Dubaj – 3,7 mln zagranicznych turystów od lipca 2020 roku

Według najnowszych danych Departamentu Turystyki i Handlu Marketingu Dubaju (Dubai Tourism), miasto przyjęło 3,7 mln zagranicznych turystów w okresie 11 miesięcy od lipca 2020 roku do maja 2021 roku.
Od lipca do grudnia 2020 r. emirat odwiedziło ponad 1,7 miliona turystów z krajów, które były otwarte oraz dodatkowe dwa miliony odwiedzających w ciągu pierwszych pięciu miesięcy 2021r.
Szejk Hamdan bin Mohammed bin Rashid Al Maktoum, książę koronny Dubaju i przewodniczący rady wykonawczej Dubaju, powiedział: „Nowe dane pokazują, że ożywienie w turystyce Dubaju nabiera tempa pomimo obecnych wyzwań, przed którymi stoją rynki międzynarodowe. Rosnące tempo ożywienia odzwierciedla nie tylko mocne strony sektora turystycznego Dubaju i różnorodność jego rynków źródłowych, ale także odporność gospodarczą i elastyczność emiratu w obliczu szybko zmieniających się warunków globalnych.
Widzieliśmy duże zaangażowanie i aktywność ze strony wszystkich zainteresowanych stron z sektora publicznego i prywatnego, aby wspólnie pracować nad innowacyjnym podejściem, które pozwoli na zrównoważoną odbudowę sektora. Co więcej, zdolność Dubaju do wdrożenia rygorystycznego reżimu sanitarnego i zasad BHP sprawiła, że miasto jest jednym z najbezpieczniejszych na świecie miejsc dla podróżnych. Przygotowując się do organizacji Expo 2020, te wypracowane standardy pozwolą nam mieć pewność, że wydarzenie zapewni najwyższe światowe standardy bezpieczeństwa dla wszystkich odwiedzających.
Ograniczenia w podróżowaniu na kluczowych tradycyjnych rynkach źródłowych wpłynęły na ogólne wyniki branży w ciągu ostatniego roku. Indie i Wielka Brytania, utrzymały jednak swoje dominujące pozycje, będąc jednymi z pięciu największych generatorów ruchu w tym okresie, wraz z Rosją, Pakistanem i Egiptem.
Pojawiły się również inne rynki źródło zwłaszcza z krajów WNP, takich jak Kazachstan i Ukraina oraz rynków wschodnioafrykańskich Etiopii i Sudanu, które wykazały silny potencjał wzrostu i znalazły się w pierwszej piętnastce rynków dla Dubaju.
Strategia odbudowy turystyki Dubaju, okazała się kluczowa dla ożywienia najpierw krajowego rynku hotelarskiego w maju 2020 r., przygotowując miasta na powrót międzynarodowych gości w lipcu 2020 r.
Stłumiony popyt na pobyty napędził rozwój turystyki, a obłożenie hoteli znacznie wzrosło z 35 proc. w lipcu 2020 roku do 58 proc. w maju 2021 roku.
Obłożenie hoteli w Dubaju osiągnęło najwyższy poziom w grudniu 2020 roku (69 proc.) oraz w styczniu 2021 roku (66 proc.).
Warto zauważyć, że średnia cena za dzień (ADR) wzrosła z 238 AED w lipcu 2020 r. do 383 AED w maju 2021 r.
100 tysięcy pokoi do dyspozycji gości
Łącznie 591 obiektów hotelowych ze 100 000 pokojami działało w lipcu 2020 r. w zgodności z protokołami BHP.
W maju 2021 r. liczba ta wzrosła do 715 obiektów hotelowych oferujących 128 000 pokoi.
Połączone działania Dubai Tourism i partnerów mające na celu zwiększenie popytu na podróże krajowe sprawiły, że hotele miejskie przyjęły 5,5 miliona turystów krajowych w okresie od lipca 2020 r. do maja 2021 r., w porównaniu z 2,66 milionami przyjazdów krajowych do hoteli w tym samym okresie rok wcześniej, co stanowi zdumiewający wzrost o 106 proc. rok do roku.
Bezpieczeństwo przede wszystkim
Podjęto szereg inicjatyw w zakresie bezpieczeństwa, w tym szeroki zakres środków ostrożności, a także skuteczne programy testów i szczepień. Szeroko zakrojone i trwałe wysiłki Dubaju na rzecz powstrzymania pandemii zyskały międzynarodowe uznanie dzięki Światowej Radzie Podróży i Turystyki (WTTC), która przyznała miastu pieczęć ‘Safe Travels’.
Oprócz wznowienia imprez rekreacyjnych, Dubaj opracował również udaną strategię ożywienia sektora imprez biznesowych, co pozwoliło na wznowienie międzynarodowych imprez w październiku, a następnie organizację dużych wydarzeń, takich jak GITEX (grudzień 2020 r.), Gulfood (luty 2021), Arabian Travel Market (maj 2021) i Arab Health (czerwiec 2021).
Od września 2020 r. do połowy maja w Dubaju odbyło się łącznie 3136 wydarzeń biznesowych, w których wzięło udział 813 832 delegatów.
Hotel Indigo w Dubaju pierwszym butikowym hotelem w Zjednoczonych Emiratach Arabskich
POWIĄZANE WPISY
2 lutego 2023
POT ogłasza konkurs na nowych dyrektorów ZOPOT w Budapeszcie i Tokio
Polska Organizacja Turystyczna ogłosiła konkurs na stanowisko Dyrektora Zagranicznego…
0 Komentarzy4 Minuty
2 lutego 2023
Alfred Wagner prezesem Wrocławskiej Organizacji Turystycznej
31 stycznia Agnieszka Szymerowska złożyła rezygnację z funkcji prezesa zarządu…
0 Komentarzy3 Minuty
1 lutego 2023
Hotel Nobu zostanie otwarty w Ras Al Khaimah
Wielkoformatowa inwestycja na wyspie Marjan o łącznej powierzchni 70 tys. metrów…
0 Komentarzy3 Minuty
1 lutego 2023
Tatry Super Ski z promocją na wybrane skipassy
Największy projekt narciarskiej w Polsce – Tatry Super Ski – 30 stycznia ruszył z kolejną…
0 Komentarzy3 Minuty
1 lutego 2023
Cypr – Polacy na 4. miejscu w 2022 roku, wzrost o 132,8 proc. w stosunku do 2019 roku
W 2022 roku Cypr odwiedziło 3 201 080 turystów, o 19,5 proc mniej niż w 2019 roku.…
0 Komentarzy1 Minuty
31 stycznia 2023
Wakacje.pl: prezes UOKiK się pomylił, nie wpływamy na wysokość cen
Wakacje.pl S.A. wydały oświadczenie w związku z dzisiejszym komunikatem Urzędu Ochrony…
0 Komentarzy1 Minuta
30 stycznia 2023
Zysk netto Ryanaira w III kwartale 2022 wyniósł 211 mln euro
Ryanair ogłosił dziś (30 stycznia) osiągnięty zysk netto za trzeci kwartał w wysokości…
0 Komentarzy5 Minuty
30 stycznia 2023
Travelplanet.pl: w minionym roku wakacje zdrożały o ponad 18 proc. w porównaniu do 2021
Travelplanet.pl przygotował Raport Podróznika na podstawie zarezerwowanych wakacji, który…
0 Komentarzy8 Minuty
30 stycznia 2023
PHH promuje model prognostyczny dla branży hotelarskiej
Projekt z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, przygotowany przez studentów UMK, pod…
0 Komentarzy1 Minuty
[…] Dubaj – 3,7 mln zagranicznych turystów od lipca 2020 roku […]