Fru.pl z fast refund i kampanią
Fru.pl był kiedyś istotnym graczem na polskim rynku OTA, dziś firmie pozostała raczej koncentracja na kluczowym dla spółki rynku rumuńskim. Widać jednak, że pracę nad nowinkami trwają, a agent nie odpuszcza całkowicie rynku polskiego. Właśnie ruszyła kampania “Styczniowe okazje cenowe”.
Fast Refund – nowa usługa na ciężkie czasy
Fast Refund to dodatkowa usługa, która ma dawać klientom gwarancje szybkiego zwrotu pieniędzy za skasowany lot. W czasach COVID-owych linie lotnicze często miały znaczne, sięgające wielu miesięcy opóźnienia w realizacji zwrotów dla swoich klientów. Dodatkowo nagminną praktyką było też nadużywanie oferowania voucherów vs należący się klientowi zwrot gotówki.
Tutaj swoją szansę zwietrzyło właśnie fru.pl, uruchamiając usługę Fast Refund. Kupując ją możemy ubezpieczyć się przed ryzykiem długiego oczekiwania na pieniądze. To ryzyko podejmuje za nas agent. Oczywiście nie robi tego za darmo, usługa jest dodatkowo płatna. Ceny zaczynają się od 24,99 zł i rosną wraz ze wzrostem wartości rezerwacji.
Co ważne usługą objęte są też świadczenia dodatkowe wykupione do skasowanej przez linie rezerwacji.
Fast Refund też będzie ciążyło ku voucherom
Fast Refund ma działać już w ciągu 7 dni, od jego aktywacji. Fru.pl ma oferować klientowi zarówno zwrot gotówki, jak i vouchery na rezerwacje przelotów dowolną linią. Można się spodziewać, że ta druga możliwość będzie opcją preferowaną, jej zaletą jest brak ograniczenia do jednego przewoźnika, jak to ma miejsce przy voucherze oferowanym bezpośrednio przez konkretną linię.
Takie rozwiązanie daje klientowi o wiele więcej możliwości i dużo szerszy wybór kierunków geograficznych, w tym tych wolnych od COVID-owych problemów.
Fast Refund rusza w okresie promocji
Uruchomienie Fast Refund w końcówce roku zbiegło się z dwiema niezwykle sprzyjającymi okolicznościami. Pierwszą z nich jest ekspansja nowego wariantu COVID, wprowadziła ona ponownie wiele niepewności. Kolejne rynki, które planowały większe lotnicze otwarcie zaczęły wycofywać się z liberalizacji COVID-owych obostrzeń.
Koniec roku i początek kolejnego to też tradycyjnie czas promocji cenowych, wielkie linie ogłaszają też właśnie swoje siatki połączeń na lato 2022. Pojawiają się w sprzedaży typowe wakacyjne kierunki. Klienci będą też kuszeni bardzo niskimi cenami first-minute.
Przykładem jest właśnie startująca wyprzedażowa oferta LOT-u, z cenami, które zachęcają do planowania wypadów. Okres promocji to najlepsza szansa dla fru.pl, by promować nową usługę – klient płacący niższą cenę za przelot będzie bardziej skłonny by nabyć także ochronę umożliwiającą szybszy zwrot w przypadku komplikacji.
Fru.pl promuje styczniowe okazje cenowe
Agent promuje też od początku roku styczniowe okazje cenowe, jest to ogólna kampania zachęcająca do zakupów w tym właśnie momencie, z istotnym wyprzedzeniem. W jej ramach pojawiły się video clipy, zmieniono także logo uzupełniając je o dopisek styczniowe okazje cenowe.
W momencie wyszukiwania cen, otrzymujemy komunikat, co do potencjalnej oszczędności, jaką uzyskamy rezerwując właśnie w styczniu. Bardzo ciekawy pomysł na promocje, choć naturalnie klientowi trudno zweryfikować, na ile te dane są miarodajne.
Nie ulega jednak wątpliwości, że początek roku będzie obfitował w akcje wyprzedażowe i takowe będą sprzyjać komunikacji uruchomionej przez fru.pl. Dobrym przykładem istotnych spadów cen jest kierunek Dubaj, w obecnej promocji LOT sprzedaje końcówki swoich lotów poniżej 1 400 zł. Potwierdza się więc teza, którą stawialiśmy kilka tygodni temu, że jesteśmy w optymalnym momencie na zakup biletów do Dubaju. Po marcu będzie niestety wyraźnie drożej.
Polujemy na tanie LOT-y do Dubaju – optymalny czas, by polecieć tanio na Expo
POWIĄZANE WPISY
8 lutego 2023
PIT: branży turystycznej zależy, aby proces ofertowania był przejrzysty
Polska Izba Turystyki wydała oświadczenie odnoszące się do zarzutów, jakie w ostatnich…
0 Komentarzy9 Minuty
7 lutego 2023
Ósmy cykl szkoleń dla biur podróży Merigo Meeting Tour już 17 lutego w Warszawie
System rezerwacyjny Merigo/Go Global Travel zaprasza na bezpłatne szkolenie podczas…
0 Komentarzy1 Minuty
7 lutego 2023
eSky.pl: liczba styczniowych rezerwacji wzrosła o 81 proc. w porównaniu do 2022
Polacy masowo rozpoczęli planowanie tegorocznych podróży – zainteresowanie wyrażone…
0 Komentarzy3 Minuty
6 lutego 2023
Exim Tours: wzrost sprzedaży w styczniu o 122 proc. rdr
Biuro Podróży Exim Tours niedawno podsumowało rok 2022, a teraz zebrało wyniki za…
0 Komentarzy1 Minuty
6 lutego 2023
Biura podróży – w ostatnim tygodniu najbardziej podrożał Cypr, Zakintos i półwysep Chalcydycki
W minionym tygodniu, ceny wycieczek z wylotami pomiędzy 31 lipca i 6 sierpnia wzrosły…
0 Komentarzy8 Minuty
2 lutego 2023
Sieć Fostertravel.pl: styczeń lepszy od zeszłorocznego o 279 proc.
Fostertravel.pl nie zwalnia tempa i otworzył kolejne dwa salony w Żukowie i Izabelinie. W…
0 Komentarzy1 Minuta
2 lutego 2023
Fly.pl: Egipt, Turcja i Tunezja biorą ponad połowę rynku
W styczniu wśród klientów fly.pl, 52,2 proc. rezerwowało wyjazdy do Egiptu, Turcji lub…
0 Komentarzy3 Minuty
1 lutego 2023
Śniadanie biznesowe dla branży z MICE Expert
Grażyna Grot-Duziak działająca pod własną marką MICE Expert zorganizowała śniadanie…
0 Komentarzy1 Minuty
31 stycznia 2023
Wakacje.pl: prezes UOKiK się pomylił, nie wpływamy na wysokość cen
Wakacje.pl S.A. wydały oświadczenie w związku z dzisiejszym komunikatem Urzędu Ochrony…
0 Komentarzy1 Minuta