El Al wprowadza nową super funkcjonalnośc promo kodów od Minsait (Indra group)

Jakie nowe funkcjonalności daje rozwiązanie Minsait? Czy pomaga radzić sobie z nieregularnościami spowodowanymi przez Covid?

Izraelskie linie lotnicze pochwaliły się planem wdrożenia ultranowoczesnej funkcjonalności e-commercowej. Chodzi o nowy mechanizm zdigitalizowanych kodów i upustów zaoferowany przez lidera rynku Minsait( z grupy Indra).

Promo kody w obszarze zarzadzania skasowanymi rejsami

Co ciekawe w komunikacie podkreślono także potencjał nowego rozwiązania w zakresie zarzadzania kryzysowego. Zapewne da ono możliwość oferowania pasażerom których dotknęły anulacje, spersonalizowanych voucherów. Jest to potencjalnie bardzo wielkie odciążenie służb back-officowych przewoźnika.

Promo kody, by promować wyższe klasy rezerwacyjne na kierunkach nisko płatnych/leisure

Pandemia przyniesie też istotne zmiany w zakresie mixu produktu lotniczego. Obserwujemy wzrost oferowania regularnych lotów do kurortów wakacyjnych. W Europie szczególnie dotyczy to kierunków na Karaibach jak i bardzie egzotycznych Seszeli czy Malediwów.

Tu także bardzo dużą role mogą odegrać promo kody, zwykle bowiem trudno na tego typu rejsach sprzedać ofertę klas Premium czy Biznes. Odpowiednio sprofilowany promo kod może w tym istotnie pomóc.

Jeżeli produkt Minsait da też możliwość zniżki na upgrade to już byłby prawdziwy ideał w tym obszarze.

Promo kody na bagaż, extra seat, ekwipunek sportowy (Golf, Kite?)

Wielki potencjał upsellingowy mogą dać też zniżki zaoferowane na produkty dodatkowe. Szczególnie bagaż czy wybrane miejsce. Odrębna kategoria zainteresowania to sprzęt sportowy. Kije golfowe czy sprzęt do Kitu mogą być objęte spersonalizowaną ofertą. Nawet jeżeli część z tych ofert wymaga manualnego potwierdzenia dostępności , to przecież kod mógłby być dostępny do użycia także w kanałach off-line jak Call Center czy biura własne przewoźnika.

Promo cody, by promować destynacje wspólnie z organizacjami turystycznymi

Odrębny a mało eksplorowanym  do tej pory obszarem są wspólne cross promocje z organizacjami turystycznymi. Promo cody mogą tu być prawdziwym pro sprzedażowym narzędziem. Mają szereg zalet są doskonale mierzalne i dają realny wynik pokazujący  sprzedażową efektywność kampanii. Tego właśnie oczekują zarządzający budżetem turystycznym.

Naturalnie wielu regionom/krajom zależy na wygenerowaniu dodatkowego ruch podczas niskich sezonów, konfigurowalne promo cody pozwalają ukierunkować promocje właśnie na takie okresy.

Swego czasu w Polsce toczyły się rozmowy o podobnej akcji subwencjonowanej przez Tajską Organizacje Turystyczną. Do jej finalizacji jednak nie doszło.

Trzeba zwrócić też uwagę iż taka akcja promocyjna ma wielki potencjał viralowy. Jeżeli zaproponujemy agresywne zniżki możemy liczyć na jego multiplikacje, wtedy koszt kampanii będzie stanowiła jedynie wartość zniżek. Wydatek na media może nie być konieczny/ lub będzie minimalny.

Sponsorami tego typu akcji mogą być nie tylko organizacje turystyczne ale same atrakcje. Vide parki rozrywki np. Dubai Park and Resorts, lub inne chcące przyciągnąć klientów na swoje po pandemiczne otwarcie.

Bollywood Parks w Dubaju – ponowne otwarcie 21 stycznia

Promo kody dla dynamicznego pakietowania? By dać klientowi poczucie wyjątkowości oferty

Oddzielny obszar to dynamiczne pakietowanie, tu także linie mogą wzmocnić efekt promocyjny używając promo kodów. Agenci wyspecjalizowani w destynacjach pakietowanych dynamicznie z pewnością z ochotą przyjmą możliwość zaoferowania tańszego niż dostępnie publicznie biletu.

Zdigitalizowane promo kody w pakietach ( bundlach) z partnerami z innych branż

Dodatkowym potencjałem promo kodów jest cross promocja z innymi partnerami z branży e-commerce. Mniejszym liniom lotniczym ciężko jest znaleźć skuteczne(w rozsądnej cenie ) narzędzia marketingowe na rynkach zagranicznych.

Często jednak na tych właśnie rynkach są obecni mocni partnerzy linii wywodzący się z kraju ojczystego przewoźnika. Mogą oni pomóc dotrzeć do klientów właśnie w oparciu o dodane do ich oferty promo kody.

W polskich realiach takim partnerem dla LOT  mogliby być np. giganci handlu detalicznego jak CCC czy Reserved. Największy jednak potencjał tkwi w producentach gier. Firmy takie jak CD Projekt , 11Bit Studio czy Playway, sprzedają swoje produkty na świecie w dziesiątkach milionów egzemplarzy. Tu niewątpliwie jest potencjał dla linii lotniczych do dotarcia do nowych klientów . Przy rozsądnym koszcie tego typu akcji.

 

 

Andrzej Kawałek

Ekspert ds. podróży służbowych


POWIĄZANE WPISY

Privacy Preference Center