Heart of Hospitality – nowa kampania Accor o pasji do hotelarstwa
Grupa Accor stworzyła podcast „Heart of Hospitality” prowadzony przez Duncana O’Rouke, CEO Accor Northem Europe. To seria historii opowiadających o ludziach tworzących świat branży hotelarskiej. Tematyka podcastów jest dość szeroka: od gastronomii, przyszłości tego sektora, kobiet w hotelarstwie, aż po zrównoważony rozwój. Wśród osób biorących w nich udział znajdują się światowi liderzy oraz początkujący hotelarze.
Głównym celem kampanii „Heart of Hospitality” jest wspieranie odbudowy sektora, który ucierpiał w ostatnich miesiącach z powodu obostrzeń i restrykcji. Branża hotelarsko-turystyczna w ostatnim czasie uległa znacznemu ożywieniu, aczkolwiek wciąż stawia czoło wielu wyzwaniom związanym z brakami w kadrach, czy ograniczeniami w podróżowaniu.
W trakcie zorganizowanego wydarzenia miała miejsce debata na temat pasji do hotelarstwa.
Skąd się ona bierze? Zgromadzeni gości udzielali bardzo różnych odpowiedzi: od znalezienia się w hotelu z totalnego przypadku, aż po pełne przejście ścieżki kariery zawodowej. Najważniejsze dla wszystkich jest zaangażowanie, a także chęć stałego rozwijania się.
W trakcie nauki w szkołach przygotowujących do zawodu coraz mocniej stawia się na praktyczne zajęcia. Dzięki temu uczniowie mogą nauczyć się najważniejszych złotych zasad pracy w hotelarstwie. Przede wszystkim wpływać na emocje gości, ciągle się z nimi komunikować, a także dostarczać im spersonalizowanych doświadczeń, by czuli się w wybranych obiektach wyjątkowo.
Typ gościa uległ zmianie – oczekują oni szybkiej reakcji. Podkreślono również, że zespół jest najważniejszy. Do zbudowania zgranego zespołu potrzebny jest wzajemny szacunek i zrozumienie. Ważne jest też, aby kadra kierownicza tworzyła zespół razem z pracownikami. To właśnie zespół będzie tworzył atmosferę danego obiektu i w dużej mierze to od niego zależy, czy goście będą wracali.
Hotelarstwo dostępne dla wszystkich
Hotelarstwo jest dość obszerną branżą i prawie każdy jest w stanie znaleźć w niej dla siebie pracę. Zdecydowanie lepiej odnajdą się osoby lubiące kontakt z innymi ludźmi i chcącymi pracować w międzynarodowym środowisku. Dlatego też wykształcenie kierunkowe nie zawsze jest warunkiem koniecznym do znalezienia pracy w tej branży.
“Pracują jedni i drudzy. Część z nich, około 30 proc. przechodzi koło hotelu, wchodzi i znajduje pracę. Drugie tyle to są ci, którzy kończą szkoły kierunkowe. Jest jednak jeszcze taka grupa, która zaczyna pracować w momencie rozpoczęcia szkoły, żeby zdobyć praktykę i mieć realny kontakt z zawodem. Jest jeszcze mała grupa, która jest gdzieś koło hotelarstwa np. ktoś kończy szkołę językową i trafia do hotelarstwa. Zresztą hotelarstwo to nie jest jedna dziedzina, bo w hotelach mamy techników, recepcjonistów, instruktorów fitness, a w niektórych też są panie od pielęgnacji urody” – mówi Bartłomiej Szmajdziński, dyrektor HR Orbis.
“A poza tym przyjmujemy osoby nie tylko po szkołach wyższych, również przyjmujemy osoby ze szkół branżowych. Przyjmujemy osoby w każdym wieku, więc tutaj właściwie nie ma barier. Ani co do wykształcenia ani co do doświadczenia, a na pewno nie co do wieku. Jesteśmy w stanie przyjąć naprawdę każdego do pracy” – dodaje Sylwia Pawełczyk – Maśluk, senior vice-president w Talent & Culture Accor Northern Europe.
POWIĄZANE WPISY
22 kwietnia 2024
Inauguracja sezonu letniego na Dolnym Śląsku już 27–28 kwietnia
Oficjalnie letni sezon turystyczny rozpocznie się na Dolnym Śląsku 27–28 kwietnia na…
0 Komentarzy6 Minuty
17 kwietnia 2024
Mazowsze – Złoty Partner XIV Forum Promocji Turystycznej
Forum odbędzie się już 11 kwietnia 2024 we Wrocławiu. Złotym Partnerem wydarzenia jest…
0 Komentarzy2 Minuty
11 kwietnia 2024
Rainbow Złotym Partnerem XIV edycji Forum Promocji Turystycznej
W trakcie Forum prezes zarządu Rainbow Tours Maciej Szczechura będzie mówił o kwestiach…
0 Komentarzy11 Minuty
10 kwietnia 2024
Dolny Śląsk Złotym Partnerem XIV Forum Promocji Turystycznej
XIV Forum Promocji Turystycznej zbliża się wielkimi krokami. W gronie partnerów miło nam…
0 Komentarzy4 Minuty
10 kwietnia 2024
Gran Canaria dołącza do grona partnerów XIV Forum Promocji Turystycznej
Wiosenna edycja Forum Promocji Turystycznej Waszej Turystyki odbędzie się 11 kwietnia…
0 Komentarzy1 Minuty
9 kwietnia 2024
Sieć partnerska Fostertravel.pl zaprasza do współpracy
Rozwój sieci franczyzowej to priorytet w działaniach Fostertravel.pl. Swoim partnerom…
0 Komentarzy3 Minuty
8 kwietnia 2024
Wenecja wprowadza opłaty za wstęp do miasta
Od 25 kwietnia 2024 roku Wenecja wprowadza pilotażowo opłaty za wstęp do najstarszej…
0 Komentarzy4 Minuty
5 kwietnia 2024
Za nami 15. Międzynarodowe Targi Turystyki i czasu wolnego Wrocław 2024
Ponad 10 tys. odwiedzających, 210 wystawców, spotkania liczone w tysiącach, 18 prelekcji…
0 Komentarzy3 Minuty
3 kwietnia 2024
Olsztyn partnerem XIV Forum Promocji Turystycznej
Zagospodarowanie brzegów jezior, rewitalizacja miejskich parków oraz położenie…
0 Komentarzy6 Minuty