FlixBus wchodzi na rynek brazylijski

FlixBus kontynuuje ekspansję światową - wchodzi do Brayzlii
fot. archiwum FlixBus

FlixMobility, spółka matka FlixBusa i FlixTrain, ogłosiła wejście na rynek międzymiastowych połączeń autobusowych w Brazylii. Zespół FlixBus Brazylia z siedzibą w Sao Paulo kierowany przez Edsona Lopesa, przygotowuje obecnie plan rozwoju siatki, a pierwsze połączenia mają być uruchomione pod koniec tego roku.

Spółka zdecydowała się na uruchomienie oferty jeszcze w tym roku z uwagi na łagodzenie lokalnych regulacji, które ma przyczynić się do tworzenia bardziej konkurencyjnego rynku w Brazylii.

André Schwämmlein, założyciel i dyrektor generalny FlixMobility, powiedział: „Wierzymy, że otwarcie brazylijskiego rynku mobilności to duża możliwość rozwoju dla innowacyjnych globalnych graczy, takich jak FlixBus. Konkurencyjność to kluczowa kwestia w rozwoju gospodarczym, która z pewnością przyczyni się do zaoferowania klientom większego wyboru, a także zapewni bardziej zrównoważone i przystępne cenowo podróże. Mamy nadzieję, że inne kraje, takie jak Hiszpania, Ukraina czy Rumunia, wkrótce dostrzegą potencjał liberalizacji rynku, a tym samym zwiększenia atrakcyjności i przyciągnięcia większej liczby pasażerów do zrównoważonego transportu zbiorowego”.

Edson Lopes, dyrektor zarządzający FlixBus Brazylia, dodał: „Wprowadzamy nową alternatywę mobilności, której celem jest ekspansja w regionach, w których obecnie brakuje konkurencji, a ludzie szukają zrównoważonych środków transportu. Dzięki inteligentnemu podejściu biznesowemu i świetnemu produktowi FlixBus zdołał zmienić sposób, w jaki ludzie podróżują po Europie i USA. Cieszymy się, że już w tym roku zaczniemy oferować te same zielone doświadczenia brazylijskim pasażerom”.

Celem FlixBus Brazylia jest rozpoczęcie działalności operacyjnej od połączenia największych miast, w tym przede wszystkim Rio de Janeiro i Sao Paulo, a następnie dalszy rozwój w celu stworzenia ogólnokrajowej sieci połączeń autobusowych.

FlixBus wznawia rejsy w krajach bałtyckich