Elektroniczne „torby” dla personelu Ryanair’a

Linia lotnicza Ryanair, wprowadziła elektroniczny system zarządzania informacją, tzw. Electronic Flight Bags (EFB) dla wszystkich pilotów latających każdym z 300 samolotów Boeing 737-800. Będą oni używać urządzenia iPad zamiast tradycyjnych drukowanych instrukcji używanych podczas lotu. Jest to kolejny etap realizacji programu: „Always Getting Better”. Wszyscy piloci linii lotniczej Ryanair mają teraz dostęp do narzędzi zarządzania wydajnością Boeinga (Onboard Performance Tool – OPT), czyli do obliczeń związanych ze startem, jak również do najnowszych danych zawartych w elektronicznych instrukcjach używanych podczas lotu, co zapewni dalszą poprawę efektywności oraz zarządzania czasem, zmniejszając zależność od drukowanych materiałów używanych do tej pory.
Powyższe rozwiązanie to pierwszy z zestawu produktów, które Ryanair zamierza wprowadzić w przeciągu najbliższych kilku miesięcy. Będą to m.in. elektroniczne wykresy i arkusze wyważenia samolotu, które będą przetestowane i zatwierdzone przez Irlandzki Urząd ds. Lotnictwa.
W ciągu najbliższych miesięcy Ryanair planuje zrezygnować z papierowej dokumentacji na pokładach samolotów, co oznacza usunięcie z każdego kokpitu aż 15 kg drukowanych instrukcji używanych podczas lotu, co przy ponad 550 000 lotów rocznie, pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa.

Michael Hickey, dyrektor ds. operacji lotniczych z linii lotniczej Ryanair powiedział: „Dynamiczny rozwój operacji lotniczych we wszystkich 71 bazach wiąże się z logistycznymi wyzwaniami związanymi z dostarczaniem informacji do załóg pokładowych. Aby uprościć ten proces, wprowadziliśmy elektroniczny system zarządzania informacją tzw. Electronic Flight Bags (EFB), dostępny za pomocą iPada. To kolejny już przykład nieustannego dążenia linii lotniczej Ryanair do coraz bardziej efektywnego zarządzania procesami operacyjnymi. Ryanair docenia znaczenie najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych, jako niezwykle efektywnych i elastycznych narzędzi podnoszenia wydajności. Nasze osiągnięcia w kierunku eliminacji papierowej dokumentacji na pokładach samolotów spotykają się z uznaniem całej branży lotniczej. Kokpit bez papieru to wyjątkowo wydajny kokpit.”