easyJet stawia na nowe technologie

Linia lotnicza easyJet, powołała po raz pierwszy w swojej historii, szefa działu Data Science i zapowiedziała przyspieszenie prac nad wykorzystaniem sztucznej inteligencji, która ma przyczynić się do poprawy wydajności operacyjnej, redukcji kosztów, zwiększenia przychodów i podniesienia poziomu zadowolenia klientów.
easyJet planuje wykorzystać ją w opracowywaniu harmonogramu lotów, poprawie niezawodności floty, obszarze dystrybucji artykułów spożywczych oraz przy pracach nad nowym programem lojalnościowym Flight Club.
Sztuczna inteligencja znajdzie swoje zastosowanie w programach analizujących metadane, np. w zarządzaniu 170 milionami artykułów spożywczych dystrybuowanych przez linię w ciągu roku, w badaniu zużycia elementów samolotów podczas 1,5 miliarda godzin lotów rocznie oraz w analizie potrzeb klientów na podstawie 1,3 miliarda wyszukiwań na stronie easyJet.
Carolyn McCall, prezes easyJet, powiedziala: „Od dnia powstania firmy przykładamy bardzo dużą wagę do rozwoju innowacji i z wyprzedzeniem wprowadzamy nowe rozwiązania technologiczne służące usprawnieniu funkcjonowania linii. Wykorzystując ogromny potencjał, jaki oferuje sztuczna inteligencja, chcemy zwiększyć wydajność linii, obniżyć koszty działalności, podnieść przychody oraz poziom satysfakcji klientów.”
Alberto Rey-Villaverde, szef działu Data Science w easyJet, dodał: “easyJet jest dużą firmą, która ma relatywnie prosty model operacyjny. Jesteśmy czwartym największym przewoźnikiem w Europie, a wspomnianą funkcjonalność zawdzięczamy temu, że wszystkie rezerwacje dokonywane są przez stronę easyJet.com i wykorzystaniu jednego rodzaju samolotów na stosunkowo krótkich trasach. Połączenie prostego modelu operacyjnego i dużej skali pozwala nam na zbieranie ogromnych ilości informacji na temat wszystkich elementów działalności. Dzięki wprowadzeniu sztucznej inteligencji będziemy w stanie wyciągnąć wnioski z nagromadzonych danych, zaobserwować prawidłowości i trendy. Do tej pory wykorzystywaliśmy nasze możliwości diagnostyczne do wstecznej oceny działań. Teraz, dzięki włączeniu elementów sztucznej inteligencji, będziemy w stanie skupić się na prognozowaniu przyszłych wydarzeń i efektywnemu planowaniu.”
POWIĄZANE WPISY
30 listopada 2023
Enter Air osiąga rekordowe przychody. 1,1 mld zł w sezonie letnim 2023
Enter Air poinformował o rekordowych wynikach finansowych za sezon letni 2023, z…
0 Komentarzy5 Minuty
29 listopada 2023
Ryanair uruchamia letni rozkład lotów 2024
Ryanair poinformował o starcie letniego rozkładu lotów na 2024 rok z prawie 10 mln miejsc…
0 Komentarzy1 Minuty
29 listopada 2023
PLL LOT: rusza trzecia edycja konkursu dla absolwentów na najlepsze prace dyplomowe z obszaru lotnictwa
Polskie Linie Lotnicze LOT startują z trzecią edycję konkursu, zachęcając absolwentów…
0 Komentarzy2 Minuty
29 listopada 2023
Ryanair poleci z trzech polskich miast do Dubrownika
Ryanair poinformował dziś (29 listopada) o nowych trasach z Polski do Dubrownika. Zostaną…
0 Komentarzy1 Minuta
28 listopada 2023
Ryanair startuje z noworoczną promocją dla podróżnych
W ramach Cyber Week, Ryanair, uruchomiła dziś (28 listopada) specjalną 72-godzinną…
0 Komentarzy1 Minuty
28 listopada 2023
PLL LOT zwiększa liczbę połączeń do Korei Południowej
W dniach 16-17 listopada w Warszawie odbyły się konsultacje pomiędzy Polską a Koreą…
0 Komentarzy1 Minuty
28 listopada 2023
PLL LOT wznawia loty do Aten i ogłasza nowe kierunki z Radomia
Polskie Linie Lotnicze LOT uruchomiły połączenie między Warszawą a Atenami. Samoloty…
0 Komentarzy2 Minuty
28 listopada 2023
Emirates: pierwszy na świecie lot z wykorzystaniem zrównoważonego paliwa
Emirates zostały pierwszymi na świecie liniami lotniczymi, które wykonały lot…
0 Komentarzy3 Minuty
27 listopada 2023
Sześć lat FlixBusa w Polsce: nowe kierunki i zielone cele
FlixBus świętuje szóstą rocznicę działalności w Polsce. Z tej okazji, przewoźnik…
0 Komentarzy5 Minuty