Katowice Airport opublikowało zimowy rozkład lotów. 67 tras, w tym 11 nowości

lotnisko w Katowicach
fot. Piotr Adamczyk

29 października w branży lotniczej w życie wchodzi zimowy rozkład lotów, który będzie obowiązywał do ostatniej soboty marca 2024 roku włącznie. Siatka połączeń Katowice Airport w sezonie zima 2023/2024 obejmuje 67 tras regularnych i czarterowych do 35 państw.

W ruchu rozkładowym, który w Katowice Airport obsługują takie linie jak Wizz Air, Ryanair, Lufthansa i PLL LOT, w sezonie zima 2023/2024 dostępnych jest 38 kierunków, w tym cztery nowości. Wszystkie nowe trasy to oferta linii lotniczej Wizz Air. 17 października w Katowice Airport zadebiutowało połączenie do Alicante w Hiszpanii. Kierunek jest obsługiwany z częstotliwością trzech rejsów tygodniowo – we wtorki, czwartki i soboty.

38 kierunków w ruchu regularnym i cztery nowości

Dzień później, 18 października, zainaugurowano trasę do duńskiej Kopenhagi. Loty na tym kierunku odbywają się we wtorki, czwartki, soboty i niedziele. Wizz Air planuje rozpocząć loty z katowickiego lotniska do Akaby w Jordanii oraz do Brukseli-Charleroi w Belgii. Pierwszy rejs do Akaby ma odbyć się w środę 13 grudnia 2023 roku. Kierunek będzie dostępny dwa razy w tygodniu – w środy i niedziele, a od 1 kwietnia do 6 maja 2024 roku w poniedziałki oraz piątki.

Dzień po inauguracji lotów do Jordanii, tj. w czwartek 14 grudnia 2023 roku, Wizz Air rozpocznie obsługę połączenia między Katowice Airport a belgijskim lotniskiem Bruksela-Charleroi. Loty będą realizowane dwa razy w tygodniu: w czwartki i niedziele. Począwszy od kwietnia 2024 roku trasa do Belgii będzie dostępna w środy oraz niedziele.

Pozostałe 34 trasy w ruchu regularnym to dobrze znane i popularne kierunki. Najwięcej tras, bo w sumie 27 (w tym wspomniane już nowości), zaoferuje Wizz Air. Na pięciu kierunkach Wizz Air będzie latał z Katowice Airport do Hiszpanii, są to Alicante, Barcelona, Fuerteventura, Malaga i Teneryfa, a na czterech trasach do Wielkiej Brytanii, to jest Bristol, Leeds-Bradford, Liverpool, Londyn-Luton. Przewoźnik oferuje trzy trasy do Włoch: Katanię, Neapol, Rzym-Ciampino, oraz dwie do Norwegii, to jest Bergen i Oslo-Torp.

W sezonie zima 2023/2024 Wizz Air będzie latać z Katowic także do Brukseli-Charleroi, Larnaki na Cyprze, Kopenhagi, Aten w Grecji, Kutaisi w Gruzji, Eindhoven w Holandii, na Islandię do Reykjaviku, do Tel Avivu w Izraelu, Akaby w Jordanii, na Maltę, do Dortmundu w Niemczech, na portugalską wyspę Maderę oraz do stolicy Zjednoczonych Emiratów Arabskich, czyli do Abu Zabi.

Drugi bazowy przewoźnik w Katowice Airport, czyli irlandzki Ryanair, w rozkładzie zima 2023/2024 oferuje z Pyrzowic dziewięć kierunków: trzy połączenia do Włoch, to jest Forli, Katania i Mediolan-Bergamo, oraz loty do Pafos na Cyprze, Aten, irlandzkiego Dublina, Dortmundu w Niemczech, Oslo-Gardermoen w Norwegii oraz na londyńskie lotnisko Stansted w Wielkiej Brytanii. Po jednym kierunku obsłużą Polskie Linie Lotnicze LOT oraz Air Dolomiti. Narodowy polski przewoźnik zrealizuje krajowe rejsy między Katowice Airport a Warszawą, a samoloty Air Dolomiti połączą – na zlecenie linii Lufthansa – Pyrzowice z niemieckim Frankfurtem.

Najlepsza zimowa siatka czarterowa w historii portu

Katowice Airport w sezonie zima 2023/2024 oferuje siatkę połączeń realizowanych na zlecenie biur podróży, która obejmuje 29 kierunków do 20 państw, w tym siedem nowości: Akabę w Jordanii, Maskat w Omanie, Kolombo w Sri Lance, Margaritę w Wenezueli, Phu Quoc w Wietnamie, Boa Vistę na Wyspach Zielonego Przylądka oraz Ras al-Chajma w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

Z Pyrzowic możemy polecieć bez międzylądowania na wakacje do Dominikany (Puerto Plata), na Kubę (Varadero), do Meksyku (Cancun), Tajlandii (Bangkok, Phuket), na wenezuelską wyspę Margarita oraz do Wietnamu (Phu Quoc). Wymienione wyżej trasy obsługiwane będą Boeingiem 787-8 „Dreamliner” Polskich Linii Lotniczych LOT lub Airbusem A330-200 hiszpańskiego przewoźnika Plus Ultra. W rozkładzie zima 2023/2024 z katowickiego lotniska dostępne są także cztery trasy czarterowe do Egiptu: Hurghada, Marsa Alam, Szarm el-Szejk i Taba, oraz cztery z wysp kanaryjskich, mowa o Fuerteventurze, Gran Canarii, Lanzarote i Teneryfie.

Ponadto w trakcie sezonu zimowego możemy wybrać się na wakacje z Katowice Airport do Omanu (Salala, Maskat), do Zjednoczonych Emiratów Arabskich (Ras al-Chajma, Dubaj), oraz, w ramach pojedynczych kierunków, do Gambii (Bandżul), Jordanii (Akaba), Kenii (Mombasa), Maroka (Agadir), Portugalii (Madera), Sri Lanki (Kolombo), na Zanzibar, do Tunezji (Djerba), Turcji (Antalya) i na Wyspy Zielonego Przylądka (Boa Vista).

„Spodziewamy się najlepszego sezonu zimowego w historii portu. Prognozujemy, że od listopada do marca z siatki połączeń katowickiego lotniska skorzysta ponad 1,5 mln podróżnych. Osiągnięcie tak dobrego wyniku będzie możliwe dzięki nowym połączeniom linii lotniczej Wizz Air z Katowic Airport do Akaby, Alicante, Brukseli-Charleroi i Kopenhagi, i zwiększeniu rotacji na innych popularnych południowych trasach regularnych, takich jak Neapol, Ateny, Malta, Barcelona, Teneryfa, Fuerteventura, Madera, Abu Zabi. Taki wynik będzie również możliwy dzięki najbogatszej zimowej siatce połączeń czarterowych w historii lotniska” – mówi Artur Tomasik, prezes Zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA.

„Do tej pory w ruchu czarterowym w sezonie zimowym odprawiano w Katowice Airport około 50 tys. podróżnych miesięcznie. Prognozujemy, że w tym sezonie zimowym w segmencie czarterów wartość ta wzrośnie prawie dwukrotnie, do około 90 tys. pasażerów miesięcznie” – dodaje Artur Tomasik.