nowych.”