IGHP zacieśnia współpracę z systemem klasyfikacji hoteli Hotelstars Union
Hotelstars Union podczas ogólnego zgromadzenia w Sztokholmie przyjęła wniosek Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego, o nadaniu statusu członka stowarzyszonego (Associate Member). Od 2018 roku IGHP miała status członka obserwatora.
Klasyfikacja HSU to wspólny dla całej Europy, nowoczesny i przejrzysty system oceny jakości usług hoteli, który powstał w 2009 roku. Około co pięć lat kryteria klasyfikacji są poddawane weryfikacji, w celu ich modernizacji zgodnie z potrzebami gości i wymaganiami rynku. Łącznie z Polską do zrzeszenia należy 20 członków. W HSU jest sklasyfikowanych ponad 22 tys. hoteli, co obejmuje 1,2 miliona pokoi w Europie.
„Serdecznie witamy Polskę jako dwudziestego członka Hotelstars Union. Nasz zharmonizowany system klasyfikacji hoteli zapewnia jasne zasady i wysoką jakość zarówno dla gości, jak i hotelarzy. W czasach rankingu opinii online i serwisów rezerwacyjnych jeszcze ważniejsze staje się rozszerzenie tej wiarygodnej i obiektywnej oceny na całą Europę, jeśli to możliwe. Dzięki Polsce, która z kraju obserwatora HSU staje się członkiem stowarzyszonym, wiemy, że jeden z największych krajów UE jest częścią naszej rodziny gwiazd i zyskaliśmy ważnego partnera w turystyce we wschodniej części Europy” – powiedział Markus Luthe, prezydent HSU.
IGHP od 2018 roku reprezentuje rodzime hotelarstwo w strukturach HSU i od dłuższego czasu zabiega o zmianę odpowiednich przepisów krajowych, by możliwe było włączenie kryteriów HSU do systemu kategoryzacji w Polsce.
„Status członka stowarzyszonego HSU oznacza, że będziemy mieli prawo głosu na posiedzeniach tej organizacji. Dzięki temu możemy brać czynny udział w aktualizacji zasad klasyfikacji HSU i w kształtowaniu dalszego rozwoju tego cieszącego się coraz większą popularnością systemu klasyfikacji hoteli w Europie. Przed nami teraz czas intensywnych przygotowań do wprowadzenia kryteriów HSU do polskiego systemu prawnego. Moim zdaniem przełoży się to na wzrost wiarygodności standardu oferowanych usług hotelowych dla turystów, którzy coraz częściej opierają wybór hotelu na klasyfikacji HSU” – mówi Ireneusz Węgłowski, prezes IGHP.
Na stronie HSU wkrótce zostanie uruchomiona zakładka w języku polskim, gdzie będą opisane zasady klasyfikacji. Po zaadaptowaniu wszystkich zasad kategoryzacji w polskim systemie prawnym możliwe będzie uzyskanie pełnoprawnego członkostwa naszego kraju w HSU.
POWIĄZANE WPISY
15 maja 2025
Rekordowa konferencja franczyzobiorców Wakacje.pl – ponad 300 osób na wyspie Kos
Na greckiej wyspie Kos odbyła się doroczna konferencja sieci franczyzowej Wakacje.pl, w…
0 Komentarzy3 Minuty
14 maja 2025
Międzynarodowy chór, polskie serce. Vistula University Choir wystąpi na IMEX 2025
Podczas targów IMEX Frankfurt 2025 Polska Organizacja Turystyczna przygotowała muzyczną…
0 Komentarzy8 Minuty
14 maja 2025
Travelist.pl: Zmiana preferencji majówkowych Polaków. Mniej city breaków, więcej natury
Majówka 2025 przyniosła wyraźne zmiany w preferencjach wyjazdowych Polaków – wynika z…
0 Komentarzy2 Minuty
14 maja 2025
Puchar Świata UCI w Downhillu wraca do Szczyrku
W dniach 17–18 maja 2025 roku Szczyrk Mountain Resort po raz drugi będzie gospodarzem…
0 Komentarzy1 Minuty
13 maja 2025
Rusza XXII Konkurs na Najlepszy Produkt Turystyczny – Certyfikat POT
Polska Organizacja Turystyczna ogłasza XXII edycję konkursu na Najlepszy Produkt…
0 Komentarzy2 Minuty
13 maja 2025
Polacy spędzili majówkę 2025 w kraju. Królowały góry i aktywny wypoczynek
Z danych Polskiej Organizacji Turystycznej wynika, że 43 proc. Polaków planowało krótki…
0 Komentarzy3 Minuty
13 maja 2025
TBO.com wprowadza AI Smart Search dla agentów turystycznych
TBO.com, globalna platforma B2B dla branży turystycznej, informuje o wprowadzeniu nowej…
0 Komentarzy1 Minuty
13 maja 2025
Miejsca Przyjazne Rowerzystom. Małopolska specjalizacja!
Jak wygląda rowerowy raj? W Polsce ujrzą go wszyscy, którzy wybiorą się do……
0 Komentarzy6 Minuty
12 maja 2025
Sopot dla każdego i przez cały rok. Sukces kampanii „See you in Sopot”
Sopot i Sopocka Organizacja Turystyczna zakończyły pierwszą odsłonę kampanii „Widzimy się…
0 Komentarzy2 Minuty