Enter Air: ponad miliard przychodów w trzecim kwartale 2022 roku

Przychody Enter Air w trzech kwartałach 2022 rok wyniosły 1 823,9 mln zł, o 116 proc. więcej od 844,6 mln zł w analogicznym okresie 2021 r. W porównywalnym okresie przed pandemią Covid-19, czyli w trzech kwartałach 2019 r. przychody spółki wyniosły 1 343,6 mln zł, co oznacza wzrost w obecnym roku o prawie 36 proc.
W samym trzecim kwartale bieżącego roku przychody Enter Air przekroczyły 1 mld zł i były o 87,4 proc. wyższe od 3 kw. 2021 r.
Grzegorz Polaniecki, członek zarządu Enter Air, powiedział: „Tegoroczny sezon letni był zgodnie z oczekiwaniami bardzo dobry operacyjnie. Powodem do satysfakcji jest przekroczenie poziomu 1 miliarda przychodów w samym trzecim kwartale. To jest rekordowy wynik w naszej historii, co jest najlepszym dowodem na to, że nasza strategia, którą przyjęliśmy na ten sezon sprawdziła się perfekcyjnie. Trzeba podkreślić, że rok nie był łatwy. Pierwsza połowa roku była pod wpływem stopniowego wychodzenia z kryzysu pandemicznego, a od lutego jesteśmy pod wpływem napiętej sytuacji geopolitycznej i gospodarczej, które mają i będą miały duże znaczenia dla całego rynku turystycznego. Obserwujemy duże zawirowania na rynku walutowym przez co po trzech kwartałach tego roku musieliśmy rozpoznać prawie 200 mln zł ujemnych, niegotówkowych różnic kursowych, które obciążyły raportowany wskaźnik EBITDA i zysk netto. Różnice kursowe mają jedynie wpływ na wyniki raportowane w reżimie standardów MSR, a nie na kondycję firmy.”
Spółka pobiła rekordowy rok 2019, mimo tego, że według oficjalnych analiz rynek był około 18 proc. poniżej poziomu roku 2019. Zdecydowany wzrost przychodów związany był przede wszystkim z ustępującą pandemią Covid-19, oraz faktem że turyści chętnie po zniesieniu restrykcji wracają do wakacji za granicą.
W trzech kwartałach 2022 r. Enter Air miał 234,1 mln zł zysku operacyjnego, czyli o 23,6 proc. więcej od 70,4 mln zł rok wcześniej oraz 4,3 mln zł zysku netto w porównaniu do 21,1 mln zł straty netto w trzech kwartałach 2022 r.
W analizowanym okresie EBITDA wyniosła 192,4 mln zł, czyli o 8,7 proc. więcej wobec 177,0 mln zł EBITDA w trzech kwartałach 2021 r. Bez uwzględniania różnic kursowych przewoźnik miał 387,1 mln zł EBITDA oraz 199,1 mln zł zysku netto.
Grzegorz Polaniecki dodał: „Naszym największym atutem jest elastyczność i wysoka jakość usługi za atrakcyjną cenę. Jesteśmy liderem polskiego rynku, ale kluczowa jest dla nas dywersyfikacja geograficzna, dzięki której możemy optymalnie wykorzystywać flotę przez cały rok i zabezpieczyć się przed negatywnymi skutkami pogorszania się sytuacji gospodarczej w Polsce. W przyszłym roku chcemy więcej latać z Europy Zachodniej. Już teraz notujemy znaczący wzrost przychodów z zagranicy, zamierzamy mocniej zaznaczyć swoją obecność na rynkach skandynawskich i niemieckojęzycznych, gdzie zyskujemy coraz większą rozpoznawalność i jesteśmy doceniani za swoją solidną jakość.”
W sezonie letnim spółka wykorzystywała całą dostępną flotę 25 samolotów (23 samoloty Boeing 737-800 oraz 2 maszyny 737 MAX 8) oraz dwie dodatkowe maszyny wynajęte na zasadzie wet-lease. W Polsce Enter Air realizował połączenia dla największych touroperatorów i jednocześnie swoich wieloletnich partnerów. Przed rozpoczęciem sezonu przewoźnik podpisał umowy czarteru na sezon Lato 2022 i Zima 2022/23 z TUI Poland (o szacunkowej wartości 543,3 mln zł), Coral Travel Poland (o szacunkowej wartości 312,6 mln zł) oraz Rainbow Tours (o szacunkowej wartości 159,5 mln zł). Enter Air współpracuje także z Itaka Holdings.
Enter Air na koniec września 2022 r. miał 448,9 mln zł środków pieniężnych w porównaniu do 268,7 mln zł na koniec 2021 r. W 2022 r.
Grupa podpisała kolejne aneksy zmieniające umowy leasingowe, które dotyczyły przede wszystkim zmian harmonogramów i zasad w sposobie naliczania płatności leasingowych w okresie pandemii Covid-19. Porozumienia mają na celu zmniejszenie obciążeń finansowych Grupy w okresie zimowym, gdy wpływy ze sprzedaży są istotnie niższe.
POWIĄZANE WPISY
30 stycznia 2023
Biura podróży – średnia cena sierpniowa wyższa o ponad 900 zł
W ostatnim tygodniu badanie w biurach podróży w Polsce, średniej ceny imprez wobec cen…
0 Komentarzy3 Minuty
27 stycznia 2023
Małopolska zaprasza na ferie zimowe
Ferie zimowe to wyczekiwana i niepowtarzalna okazja do odprężenia i zabawy dla całej…
0 Komentarzy6 Minuty
27 stycznia 2023
Nowa inwestycja Air France-KLM – cztery samoloty transportowe i trzy pasażerskie
Grupa Air France-KLM inwestuje w nowe samoloty. Proces odmładzania floty ma istotny…
0 Komentarzy3 Minuty
27 stycznia 2023
Wrocław: prawie 6 mln turystów w 2022. Ruch jak przed pandemią
Tylko w zeszłym roku do Wrocławia przyjechało niespełna sześć milionów turystów i…
0 Komentarzy6 Minuty
27 stycznia 2023
Wakacje.pl nagrodziły swoich pracowników na Dominikanie
Podsumowanie roku 2022 firmy odbyło się w listopadzie na Dominikanie. Wakacje.pl…
0 Komentarzy5 Minuty
27 stycznia 2023
Emirates rekrutuje personel pokładowy w Polsce
Linie Emirates poszukują kandydatów do swojego międzynarodowego zespołu personelu…
0 Komentarzy1 Minuty
26 stycznia 2023
Wizz Air – 10 samolot na Lotnisku Chopina w Warszawie i 6 nowych tras latem
Linia lotnicza Wizz Air planuje na maj dodanie 10. samolotu na Lotnisku Chopina oraz…
0 Komentarzy2 Minuty
26 stycznia 2023
Accor otworzy nowy hotel ibis Styles w Warszawie
Grupa hotelowa Accor podpisała umowę o zarządzanie z ISWM Real Estate Fund RAIF V.C.I.C.…
0 Komentarzy3 Minuty
26 stycznia 2023
Wizz Air połączy Katowice z Erywaniem
Linia lotnicza Wizz Air uruchomi do 29 kwietnia nowe połączenie z Katowice Airport do…
0 Komentarzy2 Minuty