Kayak.pl: o 32 proc. większa sprzedaż lata w Polsce

Według wyszukiwarki Kayak.pl, w sezonie letnim największą popularnością cieszą się nadmorskie kurorty. W pierwszej dziesiątce znalazły się zarówno duże miasta, jak i mniejsze nadbałtyckie miejscowości takie jak: Gdańsk, Kołobrzeg, Sopot, Gdynia, Międzyzdroje i Świnoujście. Jednak nie zdominowały one czołówki rankingu – listę ulubionych kierunków Polaków otwiera Warszawa, która cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem przez cały rok. Tuż za nią, na drugim miejscu, uplasowało się Zakopane.
Z kolei zagraniczni turyści chętnie odwiedzają największe miasta: Warszawę, Kraków, Katowice czy Gdańsk, które znalazły się na czele rankingu.
Katowice cieszą się największym wzrostem liczby wyszukiwań w porównaniu z ubiegłym rokiem – o ponad 126 proc. wzrosło zainteresowanie zagranicznych turystów tym miastem.
Niewiele mniejsze wzrosty odnotowały też mazurskie Mikołajki (+107 proc.) oraz Poznań (+64 proc.). Z kolei największy spadek w stosunku do ubiegłorocznych wakacji zanotował Wrocław – do którego liczba wyszukiwań na ten okres spadła o ponad 70 poc..
Aleksandra Sowa-Frąckowiak, rzecznik prasowy Kayak.pl, powiedziała: „Zarówno Polacy, jak i turyści z zagranicy coraz częściej decydują się na spędzenie wakacyjnego urlopu w Polsce. Najchętniej z opcji tej korzystają mieszkańcy Wielkiej Brytanii, USA i Hiszpanii. Zaskakuje jednak, jak daleko sięga popularność Polski – największe wzrosty zainteresowania lotami widać w Korei Południowej, Libanie i Mongolii. Kraje te odnotowały ponad 100 proc. wzrostu liczby wyszukiwań z roku na rok. Rosnące zainteresowanie zaobserwowaliśmy również wśród turystów z Islandii, Arabii Saudyjskiej czy Chile, co jest naprawdę niezwykłe. Bardzo cieszy nas, że dzięki coraz większej liczbie połączeń i narzędzi ułatwiających organizowanie wyjazdów, takie piękne kierunki jak Polska cieszą się popularnością na całym świecie”.
UWAGI:
Analiza powstała w oparciu o wyszukiwania lotów i hoteli na Kayak.pl.pl w przedziale czasowym 1.01.2019-2.04.2019 oraz 1.1.2018-2.04.2018 dla podróży w przedziale czasowym 1.06.2019-30.09.2019 oraz 1.06.2018-30.09.2018.
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2023
Fly.pl: listopad lepszy o 30 proc. niż rok temu
Listopad to tradycyjnie okres spowolnienia, firma odnotowała wzrost o 30 proc. w…
0 Komentarzy2 Minuty
4 grudnia 2023
Biura podróży – kolejny tydzień ze spadkiem cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
1 grudnia 2023
Sieć Fostertravel.pl podsumowała rok 2023
Piętnaście salonów franczyzowych więcej niż w roku ubiegłym, wzrost obrotu o 128 proc. –…
0 Komentarzy3 Minuty
1 grudnia 2023
Exim Tours: 30 lat na rynku, wzrost sprzedaży i nagrody dla najlepszych agentów
W ostatnią sobotę, 25 listopada, kolejny rok z rzędu, odbyła się Gala Exim Tours. Podczas…
0 Komentarzy5 Minuty
30 listopada 2023
Esky.pl: 64 proc. Polaków wyleci zimą do Bangkoku, Nowego Jorku i Miami
Ponad połowa podróżujących z Polski zdecydowała się na wyprawy do Bangkoku, Nowego Jorku…
0 Komentarzy7 Minuty
24 listopada 2023
Wycieczki szkolne, wyjazdy z klubem sportowym czy kolonie to imprezy turystyczne. PIT edukuje o turystyce młodzieżowej
Konferencja poświęcona bezpiecznemu wypoczynkowi dzieci i młodzieży, zorganizowana przez…
0 Komentarzy6 Minuty
20 listopada 2023
Traveldata: ceny wyjazdów letnich w idą dół. Najbardziej tanieją Wyspy Kanaryjskie, Egipt i Turcja
W minionym tygodniu ceny wycieczek z wylotami w dniach 5 - 11 sierpnia 2024 spadły w…
0 Komentarzy4 Minuty
15 listopada 2023
Nowa kampania Exim Tours. „Wybierz słoneczny piątek zamiast black friday”
Exim Tours uruchamia jesienną kampanię „Zamień black friday na słoneczny piątek”. Zachęca…
0 Komentarzy2 Minuty