Flixbus rozwija siatkę połączeń w Polsce. Ponad 130 tras krajowych i zagranicznych

fot. archiwum FlixBus

Flixbus porównał wyniki ostatnich pięciu lat funkcjonowania w Polsce. Od 2018 roku kilkukrotnie zwiększył liczbę połączeń z HUBów przesiadkowych w kraju. Dziś zielone autobusy kursują kilkanaście razy dziennie między największymi miastami w Polsce i Europie. W 2023 roku jeździ do 197 miejscowości w Polsce, w tym do 84 miejscowości poniżej 20 tys. mieszkańców.

Flixbus ma obecnie w swojej siatce połączeń ponad 130 tras krajowych i zagranicznych. W porównaniu do 2018 roku, dziś całkowita liczba linii z przystankami w Polsce jest trzykrotnie większa.

“Dodaliśmy 15 proc. nowych połączeń w porównaniu do sezonu wiosenno-letniego 2022. Wcześniej rozpoczęliśmy przedsprzedaż, można już kupować bilety na przejazdy do połowy stycznia 2024 roku i całkiem sporo osób to robi. Pomaga to nam budować ofertę dla klientów wrażliwych cenowo. Obecnie kursujemy z Polski do ponad 20 krajów Europy i 450 miast w Polsce oraz za granicą. Nigdy w historii nie było w Polsce takiej siatki połączeń autobusowych bez przesiadek” – powiedział Michał Leman, dyrektor zarządzający Flixbusa w Polsce, Ukrainie i krajach bałtyckich.

Wzrosła też liczba połączeń nocnych, które początkowo stanowiły 10 proc. całej oferty na polskim rynku, a obecnie połączenia, które realizowane są przynajmniej po części nocą, stanową niemal połowę połączeń Flixbusa.

W tym sezonie letnim w siatce połączeń Flixbusa znalazło się pięć nowych krajów Europy: Słowenia, Szwecja, Szwajcaria, Rumunia i Luksemburg. Połączenia te zostały uruchomione wiosną. Do Zurychu Flixbus jeźdźi dzięki wydłużeniu linii do Monachium, do Rumunia – poprzez wydłużenie linii do Budapesztu, Luksemburg z kolei to przedłużenie trasy do Frankfurtu przez Paryż. Liczba nowych miast w siatce Flixbusa to w sumie 80. W tym roku latem pojawi się również 14 linii sezonowych w Polsce, w tym do Krynicy Morskiej, Mielna i Karpacza. Latem w cenie biletu autobusem Flixbusa można przewieźć rower – w jednym pojeździe na zewnętrznym bagażniku mieszczą się co najmniej trzy.

Huby Flixbusa w Polsce

Najwięcej połączeń Flixbusa rusza z Warszawy, Krakowa, Katowic, Wrocławia i Poznania, a także z Gdańska. Poprzez rozwój tych hubów Flixbus umożliwia wygodne przesiadki między różnymi liniami krajowymi i międzynarodowymi. Funkcjonowanie tych centrów przesiadkowych daje ogromne korzyści pasażerom z mniejszych ośrodków miejskich, bo zyskują oni dostęp do całej siatki połączeń. Z wymienionych miast można obecnie dotrzeć do ponad 190 kierunków w Polsce i za granicą.

W ciągu ponad pięciu lat funkcjonowania na polskim rynku, Flixbus dodał ponad 120 kierunków krajowych i zagranicznych, dostępnych bezpośrednio z Warszawy, Krakowa, Katowic, Wrocławia, Poznania i Gdańska. Niżej przedstawione dane dotyczą procentowego wzrostu liczby miast od 2018 roku w porównaniu do obecnej siatki połączeń:

  • 295 proc. więcej kierunków z Krakowa
  • 350 proc. więcej kierunków z Gdańska
  • 360 proc. więcej kierunków z Wrocławia
  • 365 proc. więcej kierunków z Warszawy
  • 385 proc. więcej kierunków z Katowic
  • 1050 proc. więcej kierunków z Poznania

Najpopularniejsze zagraniczne kierunki Flixbusa, dostępne bezpośrednio z głównych miast polskich to europejskie stolice: Berlin, Praga, Wiedeń i Budapeszt. Za to z przesiadką z Polski pasażerowie Flixbusa najchętniej podróżują do Zurychu, Barcelony i Madrytu.

Coraz dalej i coraz częściej

Oprócz rozbudowania zasięgu siatki połączeń i dodawania kolejnych przystanków, zwiększono także częstotliwość kursowania między miastami. Przykładowo, od 2018 roku ilość kursów z Wrocławia do Berlina wzrosła o 140 proc., a z Warszawy do Berlina aż o 200 proc. Na obu wymienionych trasach autobusy Flixbusa kursują do 13 razy dziennie. Ponadto, liczba dziennych połączeń Flixbusa z Warszawy do Pragi dziś jest niemal dwukrotnie większa niż w 2018 roku, jest to osiem kursów dziennie.

Przykłady krajowych relacji FlixBusa o największej częstotliwości:

  • Kraków – Warszawa: średnio 15 kursów dziennie
  • Kraków – Wrocław: średnio 19 kursów dziennie
  • Warszawa – Wrocław: średnio 13 kursów dziennie

Walka z wykluczeniem transportowym

Oprócz rozwoju największych miast przesiadkowych, w siatce połączeń pojawia się coraz więcej małych miast w Polsce. Celem Flixbusa jest rozbudowanie oferty tak, aby umożliwić każdemu łatwe przemieszczanie się po Polsce i Europie niezależnie od tego, z której części kraju rozpoczyna się podróż. Tym samym firma walczy z wykluczeniem transportowym, które szacuje się, że jest zjawiskiem dotykającym aż kilkunastu milionów Polaków.

„Staramy się zapewnić naszym pasażerom możliwość podróży ze wszystkich części Polski, dlatego stale analizujemy, gdzie jeszcze brakuje połączeń. Obserwujemy popyt na nasze usługi zwłaszcza w mniejszych miastach, których mieszkańcy potrzebują dojeżdżać w różnych celach, często zawodowych, ale i kulturalnych czy rozrywkowych. Dodajemy nowe przystanki do naszej oferty po to, aby każdy mógł dotrzeć do jak największej ilości miast w Polsce i za granicą. Obecnie docieramy do ponad 80 mniejszych miejscowości w Polsce o wielkości do 20 tys. mieszkańców. To czterokrotnie więcej w odniesieniu do momentu, gdy stawialiśmy pierwsze kroki na polskim rynku” – komentuje Michał Leman.

Łączenie środków transportu

Flixbus oferuje też dojazd na lotniska, obecnie w siatce połączeń znajduje się ponad 50 regularnych oraz sezonowych linii, którymi można bezpośrednio dotrzeć do dziewięciu portów lotniczych w Polsce. Z końcem czerwca do tej listy dołączy kolejne lotnisko Rzeszów-Jasionka jako dziesiąty port lotniczy w siatce połączeń Flixbusa. Przewoźnik dojeżdża także do innych europejskich lotnisk m.in w Berlinie, Rydze, Wiedniu oraz Budapeszcie.

„Naszym głównym konkurentem jest samochód, nie samolot czy pociąg. Dlatego otwieramy nowe kierunki oraz zwiększamy częstotliwość kursów na trasach, które zamiast autem można odbyć autobusem. Zależy nam również na zaspokajaniu potrzeb osób, które wybierają różne środki transportu podczas swoich podróży. Flixbus zatrzymując się przy dworcach kolejowych czy lotniskach, staje się łącznikiem środków transportowych i ułatwia podróżowanie po Europie i całym świecie” – mówi Michał Leman.

Weronika Szabelewska

Zastępczyni Redaktorki Naczelnej


POWIĄZANE WPISY

Privacy Preference Center