Emirates rozbudowuje flotę
Linie Emirates wycofają z eksploatacji 26 samolotów, w tym 12 A330-300, 4 A340-300, 1 A340-500, 6 Boeingów 777-200ER, 2 Boeingi 777-300 i 1 Boeinga 777-300ER. Średni wiek wycofywanych samolotów Emirates, wyniesie 15,7 roku, znacznie poniżej średniej wśród przewoźników, która wynosi 25 lat. Linie wycofają również 13 samolotów w 2017 roku i kolejnych 13 w 2018 roku. Jednocześnie w ramach programu rozwoju floty w 2016 roku Emirates odbiorą 36 nowych samolotów – 20 A380 i 16 Boeingów 777-300ER. Powyższe dwa modele są uznawane za jedne z najwydajniejszych i najcichszych samolotów komercyjnych na rynku – ich poziom emisji dwutlenku węgla jest średnio o 12 proc. niższy od maszyn wycofywanych z użycia. W końcu 2016 roku, po wymianie samolotów, średni wiek floty Emirates wyniesie 5,6 roku, znacząco poniżej średniej światowej. Według ostatniej analizy przeciętny wiek floty czołowych pięciu przewoźników w Ameryce Północnej wynosi 13,6 roku, natomiast samoloty pięciu największych linii lotniczych w Europie mają średnio 10,7 roku.
Tim Clark, prezes linii Emirates, powiedział: „Linie Emirates działają na całym świecie jako największy przewoźnik międzynarodowy, dlatego spoczywa na nas odpowiedzialność wobec naszych klientów, społeczności, które obsługujemy, oraz naszej planety. Robimy wszystko, aby nasza flota była przyjaźniejsza dla środowiska i zapewniała najwyższy poziom wygody i bezpieczeństwa pasażerom. Dzięki wycofaniu starszych samolotów i wprowadzeniu do floty nowych maszyn o niższym zużyciu paliwa w 2016 roku, linie Emirates pozostaną czołowym przewoźnikiem w branży pod względem obniżania średniego wieku floty, jednocześnie wyznaczając nowe standardy obsługi, powszechnie kojarzone z Emirates.”
Obecnie linie Emirates dysponują flotą 244 samolotów. W 2015 roku przewoźnik otrzymał 26 nowych maszyn, w tym 15 A380, 10 Boeingów 777-300ER i 1 Boeinga 777 Freighter. Ponadto linie oczekują na dostawę 262 samolotów o wartości ponad 129 mld dolarów amerykańskich według cen katalogowych. Zamówienie obejmuje 71 Airbusów A380, 42 Boeingi 777-300ER, 115 Boeingów 777-9X i 35 Boeingów 777-8X.
POWIĄZANE WPISY
8 stycznia 2025
Dwa loty dziennie z Poznania do Amsterdamu od 30 marca 2025
Królewskie Holenderskie Linie Lotnicze KLM zapowiedziały, że zwiększą liczbę połączeń z…
0 Komentarzy2 Minuty
8 stycznia 2025
2024 rok rekordowy dla Lotniska Zielona Góra-Babimost
Port Lotniczy Zielona Góra-Babimost zakończył 2024 rok z rekordowym wynikiem 82 887…
0 Komentarzy2 Minuty
3 stycznia 2025
Wizz Air podsumowuje działania w kierunku zrównoważonego rozwoju
Wizz Air zaprezentował coroczny raport pt. „Latanie w kierunku zrównoważonego rozwoju”.…
0 Komentarzy4 Minuty
3 stycznia 2025
Ryanair: 13,6 mln pasażerów w grudniu 2024
3 stycznia Ryanair Holdings opublikował statystyki ruchu za grudzień 2024. Przewoźnik…
0 Komentarzy1 Minuta
2 stycznia 2025
Coral Travel zakontraktował na lato i zimę miejsca w Enter Air za 564,6 mln zł
Enter Air i Coral Travel Poland zawarły umowę dotyczącą usług czarterowych w sezonie lato…
0 Komentarzy2 Minuty
31 grudnia 2024
PLL LOT otworzyły nowy salonik biznesowy na lotnisku w Chicago
19 grudnia Polskie Linie Lotnicze LOT otworzyły nowy salonik biznesowy na międzynarodowym…
0 Komentarzy2 Minuty
31 grudnia 2024
Ryanair zyska 29 nowych samolotów i 2 tys. miejsc pracy w 2025
Ryanair potwierdził odbiór dostawy do 29 nowych samolotów Boeing 737 w 2025 r. Inwestycja…
0 Komentarzy1 Minuty
30 grudnia 2024
Lotnisko Chopina w Warszawie: modernizacja zapewni przepustowość dla 30 mln pasażerów
Dzięki planowanej modernizacji i zwiększeniu przepustowości w 2029 roku Lotnisko Chopina…
0 Komentarzy3 Minuty
30 grudnia 2024
Katowice Airport: bezpośrednie loty do La Romany w Dominikanie już wystartowały
W sobotę 28 grudnia 2024 roku z Katowice Airport odbył się pierwszy lot czarterowy do…
0 Komentarzy2 Minuty