KLM wprowadziły system rozrywki dla niewidomych

archiwum KLM

Linie lotnicze KLM wprowadziły udogodnienie dla pasażerów niewidomych i niedowidzących. Wybrane filmy w systemie rozrywki pokładowej są teraz dostępne wraz z audiodeskrypcją. Dzięki temu pasażerowie niewidomi i niedowidzący mogą pełniej korzystać oferty filmowej podczas lotów międzykontynentalnych.

Pierwsze filmy z audiodeskrypcją to Home Again (polski tytuł „Wszyscy moi mężczyźni”), Kingsman The Golden Circle („Kingsman: Złoty Krąg”) oraz Lego Ninjag. W najbliższych miesiącach wraz ze zmianą repertuaru oferta filmów z audiodeskrypcją będzie się wzbogacać o kolejne tytuły. Aktualnie z usługi można korzystać lecąc na pokładach samolotów KLM typu Boeing 777 oraz Boeing 787 Dreamliner.

Audiodeskrypcja jest usługą skierowaną specjalnie do osób niewidomych i słabowidzących. Polega ona na wpleceniu skondensowanego komentarza w ścieżkę dźwiękową – przerwy w niej wykorzystuje się, by opowiedzieć, co dzieje się na ekranie, opisać postaci, miejsce akcji, kostiumy, gestykulację i mimikę aktorów. Dzięki temu przekaz staje się bardziej zrozumiały, a odbiór – przyjemniejszy.
Zastosowanie audiodeskrypcji w systemie rozrywki pokładowej odzwierciedla ambicję KLM, aby zadbać o dobre samopoczucie i pozytywne wrażenia z podróży wszystkich swoich pasażerów.

Inne udogodnienia
Większość samolotów KLM jest wyposażonych w liczne udogodnienia, które ułatwiają podróż osobom niepełnosprawnym i z ograniczoną mobilnością, są to m.in.:
• Składany pokładowy wózek inwalidzki: dostępny na pokładzie wszystkich samolotów KLM i KLM Cityhopper;
• Udogodnienia w toaletach: toalety dostępne dla wózków inwalidzkich znajdują się na pokładzie wszystkich samolotów KLM Boeing 777, Boeing 787 i Airbus A330. Ponadto samoloty Boeing 737, Boeing 747 i Embraer 190 są wyposażone w składaną zasłonę, dzięki której można zwiększyć powierzchnię toalety.
• Uchwyty w toalecie: toalety na pokładzie wszystkich samolotów KLM są wyposażone w uchwyty.
• Ruchome podłokietniki: we wszystkich samolotach są dostępne miejsca przy przejściu i w środkowym rzędzie z ruchomymi podłokietnikami, dzięki którym można łatwiej dostać się na swoje miejsce.

Pomoc specjalna oferowana przez KLM CARES
W ramach KLM działa specjalny dział – KLM CARES – który pomaga w organizacji podróży osobom niepełnosprawnym i wymagającym opieki. Niektóre sytuacje zdrowotne wymagają pomocy specjalnej podczas lotu, którą należy zamawiać kontaktując się z KLM CARES minimum na 48 godzin przed lotem. KLM CARES pomaga w m.in. jeśli:
• pasażer wymaga pomocy na lotnisku podczas wsiadania na pokład, wysiadania z samolotu i/lub transferu, lub podczas przemieszczania się po lotnisku;
• jeśli pasażer musi zabrać na pokład własny (elektryczny) wózek inwalidzki lub przewozi specjalistyczny sprzęt medyczny w bagażu podręcznym lub rejestrowanym;
• jeśli pasażer planuje podróżować z psem-przewodnikiem;
• jeśli podróżujemy z nogą w gipsie, która wymaga pozycji poziomej podczas lotu;
• w innych sytuacjach.

Kontakt do KLM CARES oraz więcej informacji na ten temat podróżni znajdą na stronie klm.pl +w sekcji „Pomoc specjalna i usługi medyczne”.