Elektroniczne „torby” dla personelu Ryanair’a
Linia lotnicza Ryanair, wprowadziła elektroniczny system zarządzania informacją, tzw. Electronic Flight Bags (EFB) dla wszystkich pilotów latających każdym z 300 samolotów Boeing 737-800. Będą oni używać urządzenia iPad zamiast tradycyjnych drukowanych instrukcji używanych podczas lotu. Jest to kolejny etap realizacji programu: „Always Getting Better”. Wszyscy piloci linii lotniczej Ryanair mają teraz dostęp do narzędzi zarządzania wydajnością Boeinga (Onboard Performance Tool – OPT), czyli do obliczeń związanych ze startem, jak również do najnowszych danych zawartych w elektronicznych instrukcjach używanych podczas lotu, co zapewni dalszą poprawę efektywności oraz zarządzania czasem, zmniejszając zależność od drukowanych materiałów używanych do tej pory.
Powyższe rozwiązanie to pierwszy z zestawu produktów, które Ryanair zamierza wprowadzić w przeciągu najbliższych kilku miesięcy. Będą to m.in. elektroniczne wykresy i arkusze wyważenia samolotu, które będą przetestowane i zatwierdzone przez Irlandzki Urząd ds. Lotnictwa.
W ciągu najbliższych miesięcy Ryanair planuje zrezygnować z papierowej dokumentacji na pokładach samolotów, co oznacza usunięcie z każdego kokpitu aż 15 kg drukowanych instrukcji używanych podczas lotu, co przy ponad 550 000 lotów rocznie, pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa.
Michael Hickey, dyrektor ds. operacji lotniczych z linii lotniczej Ryanair powiedział: „Dynamiczny rozwój operacji lotniczych we wszystkich 71 bazach wiąże się z logistycznymi wyzwaniami związanymi z dostarczaniem informacji do załóg pokładowych. Aby uprościć ten proces, wprowadziliśmy elektroniczny system zarządzania informacją tzw. Electronic Flight Bags (EFB), dostępny za pomocą iPada. To kolejny już przykład nieustannego dążenia linii lotniczej Ryanair do coraz bardziej efektywnego zarządzania procesami operacyjnymi. Ryanair docenia znaczenie najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych, jako niezwykle efektywnych i elastycznych narzędzi podnoszenia wydajności. Nasze osiągnięcia w kierunku eliminacji papierowej dokumentacji na pokładach samolotów spotykają się z uznaniem całej branży lotniczej. Kokpit bez papieru to wyjątkowo wydajny kokpit.”
POWIĄZANE WPISY
7 grudnia 2023
Polska sztuka na pokładach samolotów LOT-u
Polskie Linie Lotnicze LOT i Muzeum Narodowe zaprezentowały nowy wspólny projekt. Film o…
0 Komentarzy2 Minuty
7 grudnia 2023
Ryanair obchodzi 18 lat obecności na polskim rynku. 13 lotnisk i 6 baz operacyjnych w kraju
Ryanair świętuje dziś (7 grudnia) w Międzynarodowym Dniu Lotnictwa Cywilnego 18 lat…
0 Komentarzy2 Minuty
7 grudnia 2023
Dodatkowe połączenia z Portu Lotniczego Lublin. Codzienne loty do Londynu w okresie świąteczno-noworocznym
Port Lotniczy Lublin wprowadza nowe codzienne połączenia z Londynem, rozszerzając ofertę…
0 Komentarzy1 Minuty
7 grudnia 2023
FlixBus: rusza rezerwacja biletów na 90 proc. połączeń w 2024 roku
Święta Bożego Narodzenia zbliżają się wielkimi krokami. Z tej okazji, FlixBus przygotował…
0 Komentarzy2 Minuty
7 grudnia 2023
PLL LOT uruchamiają nowe połączenie. Z Warszawy do Rijadu polecimy od 4 czerwca 2024
Polskie Linie Lotnicze LOT wprowadzają nową trasę lotniczą do Rijadu, a bilety na tę…
0 Komentarzy3 Minuty
6 grudnia 2023
Marsylia kolejną nowością na wrocławskim lotnisku
Powiększa się oferta Portu Lotniczego Wrocław. Lotnisko funkcjonuje według zimowego…
0 Komentarzy2 Minuty
5 grudnia 2023
Ryanair połączy Rzeszów z Alicante
Od 3 kwietnia 2024 roku z podrzeszowskiego lotniska w Jasionce będzie można polecieć do…
0 Komentarzy2 Minuty
5 grudnia 2023
Lotnisko Zielona Góra-Babimost: historyczny rok pod względem liczby odprawionych pasażerów
Port Lotniczy Zielona Góra-Babimost od początku roku odprawił ponad 51 tys.…
0 Komentarzy1 Minuty
4 grudnia 2023
Wizz Air przewiózł 100 mln pasażerów w Polsce
Wizz Air poinformował o przewiezieniu 100 mln pasażerów w Polsce. Nie była to jedna…
0 Komentarzy3 Minuty