Jaka przyszłość czeka multiagentów? Trójca ekspertów na XII edycji Forum Promocji Turystycznej

fot. Kelsey Knight / unsplash

Udział sprzedaży interntowej pakietów turystycznych w rynku dynamicznie rośnie, a silni gracze, którzy stworzyli sieci stacjonarnych salonów sprzedaży, dyktują warunki na rynku. Czy następowała będzie dalsza konsolidacja rynku agencyjnego w Polsce? Jak zmienia się pozycja touroperatorów wobec silnych sieci agencyjnych? Z liderami w tej branży porozmawiamy na XII Forum Promocji Turystycznej we Wrocławiu.

Według raportu E-commerce w Polsce 2022 przygotowanego przez Gemius, IAB Polska oraz Polskich Badań Internetu, najważniejszymi czynnikami motywującymi do robienia zakupów w sieci m.in. są: dostępność całą dobę 75 proc., nieograniczony czas wyboru i możliwość przeglądania oferty przez dowolną ilość czasu 65 proc., łatwość porównywania ofert 64 proc., szerszy asortyment 63 proc. I choć wspomniany raport nie uwzględnia turystyki, praktyka pokazuje, że klienci chętnie kupują również swoje wyjazdy zagraniczne.

Zmieniły się zwyczaje zakupowe Polaków. Zamiast last minute korzystają z first minute z gwarancją niezmienności ceny. Zapominamy o pandemii. Wszystko wydaje się iść w dobrym kierunku pomimo wojny u sąsiadów i coraz mniejszej ilości pieniędzy w portfelach. Jak wygląda praktyka? Czy rozwój technologii powoduje, że kupowanie przez internet staje się atrakcyjniejsze? W którą stronę będzie rozwijał się rynek? Co go ogranicza? Jaka jest pozycja multiagentów względem tour operatorów? 

O plany na przyszłość zapytamy prezesów trzech największych multiagentów w Polsce Panów: Grzegorza Bosowskiego z Fly.pl, Radosława Damasiewicza z Travelplanet.pl oraz Dariusza Górznego z  Wakacje.pl.

Rejestracja i bilety: https://forumpromocjiturystycznej.pl/

Organizatorem jest: Redakcja portalu branżowego WaszaTurystyka.pl.

Współorganizatorem jest: Hydropolis Centrum Edukacji Ekologicznej

Patronat Honorowy: Ministerstwo Sportu i Turystyki orz Polska Organizacja Turystyczna

Złoty Partner: Wrocław Miasto Spotkań

Srebrny partner: MerlinX

Partnerzy: Chorwacka Wspólnota Turystyczna, Visit Olsztyn

Patronaty: Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego, Instytut ESG, Krakowska Izba Turystyki, Polska Izba Turystyki, AM Art Media Agencja PR, Pracodawcagodnyzaufania.pl, RaportCSR.pl

MerlinX Srebrnym Partnerem XII Forum Promocji Turystycznej