InterContinental Warszawa angażuje się w ochronę środowiska i rezygnuje z plastiku

fot. InterContinental

Warszawski InterContinental zrezygnował z plastikowych przyborów i zastąpił wszystkie jednorazowe kosmetyki w małych butelkach – szampony, żele, balsamy do ciała i odżywki, odpowiednikami wielokrotnego użytku. Działania te są częścią z inicjatywy IHG Hotels & Resorts „Journey to Tomorrow”, która obejmuje szereg aktywności mających na celu wprowadzenie pozytywnych zmian dla ludzi, społeczności i planety.

Oprócz przejścia na produkty wielokrotnego użytku sieć pracuje nad wyeliminowaniem produktów plastikowych i zminimalizowaniem marnotrawienia żywności oraz przyjęciem rozwiązań cyrkularnych dla głównych artykułów hotelowych do 2030 roku. Opiera się to na obietnicy IHG z 2019 r., kiedy jako pierwsza sieć hotelarska zobowiązała się do zastąpienia w skali globalnej jednorazowych kosmetyków łazienkowych odpowiednikami wielokrotnego użytku.

Partnerem InterContinental przy tym projekcie jest Byredo, marka kosmetyczna, założona w Sztokholmie w 2006 roku przez Bena Gorhama, z ambicją przełożenia wspomnień i emocji na produkty i doświadczenia. Zapewnienie gościom produktów, takich jak Byredo, to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie ze strony tych, którzy poszukują wyjątkowych doświadczeń i miejsc z produktami najwyższej jakości, które są przyjazne dla środowiska.

Około 66 tys. butelek szamponu, prawie 49 tys. butelek odżywki, 78 tys. butelek żelu do kąpieli, 46 tys. butelek balsamu do ciała i ponad 62 tys. opakowań mydła rocznie zużywa się w InterContinental Warszawa. Podjęte działania zastosowania większych dozowników w łazienkach w całym hotelu mają znacznie zredukować te liczby.

„W InterContinental Warszawa wiemy, że zaangażowanie w ochronę środowiska jest tak samo ważne dla nas, jak i dla naszych gości. Zastąpienie jednorazowych miniaturowych opakowań większymi dozownikami z kosmetykami luksusowej marki Byredo, daje naszym gościom możliwość korzystania z produktów najwyższej jakości, a jednocześnie zmniejszy zużycie plastiku. Zaangażowanie hotelu w zrównoważony rozwój jest również bardzo ważne dla naszych pracowników, którzy coraz bardziej zwracają uwagę na wpływ hotelu na środowisko i oczekują od nas odpowiedzialnego działania” – skomentowała Britta Kutz, Area General Manager.

„Każdego dnia obserwujemy, jak ważne są nasze aktywności dla gości hotelowych, a ich pozytywne komentarze sprawiają, że jesteśmy bardzo szczęśliwi i dumni, że możemy być częścią działań na rzecz ochrony środowiska” – dodała Justyna Michałek, dyrektor Housekeepingu.

Nowe standardy sprzątania w sieci InterContinental Hotels