easyJet stawia na nowe technologie

Linia lotnicza easyJet, powołała po raz pierwszy w swojej historii, szefa działu Data Science i zapowiedziała przyspieszenie prac nad wykorzystaniem sztucznej inteligencji, która ma przyczynić się do poprawy wydajności operacyjnej, redukcji kosztów, zwiększenia przychodów i podniesienia poziomu zadowolenia klientów.
easyJet planuje wykorzystać ją w opracowywaniu harmonogramu lotów, poprawie niezawodności floty, obszarze dystrybucji artykułów spożywczych oraz przy pracach nad nowym programem lojalnościowym Flight Club.
Sztuczna inteligencja znajdzie swoje zastosowanie w programach analizujących metadane, np. w zarządzaniu 170 milionami artykułów spożywczych dystrybuowanych przez linię w ciągu roku, w badaniu zużycia elementów samolotów podczas 1,5 miliarda godzin lotów rocznie oraz w analizie potrzeb klientów na podstawie 1,3 miliarda wyszukiwań na stronie easyJet.
Carolyn McCall, prezes easyJet, powiedziala: „Od dnia powstania firmy przykładamy bardzo dużą wagę do rozwoju innowacji i z wyprzedzeniem wprowadzamy nowe rozwiązania technologiczne służące usprawnieniu funkcjonowania linii. Wykorzystując ogromny potencjał, jaki oferuje sztuczna inteligencja, chcemy zwiększyć wydajność linii, obniżyć koszty działalności, podnieść przychody oraz poziom satysfakcji klientów.”
Alberto Rey-Villaverde, szef działu Data Science w easyJet, dodał: „easyJet jest dużą firmą, która ma relatywnie prosty model operacyjny. Jesteśmy czwartym największym przewoźnikiem w Europie, a wspomnianą funkcjonalność zawdzięczamy temu, że wszystkie rezerwacje dokonywane są przez stronę easyJet.com i wykorzystaniu jednego rodzaju samolotów na stosunkowo krótkich trasach. Połączenie prostego modelu operacyjnego i dużej skali pozwala nam na zbieranie ogromnych ilości informacji na temat wszystkich elementów działalności. Dzięki wprowadzeniu sztucznej inteligencji będziemy w stanie wyciągnąć wnioski z nagromadzonych danych, zaobserwować prawidłowości i trendy. Do tej pory wykorzystywaliśmy nasze możliwości diagnostyczne do wstecznej oceny działań. Teraz, dzięki włączeniu elementów sztucznej inteligencji, będziemy w stanie skupić się na prognozowaniu przyszłych wydarzeń i efektywnemu planowaniu.”
POWIĄZANE WPISY
6 listopada 2025
PLL LOT uruchomiły połączenie z Warszawy do Marrakeszu
Polskie Linie Lotnicze LOT uruchomiły bezpośrednie połączenie z Warszawy do Marrakeszu.…
0 Komentarzy1 Minuty
5 listopada 2025
PLL LOT prezentują zimową siatkę połączeń 2025/2026
Polskie Linie Lotnicze LOT zaprezentowały zimową siatkę połączeń na sezon 2025/2026. W…
0 Komentarzy2 Minuty
5 listopada 2025
ETI i Enter Air łączą siły. Pierwszy lot z Katowic do Hurghady już w listopadzie
Z początkiem sezonu zimowego ETI dołącza do grona partnerów Enter Air, oferując regularne…
0 Komentarzy1 Minuty
5 listopada 2025
Katowice Airport z nowym połączeniem czarterowym do Jordanii
Z Katowice Airport wystartował pierwszy lot czarterowy do jordańskiej Akaby, inaugurując…
0 Komentarzy1 Minuty
4 listopada 2025
Finnair zwiększa liczbę lotów do Tajlandii w sezonie zimowym 2026
Linie lotnicze Finnair ogłosiły rekordową siatkę połączeń do Tajlandii w sezonie zimowym…
0 Komentarzy2 Minuty
4 listopada 2025
Ryanair z rekordowym półroczem: 2,54 mld euro zysku i 119 mln pasażerów
Linia lotnicza Ryanair poinformowała o wynikach finansowych za pierwsze półrocze roku…
0 Komentarzy3 Minuty
4 listopada 2025
Air France i KLM prezentują zimowy rozkład lotów 2025/2026
Grupa Air France-KLM ogłosiła zimowy rozkład lotów na sezon 2025/2026, obowiązujący od 26…
0 Komentarzy2 Minuty
3 listopada 2025
Frankfurt zamiast Monachium. Zmiana w siatce połączeń Lufthansy z Rzeszowa
Port lotniczy Rzeszów-Jasionka poinformował o zmianie w siatce połączeń Lufthansy. Od…
0 Komentarzy2 Minuty
31 października 2025
Air France uruchomi połączenie z Paryża do Las Vegas
Linia lotnicza Air France ogłosiła uruchmomienie nowego połączenia między Paryżem…
0 Komentarzy1 Minuty










