Fly.pl: w październiku prawie 50 proc. klientów wybrało Turcję lub Egipt
W październiku wśród klientów fly.pl 46,7 proc. rezerwowało wyjazdy do Turcji lub Egiptu. Przyniosło to 46,8 proc. miesięcznych obrotów. 4,9 proc. rezerwacji dokonanych w październiku, to wyjazdy w czerwcu 2023 roku.
W październiku najwięcej klientów rezerwowało wyjazdy do Turcji – 24,3 proc., ich wpłaty stanowiły 23 proc. obrotów; do Egiptu – 22,4 proc. (23,8 proc. obrotów), Tunezji – 9,3 proc. (8,2 proc. obrotów). W pierwszej dziesiątce znalazła się narciarska Austria – 1,6 proc. klientów i 0,9 proc. obrotów.
Pozostała najpopularniejsze w październiku kierunki, to:
Tunezja – 6,4 proc.
Bułgaria – 5,7 proc.
Cypr – 5,3 proc.
Hiszpania – 4,2 proc.
Albania – 3,3 proc.
Malta – 2,3 proc.
Włochy – 1,8 proc.
Jeśli chodzi o obroty w październiku, to pierwsza dziesiątka prezentuje się następująco:
Egipt – 23,8 proc.
Turcja – 23 proc.
Tunezja – 8,2 proc.
Grecja – 7,1 proc.
Hiszpania – 6,3 proc.
Cypr – 5,5 proc.
Malta – 4,1 proc.
Zjednoczone Emiraty Arabskie – 3,1 proc.
Bułgaria – 2,7 proc.
Austria – 0,9 proc.
Najchętniej samolotem do hotelu luksusowego z oferta all inclusive
W październiku klienci najczęściej rezerwowali wyjazdy na październik – 43,1 proc. i listopad – 18,2. Grudniowe imprezy wybrało 11,4 proc klientów, styczniowe – 2,1 proc., zaś imprezami w lutym 2023 roku zainteresowanych było 2,3 proc. Z przyszłorocznych terminów w październiku największym powodzeniem cieszył się maj – imprezy w tym terminie rezerwowało 5,8 proc. oraz czerwiec – 4,9 proc. Na lipiec i sierpień wycieczki zarezerwowało 5,6 proc. klientów
97 proc. klientów wykupiło imprezy samolotowe, 1,6 proc. zdecydowało się na dojazd własny, a 1,4 proc. na transport autobusowy.
Zdecydowana większość wybrała hotele 4* (45 proc.) lub 5* (34 proc.), hotele 3* wybrało 21 proc.
Na formułę all inclusive zdecydowało się 76 proc. klientów, HB – 13 proc., BB – 8 proc.
Średnia cena imprezy wyniosła w październiku 6 817,81 zł (we wrześniu sierpniu – 5987,54 zł)
Katarzyna Papis, dyrektor sprzedaży e-commerce, powiedziała: „Październik w danych sprzedażowych Fly.pl to bardzo udane zakończenie sezonu lato 2022.
Aż 43 proc. klientów wybrało wakacje jeszcze z wylotem w październiku a najpopularniejszymi kierunkami na październikowy urlop były Turcja, Egipt oraz Grecja.
Sumaryczne dane wszystkich rezerwacji z datą wyjazdu w tym miesiącu wskazują na wzrosty ponad 40 proc. w stosunku do roku 2019, co jest bardzo dobrym wynikiem.
Zauważalna jest więc tendencja, że klienci coraz chętniej wybierają wakacje poza najwyższym sezonem, unikając zatłoczonych kurortów, najwyższych temperatur oraz korzystając z trochę niższych cen.
Coraz większym zainteresowaniem cieszą się również wyjazdy jesienno-zimowe. W październiku najwięcej rezerwacji dotyczyło wyjazdów w listopadzie i grudniu (łącznie 29 proc. wszystkich rezerwacji), natomiast popyt na wyjazdy od stycznia do marca jest jeszcze dużo niższy.
Wśród kierunków zimowych najpopularniejszym jest tradycyjnie Egipt, ale też coraz więcej rezerwacji dokonywanych jest na dalekie destynacje takie jak Dominikana, Tajlandia czy Emiraty Arabskie.
Widoczne jest również zainteresowanie wyjazdami na narty, 1,6 proc. całej sprzedaży stanowiły rezerwacje wyjazdów do Austrii.
Bardzo nas cieszy utrzymująca się już od września duża ilość rezerwacji na sezon Lato 2023 – w październiku stanowiły one 22 proc. sprzedaży.
Atrakcyjne promocje touroperatorów, pakiety korzyści wynikające z wczesnej rezerwacji (niska zaliczka, gwarancja ceny i możliwości zmiany rezerwacji) przy dynamicznie rosnących cenach są dużym motywatorem do zakupu kolejnych wakacji już teraz.”
Fly.pl: we wrześniu prawie 50 proc. klientów wybrało Turcję lub Grecję
POWIĄZANE WPISY
28 marca 2024
Nad Como zakończyły się targi BILNI 2024
W niedzielę zakończył workshop BILNI 2024, jedna z największych imprez poświęconych…
0 Komentarzy2 Minuty
28 marca 2024
Rekordowy wzrost liczby polskich turystów w Niemczech. Ponad 4,1 mln noclegów w 2023 roku
Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) uważa, że turystyka przyjazdowa jest na dobrej drodze…
0 Komentarzy4 Minuty
28 marca 2024
Ponad 50-proc. wzrost, dominacja Egiptu. Fly.pl podsumował zimę
Sezon Zima 2023/2024 dobiega końca. Z pierwszych podsumowań branży turystycznej wynika,…
0 Komentarzy6 Minuty
26 marca 2024
Travelplanet.pl rozwija sprzedaż w kanale franczyzowym. Podsumowanie roku i nagrody dla najlepszych na gali Top of the Top 2023
Partnerzy franczyzowi Travelplanet.pl w 2023 roku zwiększyli swe przychody o 43 proc.…
0 Komentarzy3 Minuty
25 marca 2024
Otwarcie 300. salonu Wakacje.pl
Wakacje.pl uruchomił 300. salon sprzedaży w Swadzimiu koło Poznania. W wydarzeniu udział…
0 Komentarzy4 Minuty
25 marca 2024
Itaka zwycięzcą Mobile Trends Awards 2024
Mobile Trends Awards przyznawane są od 13 lat i trafiają do firm, których projekty…
0 Komentarzy2 Minuty
25 marca 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych idą systematycznie w górę
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 marca 2024
Itaka startuje ze sprzedażą sezonu zima 2025. W ofercie egzotyczna nowość
Hasłem O! Zima 24/25 Itaka rozpoczyna sprzedaż kolejnego sezonu. Na start przygotowano…
0 Komentarzy5 Minuty
22 marca 2024
One Event zaprezentował się w Warszawie
Około 40 przedstawicieli biur podróży i agencji MICE poznało ofertę One Event na…
0 Komentarzy1 Minuty