Dubaj bierze na siebie koszty testów na koronawirusa dla przyjezdnych

Issam Kazim, prezes VisitDubai
Issam Kazim, prezes VisitDubai

Każdy turysta, który przylatuje do Dubaju musi obowiązkowo poddać się testowi na obecność koronawirusa. Jednak nastąpiła zmiana w stosunku do polityki przyjętej przez emirat początkowo. Jeśli przyjezdny nie zrobił testu przed wylotem, jest mu poddawany na lotnisku. Koszt poniosą gospodarze – zapowiada Issam Kazim, prezes Visit Dubai.

Dubaj zmienił nieco procedury obowiązujące podróżnych przylatujących do emiratu. Turyści zagraniczni są przyjmowani od 7 lipca i obowiązują ich ścisłe procedury sanitarne: konieczność wykonywania testów PCR (co najmniej cztery doby przed podróżą lub na lotnisku po przylocie) i pobrania specjalnej aplikacji COVID-19 DXB, poddanie się pomiarowi temperatury za pomocą kamery termowizyjnej. Jeszcze do niedawna za testy na koronawirusa trzeba było zapłacić – to się jednak zmieniło.

Nie masz testu – zrobisz go za darmo w Dubaju

Jak zapowiedział prezes Visit Dubai Issam Kazim w odpowiedzi na pytania mediów, jeśli podróżny nie zrobi testu przed wylotem, nie będzie musiał ponosić kosztu wykonania do na lotnisku w Dubaju. Co więcej, obowiązkowym, darmowym testom zostaną poddani ci, którzy przed wyjazdem zrobili test, mieli wynik negatywny, ale po przyjeździe wykażą objawy COVID-19.

„Turystom zaleca się wykonanie testu PCR do czterech dni (przed datą podróży – maksymalnie 96 godzin). Jeśli nie zostało to zrobione, test PCR przeprowadzany jest po przybyciu na lotniska w Dubaju, a turysta nie jest za to obciążany” – powiedział Issam Kazim.

Przed wylotem pobierz aplikację COVID-19

Dodatkowo, turyści są zobowiązani do pobrania aplikacji COVID-19 DXB. W przypadku osób nieposiadających telefonu komórkowego „możliwe jest zastosowanie innego rozwiązania.” Ponadto, turyści muszą na podróż do Dubaju wykupić ubezpieczenie medyczne, obejmuje które leczenie COVID-19.

W razie gdyby u któregoś z przyjezdnych potwierdzono obecność koronawirusa, zostaje on objęty 14-dniową kwarantanną. Przebiega ona zgodnie z procedurami określonymi dla pozytywnych przypadków w rozporządzeniu COVID-19 w Dubaju. Chodzi o instytucjonalną kwarantannę (w specjalnie przygotowanych hotelach), kwarantannę domową lub hospitalizację, w zależności od stanu zdrowia.

Ponadto, podróżni powinni przestrzegać wszystkich środków ostrożności stosowanych w Dubaju (noszenie masek, utrzymywanie 2 m dystansu społecznego i regularne mycie rąk).

„Obecnie zajmujemy 11. pozycję według „najbezpieczniejszych krajów na świecie pod kątem „COVID-19” firmy Forbes, co jest mocnym wskaźnikiem i dowodem na to, że zmierzamy we właściwym kierunku” – powiedział Issam Kazim.

Nadzieje związane z turystyką i EXPO

„Sektor turystyki w Dubaju ma solidne podstawy do szybkiego odrodzenia po ponownym otwarciu rynków międzynarodowych i jest gotowy do powrotu do normalności. Rok 2021 staje się niezwykle ważnym rokiem dla miasta i globalnej turystyki, a Dubaj będzie gospodarzem World Expo 2020 – największego tego typu wydarzenia, jakie kiedykolwiek miało miejsce w regionie Bliskiego Wschodu, Afryki i Azji Południowej. Wydarzenie oficjalnie zostało przełożone na drugą połowę roku” – dodał.

W marcu Dubaj ogłosił dwa pakiety wsparcia dla firm dotkniętych przestojem podczas pandemii. Pierwszy pakiet uruchomiony przez rząd w dużej mierze był skierowany do gospodarstw domowych i firm z różnych sektorów. Drugi pakiet uruchomiony przez Dubai Free Zones Council dotyczy przede wszystkim firm działających w strefach wolnocłowych. Obejmuje on odroczenie lub zwolnienie z opłat za wynajem, anulowanie grzywien i zwrot depozytów. Ponadto gospodarka otrzymała bodziec finansowy z banków centralnych ZEA.

Promocja kraju przyjaznego biznesowi

„Przed ogólnoświatowymi ograniczeniami dotyczącymi podróży spowodowanymi pandemią COVID-19 branża turystyczna Dubaju rozpoczęła rok 2020 silnym wzrostem, przyjmując 3,27 mln międzynarodowych gości, nocujących w okresie styczeń-luty, co stanowi wzrost o ponad 4,2 proc. w porównaniu z tym samym okresem w 2019 r.” – powiedział Issam Kazim.

„W ubiegłym roku dodatkowo skonsolidowaliśmy nasze silne partnerstwa z głównymi międzynarodowymi nadawcami i organizacjami medialnymi, w tym BBC, CNN, Bloomberg, CNBC, The Times Group i Euronews NBC. Łącznie zapewniły one ponad 1500 oryginalnych minut redakcyjnych w Dubaju. Dzięki temu Dubaj wspominany jest przez cały rok na platformach biznesowych i koncentrujących się na stylu życia. Są to materiały od wywiadów z liderami biznesu w mieście i reportaży o start-upach, po migawki oddające duch przedsiębiorczości Dubaju. Pokazują miasto, które w erze post-COVID nie tylko zapewnia środowisko, w którym mogą się rozwijać firmy i pomysły, ale w którym bezpieczeństwo i ochrona wszystkich mieszkańców i gości pozostaje najważniejsza” – dodał.