Hostele a&o udzieliły 2,5 miliona noclegów w 2020 roku
Sieć hosteli udzieliła ponad 200 000 „alternatywnych” noclegów. Łącznie w 2020 r. udzielono 2,5 miliona noclegów. Przychód spadł prawie o 60 proc. w stosunku do 2019 r. W następnych latach a&o stawia na dalszy zrównoważony rozwój oraz powstawanie nowych obiektów.
Oliver Winter, założyciel i dyrektor generalny sieci hosteli a&o, powiedział: „Inaczej planowaliśmy obchody naszej rocznicy. Mimo wszystko, wykorzystaliśmy ten roku jak najlepiej i możemy być z tego dumni. Cały czas możliwe były rezerwacje we wszystkich naszych obiektach, z zachowaniem odpowiedniego reżimu sanitarnego, przez co staliśmy się jeszcze bardziej widoczni. A to bardzo pomogło marce. Ciężka praca pozwoliła nam przetrwać ten rok. Za ten sukces odpowiada niezwykle oddany zespół i produkt odporny na kryzys. Współpraca z miastami, gminami i różnymi instytucjami społecznymi zapewniła nam „alternatywne” noclegi, np. a&o stało się zamiennikiem biura domowego, a rozwiązania długoterminowe stworzyły nowy popyt.”
Rozpoznawalność marki znacząco wzrasta pomimo mniejszej liczby udzielonych noclegów. Obiekty a&o przestrzegają kompleksowych i certyfikowanych zasad sanitarnych.
Koronawirus przyspieszył cyfryzację hoteli. Jeszcze przed kryzysem 50 proc. rezerwacji było dokonywanych online. Automaty do samodzielnego zameldowania i cyfrowe klucze do pokoi w aplikacji mobilnej mają być dostępne w kolejnych obiektach do końca przyszłego roku. Internetowe zameldowanie jest już dostępne w 80 proc. obiektów a&o. Specjaliści ds. higieny, obecni w hotelach a&o, spotkali się również z dużym poparciem gości.
Ochrona środowiska
„Zero emisji do 2025 r.” to cel berlińskiej sieci hosteli. Przez 20 lat istnienia firmy, zrównoważony rozwój pełnił bardzo ważną rolę. W 2021 r. powinien znaleźć się w centrum uwagi. Obecnie na jeden nocleg udzielony przez a&o przypada 5-6 kilogramów CO2. Jest to o ponad dwie trzecie mniej niż w innych tego typu niskobudżetowych hotelach.
Oliver Winter skomentował „Średni wiek naszych gości to 27 lat. Nasza grupa docelowa jest młoda, a to oznacza, że jest świadoma wykorzystania zrównoważonych rozwiązań. Ludzie stają się coraz bardziej świadomi swojego wpływu na środowisko. Jeśli podróże mają być możliwe w przyszłości, to już teraz każdy musi wziąć na siebie odpowiedzialność za środowisko. Zaczęliśmy to robić dawno temu i wkrótce będziemy przedstawiać nowe projekty z tym związane”.
Trzy nowe obiekty
Historia sukcesu największej sieci hosteli w Europie rozpoczęła się wraz z otwarciem pierwszego obiektu w Berlinie Friedrichshain w 2000 r. Obecnie do a&o należy 39 hosteli w 23 miastach w 8 europejskich krajach. Berlińska grupa stale się rozrasta – także i w tym roku zostały otwarte hostele w Warszawie i Budapeszcie, a w październiku w Kopenhadze otwarto drugi hostel a&o. Firma ma plany ekspansji na całą Europę: „Od Lizbony po Stambuł, od Rzymu po Reykjavik”. Łącznie do końca 2023 r. a&o ma być obecna w 50 lokalizacjach.
2021: ważna druga połowa roku
Oliver Winter podkreślił: „Widzimy światełko w tunelu. Pojawienie się szczepionki i duży popyt na podróże pozwalają Winterowi optymistycznie patrzeć w przyszłość. Zwłaszcza w drugiej połowie 2021 r. spodziewamy się ożywienia rynku, przynajmniej na rynkach krajowych. Spodziewam się, że od wiosny z usług a&o ponownie będą korzystać wycieczki szkolne i grupowy zorganizowane, które zwykle stanowią 35 proc. całej działalności.”
a&o w katalogu firmy specjalizującej się w podróżach bez barier
POWIĄZANE WPISY
6 września 2024
Stolica Madery w czołówce miast z najczystszym powietrzem
Funchal, stolica Madery znalazła się w pierwszej dziesiątce europejskich miast z…
0 Komentarzy1 Minuty
6 września 2024
Accor wzmacnia globalną strategię marek premium
Accor ma dwóch nowych Global Brand President. Zostali nimi: Benoît Racle i Jean-Yves…
0 Komentarzy3 Minuty
5 września 2024
TFG: blisko 4,6 mln podróżnych w I półroczu 2024 roku
Rośnie liczba osób korzystających ze zorganizowanych wyjazdów turystycznych. Z danych…
0 Komentarzy2 Minuty
4 września 2024
Handwritten Collection – butikowa marka Accor otwiera nowe hotele
Handwritten Collection, butikowa marka grupy hotelarskiej Accor otwiera hotele na…
0 Komentarzy1 Minuty
4 września 2024
Nocowanie.pl: to był średni sezon wakacyjny
Wakacyjna pogoda sprzyjała wypoczynkowi w kraju, jednak właściciele obiektów noclegowych…
0 Komentarzy3 Minuty
4 września 2024
Ryanair: promocyjna wyprzedaż tylko do północy
Ryanair uruchomił błyskawiczną wyprzedaż biletów na podróże we wrześniu i listopadzie.…
0 Komentarzy1 Minuta
4 września 2024
Itaka wprowadza ofertę rejsów wycieczkowych na sezon zima 24/25 i lato 25
Biuro Podróży Itaka informuje o wprowadzeniu do sprzedaży oferty rejsów wycieczkowych na…
0 Komentarzy5 Minuty
3 września 2024
Ryanair: 20,5 mln pasażerów w sierpniu
W sierpniu liniami Ryanair poleciało 20,5 mln pasażerów. To drugi miesiąc z rzędu, kiedy…
0 Komentarzy1 Minuta
3 września 2024
Fru.pl w rękach funduszu Resource Partners
Fundusz Resource Partners kupił 80 proc. udziałów Fru.pl i Vola.ro, należących do grupy…
0 Komentarzy3 Minuty