Fly.pl: w grudniu ponad połowa klientów wybrało Egipt, Turcję lub Hiszpanię

fot. AG

W grudniu wśród klientów fly.pl, 52,2 proc. rezerwowało wyjazdy do Egiptu, Turcji lub Hiszpanii. Przyniosło to 48,3 proc. miesięcznych obrotów.

W grudniu najwięcej klientów rezerwowało wyjazdy do Egiptu – 29,9 proc., ich wpłaty stanowiły 27,1 proc. obrotów; do Turcji – 13,9 proc. (12,6 proc. obrotów), do Hiszpanii – 8,4 proc. (8,6 proc. obrotów).

Pozostałe najpopularniejsze w grudniu kierunki, to:

Cypr – 8,2 proc.
Malta – 7,6 proc.
Grecja – 6,8 proc.
Zjednoczone Emiraty Arabskie – 3,5 proc.
Włochy – 2,7 proc.
Tunezja – 2,7 proc.
Bułgaria – 2 proc.

Jeśli chodzi o obroty w grudniu, to pierwsza dziesiątka prezentuje się następująco:

Egipt – 27,1 proc.
Turcja – 12,6 proc.
Grecja – 9,7 proc.
Hiszpania – 8,6 proc.
Cypr – 6,2 proc.
Zjednoczone Emiraty Arabskie – 4,4 proc.
Malta – 4,1 proc.
Tunezja – 2,6 proc.
Włochy – 2,1 proc.
Bułgaria – 1,4 proc.

Samolotem do luksusowego hotelu z formułą all inclusive

W grudniu klienci najczęściej rezerwowali wyjazdy na grudzień – 34,2 proc. i styczeń– 22,5 proc. Lutowe imprezy wybrało 9 proc klientów, marcowe – 3,1 proc., zaś imprezami w kwietniu 2023 roku zainteresowanych było 4,3 proc. Na czerwiec rezerwowało 8 proc. klientów, zaś na lipiec i sierpień – 8,6 proc.

94,7 proc. klientów wykupiło imprezy samolotowe, 2,7 proc. zdecydowało się na dojazd własny, a 2,5 proc. na transport autobusowy.

Zdecydowana większość wybrała hotele 4* (46 proc.) lub 5* (31 proc.), hotele 3* wybrało 22 proc.

Na formułę all inclusive zdecydowało się 66 proc. klientów, HB – 16 proc., BB – 11 proc.

Średnia cena imprezy wyniosła w grudniu 7081,52 zł (w listopadzie – 7246,08 zł)

Grzegorz Bosowski, prezes fly.pl, powiedział: „Grudzień to kolejny miesiąc z bardzo zadowalającymi nas wynikami. We Fly.pl dynamika sprzedaży wobec przedpandemicznego grudnia 2019 przekroczyła 60 proc..
Co trzecia grudniowa rezerwacja była do Egiptu, a prawie jedną czwartą obrotu wygenerowała Egzotyka. Układ kalendarza z tylko jednym dodatkowym dniem wolnym pomógł sprawić, że ostatni tydzień roku okazał się bardzo dobry sprzedażowo.
Wbrew niesprzyjającym czynnikom zewnętrznym dobra passa trwa, oby jak najdłużej utrzymała się w nowym roku.”

Fly.pl: w listopadzie ponad 27 proc. klientów wybrało Egipt