Hostel a&o Warszawa działa od roku w nowej rzeczywistości
Mija ponad rok od otwarcia i wprowadzenia obostrzeń spowodowanych pandemią Covid-19. Hostel a&o Warszawa wciąż pozostaje otwarte, dostosowując się do „nowej normalności”. Warszawski zespół a&o, pomimo tego, że miasto znów znalazło się w czerwonej strefie, nieustannie pracuje nad nowymi usługami dla gości.
Daniel Szeliga, menadżer a&o ds. Sprzedaży, powiedział: „Warszawski obiekt został otwarty 8 lutego zeszłego roku i od tego czasu, mimo pandemii cały czas jest otwarty. a&o Warszawa było jednym z nielicznych hoteli otwartych zarówno w czasie pierwszego lockdownu, jak i podczas narodowej kwarantanny wprowadzonej 28 grudnia. Uznajemy to za duży sukces. Przyjmowaliśmy tylko i wyłącznie osoby przewidziane w rozporządzeniu, wszystkie pobyty były zgodne z treścią nowo wprowadzanych rozporządzeń. Od razu po zniesieniu restrykcji obłożenie zdecydowanie się poprawiło. Już pierwszego dnia przyjechały do nas 72 osoby. Obłożenie hostelu utrzymuje się na poziomie 30 proc.
Wyczekiwanie na poluzowanie obostrzeń
Arkadiusz Piasecki, kierownik a&o Warszawa, dodał: „Trzeba pamiętać, że a&o Warszawa dysponuje 199 pokojami i 600 łóżkami. Wysoki poziom obłożenia pokazuje też, popularność naszego hostelu w Warszawie. Wiemy, że inne obiekty mają większe problemy” dodaje.
Także pracownicy bardzo czekali na moment, w którym zaczną pojawiać się goście. Arkadiusz Piasecki, Kierownik a&o Warszawa: „W czasie narodowej kwarantanny w hotelu panowała straszna cisza, co niewątpliwie wpływało negatywnie na samopoczucie personelu. Wyczekiwaliśmy momentu, kiedy znów w a&o pojawi się życie, kiedy znów będziemy mogli służyć pomocą naszym gościom. Spora część naszego personelu to studenci, dlatego dla nich powrót do pracy był szczególnie ważny.”
Dywersyfikacja i poszukiwanie klientów
Przyjazdy grupowe od zawsze stanowiły jeden z kluczowych filarów działalności. „W 2019 roku sieć a&o gościła 19 600 grup szkolnych, do tego dochodziły także inne grupy turystyczne. W tym momencie na tego typu przyjazdy grupowe praktycznie nie ma co liczyć Musimy być otwarci na nowe pomysły i maksymalnie dywersyfikować grupy celowe.” – konkluduje Daniel Szeliga.
Obecnie w a&o przede wszystkim staramy się docierać do różnorodnych grup. Naszą ofertę kierujemy do medyków na dłuższy pobyt, do studentów, dziennikarzy i sportowców, rozmawiamy także z tour operatorami, aby wspólnie tworzyć pakiety rodzinne na pobyty w Warszawie. Takie oferty na pewno niebawem się pojawią. Pomimo lockdownu pracujemy nad rozwiązaniami, dzięki którym klienci przebywający w a&o będą mogli zostać i dokończyć swój pobyt.
Udogodnienia i elastyczność
„Skupiamy się na pozyskaniu klientów z różnych grup zawodowych, a także wśród organizatorów turniejów sportowych. Rozpoczęliśmy także współpracę z EXPO XXI i z niecierpliwością czekamy na pierwszą okazję, aby zakwaterować wystawców lub odwiedzających. We wrześniu ubiegłego roku a&o wsparło w organizacji warszawski Festiwal Marketingu. Równolegle odbywał się w Warszawie turniej siatkówki, a a&o Warszawa był oficjalnym obiektem noclegowym tego wydarzenia – mieliśmy wówczas obłożenie na poziomie 80%. Mamy nadzieję, że już od kwietnia takich wydarzeń będzie więcej.” – z nadzieją mówi Szeliga.
„W a&o wprowadziliśmy darmową anulację rezerwacji dla grup nawet do godziny 18 w dniu przyjazdu. Nie wymagamy również zaliczek. Od razu po wprowadzeniu tych rozwiązań było widać efekty” podkreśla Szeliga, a Piasecki dodaje „Zdajemy sobie sprawę, że sytuacja jest dynamiczna. Przy ponownym wprowadzeniu narodowej kwarantanny chcemy, aby potencjalni goście pamiętali, że jesteśmy otwarci dla wszystkich, którzy spełnią wymogi kolejnych rozporządzeń i ograniczeń sanitarnych.“
POWIĄZANE WPISY
8 lipca 2025
Otwarto nowy hotel w centrum Krakowa: TRIBE Krakow Old Town
Ogłoszono otwarcie hotelu TRIBE Krakow Old Town przy ul. Worcella, w bezpośrednim…
0 Komentarzy3 Minuty
7 lipca 2025
Compensa: Polacy coraz częściej planują urlop poza latem
Rozpoczęły się letnie wakacje. Choć tradycyjnie kojarzą się z urlopem, rośnie liczba…
0 Komentarzy4 Minuty
7 lipca 2025
Wizz Air wspiera szkolenie astronautów z Polski i Węgier
Linia lotnicza Wizz Air uczestniczyła w przygotowaniach astronautów z Polski i Węgier do…
0 Komentarzy1 Minuty
7 lipca 2025
Wizz Air wprowadza nowy slogan marki – „Let’s WIZZ”
Wizz Air ogłosił wprowadzenie nowego sloganu marki – „Let’s WIZZ”. Zmiana stanowi element…
0 Komentarzy1 Minuty
4 lipca 2025
PPL podsumowują 2024 rok: blisko 1,7 mld zł przychodu
Polskie Porty Lotnicze (PPL) zakończyły 2024 rok z przychodami na poziomie 1,626 mld zł,…
0 Komentarzy2 Minuty
4 lipca 2025
Honor i eSky uruchamiają kampanię z myślą o cyfrowym pokoleniu
Honor i eSky rozpoczęły wspólną kampanię skierowaną do pokolenia Z, odpowiadając na…
0 Komentarzy3 Minuty
4 lipca 2025
Future Mind x AirHelp: nowa aplikacja wspierająca pasażerów linii lotniczych
AirHelp we współpracy z polską firmą technologiczną Future Mind, opracował nową mobilną…
0 Komentarzy3 Minuty
4 lipca 2025
Wakacje.pl organizatorem wyjazdu strategicznego do Egiptu
Blisko 80 menedżerów marek turystycznych wzięło udział w wyjazdowej sesji strategicznej…
0 Komentarzy2 Minuty
3 lipca 2025
Costa odkrywa morze na nowo: zintegrowane doświadczenia Sea & Land na lato 2025
Z okazji lata 2025 roku Costa Cruises prezentuje odnowione portfolio doświadczeń „Sea…
0 Komentarzy5 Minuty