easyJet stawia na nowe technologie
Linia lotnicza easyJet, powołała po raz pierwszy w swojej historii, szefa działu Data Science i zapowiedziała przyspieszenie prac nad wykorzystaniem sztucznej inteligencji, która ma przyczynić się do poprawy wydajności operacyjnej, redukcji kosztów, zwiększenia przychodów i podniesienia poziomu zadowolenia klientów.
easyJet planuje wykorzystać ją w opracowywaniu harmonogramu lotów, poprawie niezawodności floty, obszarze dystrybucji artykułów spożywczych oraz przy pracach nad nowym programem lojalnościowym Flight Club.
Sztuczna inteligencja znajdzie swoje zastosowanie w programach analizujących metadane, np. w zarządzaniu 170 milionami artykułów spożywczych dystrybuowanych przez linię w ciągu roku, w badaniu zużycia elementów samolotów podczas 1,5 miliarda godzin lotów rocznie oraz w analizie potrzeb klientów na podstawie 1,3 miliarda wyszukiwań na stronie easyJet.
Carolyn McCall, prezes easyJet, powiedziala: „Od dnia powstania firmy przykładamy bardzo dużą wagę do rozwoju innowacji i z wyprzedzeniem wprowadzamy nowe rozwiązania technologiczne służące usprawnieniu funkcjonowania linii. Wykorzystując ogromny potencjał, jaki oferuje sztuczna inteligencja, chcemy zwiększyć wydajność linii, obniżyć koszty działalności, podnieść przychody oraz poziom satysfakcji klientów.”
Alberto Rey-Villaverde, szef działu Data Science w easyJet, dodał: “easyJet jest dużą firmą, która ma relatywnie prosty model operacyjny. Jesteśmy czwartym największym przewoźnikiem w Europie, a wspomnianą funkcjonalność zawdzięczamy temu, że wszystkie rezerwacje dokonywane są przez stronę easyJet.com i wykorzystaniu jednego rodzaju samolotów na stosunkowo krótkich trasach. Połączenie prostego modelu operacyjnego i dużej skali pozwala nam na zbieranie ogromnych ilości informacji na temat wszystkich elementów działalności. Dzięki wprowadzeniu sztucznej inteligencji będziemy w stanie wyciągnąć wnioski z nagromadzonych danych, zaobserwować prawidłowości i trendy. Do tej pory wykorzystywaliśmy nasze możliwości diagnostyczne do wstecznej oceny działań. Teraz, dzięki włączeniu elementów sztucznej inteligencji, będziemy w stanie skupić się na prognozowaniu przyszłych wydarzeń i efektywnemu planowaniu.”
POWIĄZANE WPISY
8 listopada 2024
Polscy turyści polecieli do Bahrajnu. Exim Tours uruchomił rejsy z Katowic
Exim tours zabrał pasażerów na pierwszą podróż do Bahrajnu. Premierowy lot wystartował 1…
0 Komentarzy2 Minuty
8 listopada 2024
Emirates wznawiają codzienne loty z Dubaju do Edynburga
Emirates wznowiły codzienne loty z Dubaju do Edynburga. Nowe połączenie jest ósmym…
0 Komentarzy2 Minuty
8 listopada 2024
TAP Air Portugal wznawia połączenia z Lizbony do Manaus
TAP Air Portugal wznowił połączenia z Lizbony do Manaus w brazylijskim stanie Amazonas.…
0 Komentarzy1 Minuty
7 listopada 2024
Ryanair przewiózł 18,3 mln pasażerów w październiku
Ryanair opublikował wyniki za październik 2024. Irlandzki przewoźnik obsłużył w minionym…
0 Komentarzy1 Minuta
7 listopada 2024
Zielona Góra-Babimost: rekordowy październik na lotnisku. Wzrost liczby pasażerów o 54 proc. w porównaniu do 2023
W październiku Lotnisko Zielona Góra-Babimost obsłużyło 8 151 pasażerów, co stanowi…
0 Komentarzy1 Minuty
7 listopada 2024
SunExpress uruchamia nowe połączenie z Warszawy do Izmiru
SunExpress ogłosił nowe bezpośrednie połączenie z Lotniska Chopina w Warszawie do Izmiru.…
0 Komentarzy1 Minuta
7 listopada 2024
Lotnisko w Katowicach: w październiku obsłużyliśmy blisko 560 tys. pasażerów
Lotnisko w Katowicach w październiku obsłużyło 559 549 pasażerów, co stanowi wzrost o…
0 Komentarzy1 Minuty
7 listopada 2024
Wizz Air z nagrodą za działania na rzecz zrównoważonego rozwoju
Wizz Air otrzymał nagrodę EMEA Environmental Sustainability Airline Group 2024 podczas…
0 Komentarzy3 Minuty
6 listopada 2024
PLL LOT były Srebrnym Partnerem XV Forum Promocji Turystycznej
Za nami jubileuszowa XV edycja Forum Promocji Turystycznej. Srebrnym Partnerem…
0 Komentarzy6 Minuty