Fly.pl: w listopadzie ponad 27 proc. klientów wybrało Egipt

fot. AG

W listopadzie wśród klientów fly.pl 27,2 proc. rezerwowało wyjazdy do Egiptu. Przyniosło to 27,7 proc. miesięcznych obrotów. Ponad jedna dziesiąta rezerwowanych w listopadzie wyjazdów, to imprezy na Cyprze. Coraz więcej osób kupuje lato 2023.

W listopadzie najwięcej klientów rezerwowało wyjazdy do Egiptu – 27,2 proc., ich wpłaty stanowiły 27,7 proc. obrotów; do Turcji – 12 proc. (9,8 proc. obrotów), na Cypr – 10,7 proc. (7,5 proc. obrotów). W pierwszej dziesiątce znalazł się po raz pierwszy Wietnam – 1,5 proc. klientów i 3,9 proc. obrotów.

Pozostałe najpopularniejsze w listopadzie kierunki, to:

Malta – 9,8 proc.
Hiszpania – 9,4 proc.
Tunezja – 6,4 proc.
Bułgaria – 4,7 proc.
Zjednoczone Emiraty Arabskie – 4,4 proc.
Grecja – 3,8 proc.
Wietnam – 1,5 proc.

Jeśli chodzi o obroty w listopadzie, to pierwsza dziesiątka prezentuje się następująco:

Egipt – 27,7 proc.
Turcja – 9,8 proc.
Hiszpania – 9,7 proc.
Tunezja – 8,1 proc.
Cypr – 7,5 proc.
Zjednoczone Emiraty Arabskie – 6,5 proc.
Malta – 4,8 proc.
Grecja – 4,5 proc.
Wietnam – 3,9 proc.
Bułgaria – 3 proc.

Polecieć samolotem do luksusowego hotelu z formułą all inclusive

W listopadzie klienci najczęściej rezerwowali wyjazdy na listopad – 22 proc. i grudzień – 21. Styczniowe imprezy wybrało 9,8 proc klientów, lutowe – 8,9 proc., zaś imprezami w marcu 2023 roku zainteresowanych było 1,8 proc. Z przyszłorocznych terminów w listopadzie największym powodzeniem cieszył się maj – imprezy w tym terminie rezerwowało 9,1 proc. oraz czerwiec – 8,9 proc. Na lipiec i sierpień wycieczki zarezerwowało 7,4 proc. klientów

97,5 proc. klientów wykupiło imprezy samolotowe, 1,6 proc. zdecydowało się na dojazd własny, a 0,9 proc. na transport autobusowy.

Zdecydowana większość wybrała hotele 4* (47 proc.) lub 5* (30 proc.), hotele 3* wybrało 22 proc.

Na formułę all inclusive zdecydowało się 68 proc. klientów, HB – 15 proc., BB – 10 proc.

Średnia cena imprezy wyniosła w listopadzie 7246,08 zł (w październiku – 6 817,81 zł)

Grzegorz Bosowski, prezes fly.pl, powiedział: „Listopad to kolejny już z długiej serii miesiąc, który nas pozytywnie zaskoczył. Jak do tej pory nie dostrzegamy negatywnego wpływu niesprzyjających czynników zewnętrznych na sprzedaż.
W zakończonym właśnie miesiącu wygenerowaliśmy obroty o kilkadziesiąt procent wyższe niż w listopadzie 2021 oraz listopadzie 2019. Jesteśmy zadowoleni z przedsprzedaży na lato 2023, której udział wyniósł ok. 40 proc.
Średnia cena rezerwacji wyniosła 7246 zł i była wyższa od tej z listopada 2019 roku o 21 proc., ale od ubiegłorocznej listopadowej już tylko o 6 proc. Bardzo dobrze, jak na naszą internetową specyfikę, sprzedaje się Egzotyka, której udział w sprzedaży przekroczył 20 proc.”

Fly.pl: w październiku prawie 50 proc. klientów wybrało Turcję lub Egipt